Idéer å tips angående BILLIG styling på Jetta

sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
13 december 2009 · 350 Inlägg

Tjena! Nu ä det så att jag har skaffat mig en sådandär ful jävla Jetta -88a.
Men den ser ju så jävla alldaglig ut. Visst, ful är den, men inte så ful att folk vrider nacken ur led 3 ggr när man blöddrar förbi.
Så, har någon nå tips vad ja kan göra med´n? De ska va billigt, för man har ju ingen lust å kasta ut pengar på en VW Jetta..
Än så länge har ja tatt bort ena ljuddämparn, så bilen låter lite mer illa å förrjävligt, har 2 st fula extraljus samt 4st skitfula navkapslar.. tongue

----------------Våga Vägra Volvo----------------
evilaudio
13 december 2009 · 16 195 Inlägg

finnas massor me hur man kan göra me en jetta.. kolla på mina tex.. hehe

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Jez
13 december 2009 · 50 Inlägg

beror ju på vad man menar med billigt med tongue, men tyskstuka lite är ju alltid populärt, sänka, breddade fälgar, skärmbreddare osv. Ögonlock drar ju upp utseendet en hel del på äldre VW big_smile

Gör om, gör rätt...
Knugcab
13 december 2009 · 5 111 Inlägg

Sänk den, breda fälgar, emblemlös golf-grill, rensa den på skräp så gott det går och gör den clean, lackera den i nån tuff färg, finns ju en hel del att göra som kan lyfta utseendet på de flesta bilar...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
13 december 2009 · 350 Inlägg

Jo det va ju bra tips allt det där.. Men ja har ett litet problem. Jag har inget garage att va i å hölla på med den.. Garaget är fullt redan. Så jan måste stå ute å fippla. Så jag hade tänkt nig nå enkelt och utan så mycket jobb.
Men något måste jag ju göra, så att man känner igen fanskapet när man har parkerat den i stan.. tongue

----------------Våga Vägra Volvo----------------
LiNx
13 december 2009 · 424 Inlägg

Kort o gott så har du ju svarat på din fråga själv sardin..

Krävs nog en jäkla massa timmar & kulor för att få en Jetta -88a o se bra ut..
Frågan är, om de e värt de..
Nya kapslar är väl en ok utgift.. men mer vet jag inte

Lägga ut 20k på en bil som e värd 5k?
Frågan är hur stort sentimentalt värde du har till bilen..

Du får nog sova på saken smile

sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
13 december 2009 · 350 Inlägg

LiNx skrev:
Kort o gott så har du ju svarat på din fråga själv sardin..

Krävs nog en jäkla massa timmar & kulor för att få en Jetta -88a o se bra ut..
Frågan är, om de e värt de..
Nya kapslar är väl en ok utgift.. men mer vet jag inte

Lägga ut 20k på en bil som e värd 5k?
Frågan är hur stort sentimentalt värde du har till bilen..

Du får nog sova på saken smile

Hahaha! jaa, jävligt sant! Njää, för mig är bilen inte värd ett skit! Är nöjd om den startar när ja ska te jobbet egentilgen, men den ser ju så jävla tråkig ut!
Å det är ju näst intill omöjligt å få en jetta snygg utan vidare utgifter. Men ja tänkte mest om någon hade nå kul idé..  tongue

----------------Våga Vägra Volvo----------------
LiNx
13 december 2009 · 424 Inlägg

Hehe smile

Har en kompis som hade en Jetta-88 som första bil slutet på 90-talen när vi tog körkort..
Vi va glada bara av att komma fram till destinationen när vi skulle ut på lite lång-resor som Sthlm-Gbg o tillbax smile

Han la ner lite kulor på ljud däremot, ca 10k el så..
De e ju en slant när man går sista året i gymnasiet o lever på studiebidrag.. o sen fick han kärran stulen såklart..o rensad hmm
Drog väl till lite väl mycke uppmärksamhet på skol-parkeringen..

Så de e inte riktigt lönt o lägga ut dom pengarna på den bilden, den e relativt lätt-stulen kom vi fram till när vi hitta den på en ödslig parkering smile

Men ett par nya kapslar & lite polish ger den nog ett lyft o spara pengarna o dra till Kanarieöarna el nåt i 2v big_smile

Senast redigerat av LiNx (13 december 2009)

Jonathan_lindgren
13 december 2009 · 297 Inlägg

det som absolut höjer utseendet mäst är att slänga på en golf grill, sån där med 4 lampor, fast på golf ska de va jetta grill å ovala lampor roll konstigt hur man tycker dedär tongue

Knugcab
13 december 2009 · 5 111 Inlägg

Det handlar nog mest om att man vill göra sin bil personlig...fast iofs. gillar jag inte Jettafronten på varken Golf eller Jetta...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
evilaudio
13 december 2009 · 16 195 Inlägg

LiNx skrev:
Hehe smile

Har en kompis som hade en Jetta-88 som första bil slutet på 90-talen när vi tog körkort..
Vi va glada bara av att komma fram till destinationen när vi skulle ut på lite lång-resor som Sthlm-Gbg o tillbax smile

Han la ner lite kulor på ljud däremot, ca 10k el så..
De e ju en slant när man går sista året i gymnasiet o lever på studiebidrag.. o sen fick han kärran stulen såklart..o rensad hmm
Drog väl till lite väl mycke uppmärksamhet på skol-parkeringen..

Så de e inte riktigt lönt o lägga ut dom pengarna på den bilden, den e relativt lätt-stulen kom vi fram till när vi hitta den på en ödslig parkering smile

Men ett par nya kapslar & lite polish ger den nog ett lyft o spara pengarna o dra till Kanarieöarna el nåt i 2v big_smile

va f-n ska man till kanerieöarna å göra??     bara varmt,äckligt å en massa jävla folk som inte fattar svenska..tongue

de e ALLTID värt att lägga pengar på en jetta big_smilebig_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
VWSmurfen Smurfen
13 december 2009 · 103 Inlägg

evilaudio skrev:
va f-n ska man till kanerieöarna å göra??     bara varmt,äckligt å en massa jävla folk som inte fattar svenska..tongue

de e ALLTID värt att lägga pengar på en jetta big_smilebig_smile

Håller med. En vw kan aldrig få för lite kärlek och pengar utlagda på sig.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN
criller Aktiv Medlem
13 december 2009 · 1 303 Inlägg
Mvh Christian
Bjork OEM <3
13 december 2009 · 6 957 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/17/16132/164249/164249-1632406.jpg

Den har kostat mig ca 15k med inköp, breddade hjul, nya däck och småplock.
Kika mkt begagnat på t.ex. tyskstuk.de, vwgolf.se..det går att göra mkt fina fynd
i deras beg.del smile Min saknar även emblemlös grill och cup-speglarna på bild.

Min golf-front t.ex. kostade mig 300kr inkl en grill, frontplåten, lyktor..ganska överkomligt smile
Och jag låg på morsan och farsans uppfart mestadels när jag fixa till denna wink

Senast redigerat av Bjork (13 december 2009)

OEM <3
The_Rebel Gréve
13 december 2009 · 497 Inlägg

criller skrev:
[url]http://ebfoto.se/Goaten/1.jpg[url]http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?pid=34952

fan den påminner lite om en delorean när man tittar snabbt tongue

Normark
13 december 2009 · 558 Inlägg

tooksänk den och gå lös med en färgburk så du får din egna lilla touch på den;)

Bjork OEM <3
13 december 2009 · 6 957 Inlägg

Normark skrev:
tooksänk den och gå lös med en färgburk så du får din egna lilla touch på den;)

Faktiskt en ganska kul idé, gör en Colorconcept av den, då är du först i Sverige med en sån Jetta tongue

OEM <3
Jonathan_lindgren
13 december 2009 · 297 Inlägg

Normark skrev:
tooksänk den och gå lös med en färgburk så du får din egna lilla touch på den;)

annars kan man montera in en stereo med skärm så får man också en egen touch wink

ascona-tic
13 december 2009 · 1 496 Inlägg

Toksänk den och sen gör om den till en "harlequin" edition.

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
bmx
13 december 2009 · 7 100 Inlägg

slipa nå roliga krummerlurer överallt på bilen,sedan tillsätt saltvatten,vooila big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang