7394
Sök

Återställa ljus efter Extraljusstöld

2 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Hej!

Jag vart häromkvällen av med mina extraljus. 3 st bosch rallye 225. I vintermörkret här i norr går det inte att köra utan extraljus, jag har köpt nya men är inte sugen på att lämna in bilen på verkstaden och betala 2000:- för nya kablar. Går det att skarva de gamla kablarna och sätta ihop med de nya som är omonterade på de nyköpta extraljusen?

Tacksam för svar!!!

MVH Björn

1 749 Inlägg
8 december 2009
JA, det är bara att skarva om de bara är avklippta, eller så drar du nya till reläet, bara följ de gamla.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

2 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Tack för ditt snabba svar! Tror att jag ska sikta in mig på att skarva. Har du något tips vad jag ska använda för skarvdon som klarar fukt?

MVH Björn

4 767 Inlägg
8 december 2009
Duraseal ska du använda! Dom blir helt vattentäta när du värmer dom med varmluftspistol.

Krympslang tex blir INTE vattentätt. Om det inte är specialkrympslang med lim innuti.

Säljes av bland annat Würth, men finns säkert massor med ÅF i sverige för dem.

https://www.corsa-technic.com/item_images/5001.jpg

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
8 december 2009
krympskarv funkar fint, behöver inte vara just duraseal samma sak de mesta när de gäller kabelskor o skarvar så länge de är en krympskarv med lim

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Sök