6749
Sök

Trimma en b230a

Rocknroller
296 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Tjenare leker lite med tanken att trimma min förgasar motor inte så high tec när det gäller motorer men lär mig jävligt snabbt men iaf hade tänkt att trimma den med (om det går )

531 topp

vx3 kam eller om det finns nån värre en den kom med förslag

dubbla förgasare (vill inte ha inpsrut eller turbo så ingen idé att tjöta)

lättat svänghul

2½" avgas system

Nån som har någon uppfattning om hur mycket häst man får av detta?

tack i förhand smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

Rocknroller
296 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
ralliart skrev:
först när du ska ha dubbla förgasare så blir de skit om de inte är synkade till 100
toppen orörd lr? blir inte så många hästkrafter men blir en annan motor menar kurvan

nja tänkte typ plana toppen om det går och fixa lite med ventilerna om det går också

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

4 001 Inlägg
9 december 2009
rätt byggt så ska du nog kunna hämta 160-170hk

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Rocknroller
296 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
rätt byggt så ska du nog kunna hämta 160-170hk

hmm det låter nice. men hur bygger man rätt då? massa andra små grejer man måste tänka på eller?
Senast redigerat av zedthepunk (9 december 2009)

216 Inlägg
9 december 2009
tänkte på din topp du kan ju fräsa upp ventilsätena bra mkt (som man gör på vocarna) utan att behöva gå upp i ventilstorlek, billigt å bra;)

enklaste sättet är att slänga dit allt tänka på att svänghjulet är balanserat innan, ordentliga gasstag sen åker du nån som kan justera förgasre å kamen( behöver förmodligen stiftas om du vill få ut maximalt)
annars mäter du upp en raka så du kör lika långt varje gång sen klockar du varje repa å testar lite olika inställningar på tädningen dock måste förgasarna lira annars ger de inget
mvh Rasmus
Senast redigerat av Grantomta (9 december 2009)

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

Rocknroller
296 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Grantomta skrev:
tänkte på din topp du kan ju fräsa upp ventilsätena bra mkt (som man gör på vocarna) utan att behöva gå upp i ventilstorlek, billigt å bra;)

enklaste sättet är att slänga dit allt tänka på att svänghjulet är balanserat innan, ordentliga gasstag sen åker du nån som kan justera förgasre å kamen( behöver förmodligen stiftas om du vill få ut maximalt)
annars mäter du upp en raka så du kör lika långt varje gång sen klockar du varje repa å testar lite olika inställningar på tädningen dock måste förgasarna lira annars ger de inget
mvh Rasmus

tack så mycket  för tipset har tänkt att ha detta som projekt arbete i 3an så ju mer tips desto bättre big_smile

Sök