3127
Sök

Kopplimgssats till en saab!

14 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
jag har en saab 9000 2.3T, ägaren förre mig har gjort en heldel med bilen så nu har den ca 265 hk enligt han!

kopplingen börjar ge sig så min fråga är : om det skulle räcka med areo kopplingen eller man ska köpa starkare koppling! helst under 4000 kr !! kom gärna med förslag

493 Inlägg
14 december 2009
safin skrev:
jag har en saab 9000 2.3T, ägaren förre mig har gjort en heldel med bilen så nu har den ca 265 hk enligt han!

kopplingen börjar ge sig så min fråga är : om det skulle räcka med areo kopplingen eller man ska köpa starkare koppling! helst under 4000 kr !! kom gärna med förslag

aerokopplingen ska väl "klara av" en 450Nm, jag skulle nog kört på den:P

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

14 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
tack men jag glömde skriva, jag ska försöka få lite bättra effekt runt 300 hk och mer om det går då vill jag ha en koppling som håller!  och det är samma koppling som sitter i den (2,3t  200hk) aeron

493 Inlägg
14 december 2009
safin skrev:
tack men jag glömde skriva, jag ska försöka få lite bättra effekt runt 300 hk och mer om det går då vill jag ha en koppling som håller!  och det är samma koppling som sitter i den (2,3t  200hk) aeron

ok då kke du skulle kika på någon variant som tål lite mer... kika in på maptuns sida så kanske du hittar något som passar:) du kanske skulle satsa på aero tryckplattan med en bättre lamell:) borde landa någonstans runt 4k!

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

Sök