5919
Sök

Hjälp med köp av monoblock

592 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Jag har nu bestämmt mej för vilka basar jag ska köpa. Men nu behöver jag ett förmånligt monoblock.
Det ska vara stabilt i 1 ohm och ge ut rimligt mycket effekt. Det får helst inte kosta mer än 2000-2500kr. Någon som vet av något bra monoblock jag kan köpa?

2much.fi
Accessories for your DSLR

Servicetekniker
300 Inlägg
18 maj 2006
Slaktarin skrev:
Jag har nu bestämmt mej för vilka basar jag ska köpa. Men nu behöver jag ett förmånligt monoblock.
Det ska vara stabilt i 1 ohm och ge ut rimligt mycket effekt. Det får helst inte kosta mer än 2000-2500kr. Någon som vet av något bra monoblock jag kan köpa?

Svårt att få ett monoblock som ger hyffsad effekt och dessutom är stabilt i 1ohm för 2000-2500kr.
Det skulle vara ett begagnat i så fall skulle jag tippa på.
//Erik
Senast redigerat av MR2_Racing (18 maj 2006)

Go hard or Go home!

1 631 Inlägg
18 maj 2006
Slaktarin skrev:

Vad är det för basar?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

21 761 Inlägg
18 maj 2006
Ett populärt monoblock som dessutom är prisvärt enligt flera är DLS CA12 som kostar ca 1900:- hos Nårdik. Annars kostar det en del om man ska ha ett steg som ger mycket effekt vid 1 Ohm, det får man räkna med.

592 Inlägg
19 maj 2006
Trådstartare
Jag vet, budgeten är låg tongue Det monoblock jag har funderat på är Magnats monoblock i The Rock serien, jag hoppas det duger tongue

2much.fi
Accessories for your DSLR

4 554 Inlägg
19 maj 2006
ett begagnat miniblock är ju inte helt fel.. jag är helnöjd med mitt

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
1 129 Inlägg
5 juli 2006
Hej, jag behöver oxå lite hjälp för att jag har lite problem att välja slutsteg nu.

Jag har ett DLS ca12 just som är ett bra steg för pengarna men det klarar inte driva mina Cerwin vega 12or med 2*2ohms spolar så jag måste uppgradera mig lite.

Det största problemet för tillfället är att jag inte har råd att köpa nåt dyrt monoblock nu (rätt vanligt problem:P big_smile) så jag behöver ett monoblock som ligger ungefär i samma prisklass som dls ca12 men har mer effekt.

Har kollat en del på magnat, men vet inte om det skiljer så mycke mellan ca12 o the rock mono, o är oxå osäker på om xcite monoblocken har slutat att säljas.

494 Inlägg
5 juli 2006
Slaktarin skrev:
Jag vet, budgeten är låg tongue Det monoblock jag har funderat på är Magnats monoblock i The Rock serien, jag hoppas det duger tongue

köp mangnat steget

jag är hård som sten

Sök