Bas lödda te en 740

zedthepunk Rocknroller
9 december 2009 · 296 Inlägg

hmmm då får jag hitta på nåt annat men det ska nog gree sig

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
stRaend
9 december 2009 ·

kalle_kalle skrev:

msjuan skrev:

Softis skrev:
Hahaha!!! Låter som en bra plan. MEN... sätt inte fast slutsteget på lådan, det kan gå sönder.

Detta är ju smaken som baken.
Har du byggt en ordentlig, stabil låda så finns det inga anledningar till att oroa sig för att steget skulle gå sönder om det sitter monterat på lådan. Slutsteg är väldigt slitstarka, dom är ju tillverkade för att vara monterade i bilar.

Jag förstår inte denna oro över att montera steget på baslådan...


Själv har jag kört med steg monterat både i kofferten vid sidan av lådan och monterat på lådan.

säger som softis. det var en kille med ett slutsteg som kostade runt 10k... det gick sönder ändå.... det var nog inte pga billigt steg... jag kommer ALDRIG sätta något steg på lådan, inte ens om jag fick betalt för det.

jag hade mitt 10k steg monterat på min låda. det fungerar fortfarande. men sedan så beror det ju mycket på HUR lådan sitter fast. om den ligger lös i skuffen så skulle jag aldrig få tanken att sätta steget där på. men om lådan sitter fast monterat med bult rakt in i karossen så är det nog ingen större fara? neutral

zedthepunk Rocknroller
9 december 2009 · 296 Inlägg

stRaend skrev:

kalle_kalle skrev:

msjuan skrev:

Detta är ju smaken som baken.
Har du byggt en ordentlig, stabil låda så finns det inga anledningar till att oroa sig för att steget skulle gå sönder om det sitter monterat på lådan. Slutsteg är väldigt slitstarka, dom är ju tillverkade för att vara monterade i bilar.

Jag förstår inte denna oro över att montera steget på baslådan...


Själv har jag kört med steg monterat både i kofferten vid sidan av lådan och monterat på lådan.

säger som softis. det var en kille med ett slutsteg som kostade runt 10k... det gick sönder ändå.... det var nog inte pga billigt steg... jag kommer ALDRIG sätta något steg på lådan, inte ens om jag fick betalt för det.

jag hade mitt 10k steg monterat på min låda. det fungerar fortfarande. men sedan så beror det ju mycket på HUR lådan sitter fast. om den ligger lös i skuffen så skulle jag aldrig få tanken att sätta steget där på. men om lådan sitter fast monterat med bult rakt in i karossen så är det nog ingen större fara? neutral

Håller med och det borde ju spela roll hur basarna sitter  tex om man har steget bakom basarna så kan dom kanse gå sönder av trycker som blir men så som jag har mina steg borde ju gå bra efter som basarna pekar snett uppåt eller hur man ska säga

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Frissan
9 december 2009 · 4 693 Inlägg

Anledningen till att stegen går sönder är för att det vibrerar sönder. Vibrationer från basen, inte från bilen.

Det är i princip omöjligt att bygga en låda som inte vibrerar.

Booyakasha!
stRaend
9 december 2009 ·

Softis skrev:
Anledningen till att stegen går sönder är för att det vibrerar sönder. Vibrationer från basen, inte från bilen.

Det är i princip omöjligt att bygga en låda som inte vibrerar.

Jo jag förstår hur du tänker. Men om du nu sätter fast lådan riktigt ordentligt. Så skakar inte den nämnvärt mer än vad resterande saker gör.

Ta mitt förra bygge som exempel. 4st 12" basar, kanske inte värsting basar men dom rörde på sig iallafall. inga som helst problem. den lådan satt med 4st m6 bult, och därav så satt den väldigt stabilt smile men sedan så finns det även sådana som har spelat sönder sina även fast dom suttit fast osv. Så det finns även sådana exempel också!

ChriZtoffer GAS democar 2018!
10 december 2009 · 8 744 Inlägg

Om man bygger lådan riktigt (stabil och tät) så är det nog säkrare att montera steget på den än i bilen då lådan bör skaka/röra sig mindre.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang