uppskattning vad det kostar att laga!

dusty Living in the fastlane
18 maj 2006 · 2 616 Inlägg

vad tror ni det kostar att fixa till denna? http://www.jarlofsweden.com/cars_swedis … 2i&t=c

xisten sixten
18 maj 2006 · 252 Inlägg

ser ramsne ut, så ser ut att bli riktning, så efter lagning så behöver den inte bli bra, vet de för en peugeot som vi hade förr var omöjlig att köra med på vintern efter att ha plockat en stolpe i en refug med bakarslet...

efter riktning lär de inte bli alldeles för dyrt, men tänk på att du får förmodligen plocka ner halva bilen för att få den någorlunda bra

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
18 maj 2006 · 1 781 Inlägg

jag skulle nog gissa på 20.000 om inte mer beroende på vad plåtslagarna och lackerarna ska ha samt att du måste köpa ny bakkjol, ny framruta, rikta om a stolparna mm.... en sådan ruta brukar gå på ca 8000 om du gör allt vitt...

Team Insane Racing
THEBADGUY Gorgilus addictus
18 maj 2006 · 4 737 Inlägg

Ja med tanke på skadorna....så får du nog räkna med minst 25-30 000

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Ena Colaberoende
18 maj 2006 · 1 219 Inlägg

Känns om det kommer kosta mycket... Den har fått en bra smäll bakifrån verkar det som och att rutans övre kant är knäckt också ser ju grymt dyrt ut.
Ska inte den fungera som en form av störtbåge?

Skärmar och dörrar har ju blivit tillknycklade.
Skulle inte förvåna mig om hela karossen är sned.

En sådan här bil skulle nog försäkringsbolagen i Sverige lösa in.
Kikar du på min lilla krock (Här på garaget) och fundera ut hur dom kunde ta 24 000 för att laga upp den. Då är det ändå en Seat.

Det är mina tankar bara.. Tror det blir för dyrt att laga upp den.

Mvh. Ena

dusty Living in the fastlane
18 maj 2006 · 2 616 Inlägg

oki tackar det finns ju även andra objekt som ser betydligt bättre ut t.ex http://www.jarlofsweden.com/cars_swedis … TF&t=c

det jag förmodligen försöker få fram är nog att tror ni det lönar sig att köpa en krockad bil därifrån eller blir man blåst? smile

Senast redigerat av dusty (18 maj 2006)

Earons Servicetekniker
18 maj 2006 · 300 Inlägg

Förmodligen mycket dyrt, om du inte har plåtslagerikunskaper eller känner nån plåtis. Bilen behöver en rejäl rikting i bänk, å det tar tid å få till det bra. Samt karossdelarna plus lack är inte direkt billigt.

//Erik

Go hard or Go home!
Toyota MR2 GTI "Nightpatrol" (1991)
dusty Living in the fastlane
18 maj 2006 · 2 616 Inlägg

en plåtslagare känner jag så den biten är ju iallafall fixad dock tror jag inte han lägger ner massa timmar på att fixa detta gratis smile

zortep
18 maj 2006 · 911 Inlägg

Är det en hemsida som säljer krockskadade super bilar eller ? :S

pic up the phone, wazzzaaa
Daniel
18 maj 2006 · 671 Inlägg

62.000 vill dom ha för den. Billigaste hela bilen på blocket just nu kostar 185.000
Lägger man 120.000kr på den så är det inte säkert att den blir lika bra som en beg.

Ett alternativ är att man köper en rörram och plockar delarna från den krockade bilen.

dusty Living in the fastlane
19 maj 2006 · 2 616 Inlägg

Daniel skrev:
Ett alternativ är att man köper en rörram och plockar delarna från den krockade bilen.

Bra förslag ska ta och kolla upp lite om detta för jag själv tycker detta verkar vara ett riktigt intressant alternativ till bilköp

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang