Melodifestivalen "Eurovision song contest"

Founder
19 maj 2006 · 1 414 Inlägg

Måste bara säga: FAN VA GÖTT ATT LORDI och CARRO GICK VIDARE!!!! big_smile

http://img.aftonbladet.se/noje/0605/19/ettafinland.jpg
http://img.aftonbladet.se/noje/0605/18/ettacarola.jpg
http://img.aftonbladet.se/noje/0605/19/CarolaLordi438.jpg

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Tonkpils blyfot
19 maj 2006 · 117 Inlägg

Lordi Äger....Carooolas pattar

N33d4Sp33d Ingenjör
19 maj 2006 · 256 Inlägg

Det var väl inte så svårt att gå vidare? Konkurransen var ju diger, sämsta låtarna jag någonsin hört.

Men det var värt att gå igenom de 19 bidragen för att se/höra Carola uppträda.
(Lordi var över förväntan - Kul med en fartfylld låt)

Resterande 8 som gick vidare borde inte vara glada, de har egentligen bara fått ytterligare ett tillfälle att göra bort sig igen.

Det är inget brott förrän man åker fast
Hejhoppet
19 maj 2006 · 337 Inlägg

Är det någon som jag hatar, så är det Carola. Jag avskyr henne asså. Och det blir ju inte bättre när hon är en sån där Pingstnisse.

Men Lordi e grymma...

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
sveddan
19 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Finland verkar ha kommit långt i musikutvecklingen wink
Synd bara att de inte har en aning om vad schlager är. Sämst var ju Litauen!

Founder
19 maj 2006 · 1 414 Inlägg

sveddan skrev:
Finland verkar ha kommit långt i musikutvecklingen wink
Synd bara att de inte har en aning om vad schlager är. Sämst var ju Litauen!

Finland har alltid haft bra musik, problemet har varit alla gamla kärringar o gubbar i deras jury som ratat allt som inte är tango...

Nightwish ställde upp 2002 och vann folkets röster överlägset men dumpades av juryn...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
sveddan
19 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Founder skrev:

sveddan skrev:
Finland verkar ha kommit långt i musikutvecklingen wink
Synd bara att de inte har en aning om vad schlager är. Sämst var ju Litauen!

Finland har alltid haft bra musik, problemet har varit alla gamla kärringar o gubbar i deras jury som ratat allt som inte är tango...

Nightwish ställde upp 2002 och vann folkets röster överlägset men dumpades av juryn...

Så du tycker att årets bidrag är tango? yikes

Founder
19 maj 2006 · 1 414 Inlägg

sveddan skrev:

Founder skrev:

sveddan skrev:
Finland verkar ha kommit långt i musikutvecklingen wink
Synd bara att de inte har en aning om vad schlager är. Sämst var ju Litauen!

Finland har alltid haft bra musik, problemet har varit alla gamla kärringar o gubbar i deras jury som ratat allt som inte är tango...

Nightwish ställde upp 2002 och vann folkets röster överlägset men dumpades av juryn...

Så du tycker att årets bidrag är tango? yikes

Är du dum på riktigt eller gör du dig bara till? läs vad jag skriver och fatta sammanhanget!!!

Klart som fan jag inte tycker att Lordi är tango, men TIDIGARE har finska juryn ratat allt som inte varit åt tango hållet...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Tengu1969
19 maj 2006 · 1 396 Inlägg

Nu är nog Ulf Ekman stolt.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
sveddan
19 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Founder skrev:

sveddan skrev:

Founder skrev:

Finland har alltid haft bra musik, problemet har varit alla gamla kärringar o gubbar i deras jury som ratat allt som inte är tango...

Nightwish ställde upp 2002 och vann folkets röster överlägset men dumpades av juryn...

Så du tycker att årets bidrag är tango? yikes

Är du dum på riktigt eller gör du dig bara till? läs vad jag skriver och fatta sammanhanget!!!

Klart som fan jag inte tycker att Lordi är tango, men TIDIGARE har finska juryn ratat allt som inte varit åt tango hållet...

Ja ursäkta då att jag inte läste till punkt o pricka vad du skrev, men vem fan är du att kalla mig dum? Personligen hade jag hellre sett ett tangonummer än nån fjollig Kiss-wannabe hårdrockare...

Founder
19 maj 2006 · 1 414 Inlägg

sveddan skrev:

Founder skrev:

sveddan skrev:

Så du tycker att årets bidrag är tango? yikes

Är du dum på riktigt eller gör du dig bara till? läs vad jag skriver och fatta sammanhanget!!!

Klart som fan jag inte tycker att Lordi är tango, men TIDIGARE har finska juryn ratat allt som inte varit åt tango hållet...

Ja ursäkta då att jag inte läste till punkt o pricka vad du skrev, men vem fan är du att kalla mig dum? Personligen hade jag hellre sett ett tangonummer än nån fjollig Kiss-wannabe hårdrockare...

Jag kallade dig inte dum, jag ställde en fråga... återigen läser du inte vad jag skriver...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Simppi too fast to live, too young to die
19 maj 2006 · 357 Inlägg

mhm.... måste faktist säga att man alltid fått skämmas för finlands bidrag, dom-tangolåtarna å sånt ni vet.  men i år va de faktiskt en bra låt! kanske inte hör till schlager men ändå. jag gillar den smile

carpan
19 maj 2006 · 120 Inlägg

Tycker Monaco skulle gått vidare. Kate Ryan skrällde ju lite i och med att hon inte gick vidare...

Madhouse
19 maj 2006 · 1 079 Inlägg

Hoppas finland vinner äntligen något som liknar riktig musik än det andra fjollet.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
pUs Ûbersturmstekare
19 maj 2006 · 534 Inlägg

Finlands bidrag är riktigt jävla bra på riktigt.. det lär ju inte hända, men det vore skoj om dom tog hem hela rasket. Dom har ju inte direkt rosat tävlingen förr om åren.. smile

TS_quattro fyrkrafsare
19 maj 2006 · 1 443 Inlägg

Reggin skrev:
Är det någon som jag hatar, så är det Carola. Jag avskyr henne asså. Och det blir ju inte bättre när hon är en sån där Pingstnisse.

Men Lordi e grymma...

"apropå ingenting min kära, av jesu tro ska du nu få lära, jesus jugend sug å fräls, buga, bocka min lilla flicka på jesu silver kors du får slicka, livets ord ger dej din dom. så oskuldsfull, tron på kristi renar dig, jesus jugend dominans..." (The Kristet Utseende - jesus jugend)

hoppas detta är den absolut sista gången vi behöver ens höra talas om denhär förbannade tävlingen i någon form... det är så befängt dåligt att man vill spy...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
sveddan
19 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Founder skrev:

sveddan skrev:

Founder skrev:

Är du dum på riktigt eller gör du dig bara till? läs vad jag skriver och fatta sammanhanget!!!

Klart som fan jag inte tycker att Lordi är tango, men TIDIGARE har finska juryn ratat allt som inte varit åt tango hållet...

Ja ursäkta då att jag inte läste till punkt o pricka vad du skrev, men vem fan är du att kalla mig dum? Personligen hade jag hellre sett ett tangonummer än nån fjollig Kiss-wannabe hårdrockare...

Jag kallade dig inte dum, jag ställde en fråga... återigen läser du inte vad jag skriver...

Även om du inte skrev det ordagrant så tog jag det ändå som en förolämpning!

volvo_240_tic ingen aning
19 maj 2006 · 687 Inlägg

carola vs. lordi = heaven vs. hell

även zebran har sina fläckar
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
19 maj 2006 · 1 852 Inlägg

usch vad jag hatar schlager, verkligen sugit som bara den (nivån på kvalite är verkligen låg). hoppades att carro skulle losa så att man slapp allt tjat om det.

man lever bara en gång så lev väl!
Founder
19 maj 2006 · 1 414 Inlägg

sveddan skrev:

Founder skrev:

sveddan skrev:

Ja ursäkta då att jag inte läste till punkt o pricka vad du skrev, men vem fan är du att kalla mig dum? Personligen hade jag hellre sett ett tangonummer än nån fjollig Kiss-wannabe hårdrockare...

Jag kallade dig inte dum, jag ställde en fråga... återigen läser du inte vad jag skriver...

Även om du inte skrev det ordagrant så tog jag det ändå som en förolämpning!

BRA!! Det är inte första gången du kommenterar något jag skrivit med en vinkling som är helt åt skogen, den här gången fick jag nog av dina spontant värdelösa och rent ut sagt dumma kommentarer... Läs noga vad som är skrivet och dra inga snabba slutsatser så slipper du sådana här kommentarer i fortsättningen...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang