Köpråd: Huvudenhet för max 1300:-

racerwagon
17 december 2009 · 429 Inlägg

Låter ju väldigt bra, får nog bli en sån men jag ska vänta till efter jul att beställa och kolla om de kommer mer erbjudande. Men de går väll bara att koppla ett slutsteg till den?

xc90
17 december 2009 · 406 Inlägg

racerwagon skrev:
Låter ju väldigt bra, får nog bli en sån men jag ska vänta till efter jul att beställa och kolla om de kommer mer erbjudande. Men de går väll bara att koppla ett slutsteg till den?

Jo där e ju bara 1 lågnivåutgång men du kan ju dela upp signalen med rca-split eller så driver du framsystemet me stereon o  så har du lågnivå till basen/basarnas slutsteg eller ett saftigt 4-kanalssteg som driver allt.........finns ju lite varianter.

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
xc90
17 december 2009 · 406 Inlägg

racerwagon skrev:
Låter ju väldigt bra, får nog bli en sån men jag ska vänta till efter jul att beställa och kolla om de kommer mer erbjudande. Men de går väll bara att koppla ett slutsteg till den?

Jo där e ju bara 1 lågnivåutgång men du kan ju dela upp signalen med rca-split eller så driver du framsystemet me stereon o  så har du lågnivå till basen/basarnas slutsteg eller ett saftigt 4-kanalssteg som driver allt.........finns ju lite varianter.

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
racerwagon
18 december 2009 · 429 Inlägg

Ja de lät väldigt smart faktiskt smile

sumpis
20 december 2009 · 132 Inlägg

Lånar tråden lite.

Skulle vilja ha tips på en bra stereo för ca. 3-4000 kr
vill helst ha 6 st rca utgångar och usb i bak.
nån som har nån bra att föreslå ?

Volkswagen Motorsport!
ValP2k
20 december 2009 · 1 122 Inlägg

Sony GTX-929U där har du 6 rca och usb bak smile Har samma själv i min bil går lös på under 3k. Beställde min från pixmania

gasa nu foer faen!
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
20 december 2009 · 3 404 Inlägg

ValP2k skrev:
Sony GTX-929U där har du 6 rca och usb bak smile Har samma själv i min bil går lös på under 3k. Beställde min från pixmania

Säger som nån annan sa tidigare, INTE Sony. Jag har en (ligger numer på skrothyllan i garaget) och samma sak med polaren riktigt jäkla skrot är va de är!

Den jag har är så jäkla dålig så en kompis tyckte synd om mig och låter mig låna en JVC tongue

Senast redigerat av TenZer (20 december 2009)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
michieff ljudfantast
20 december 2009 · 1 372 Inlägg

sumpis skrev:
Lånar tråden lite.

Skulle vilja ha tips på en bra stereo för ca. 3-4000 kr
vill helst ha 6 st rca utgångar och usb i bak.
nån som har nån bra att föreslå ?

Du ska köpa Alpine, helt klart.

För 3000 så får du en 105Ri, jag har en och är dundernöjd. Finns front, rear och sub lågnivåkanaler bak och usb bak. USB-kabeln som följer med kan du dra in i handskfacket. Den har en adapterkabel för ipodstyrning med som du kopplar på usbkabeln så du kan slänga in ipoden i handskfacket och styra från stereon.

Du får ingen tidskomp men annars en grym spelare.

sumpis
20 december 2009 · 132 Inlägg

michieff skrev:

sumpis skrev:
Lånar tråden lite.

Skulle vilja ha tips på en bra stereo för ca. 3-4000 kr
vill helst ha 6 st rca utgångar och usb i bak.
nån som har nån bra att föreslå ?

Du ska köpa Alpine, helt klart.

För 3000 så får du en 105Ri, jag har en och är dundernöjd. Finns front, rear och sub lågnivåkanaler bak och usb bak. USB-kabeln som följer med kan du dra in i handskfacket. Den har en adapterkabel för ipodstyrning med som du kopplar på usbkabeln så du kan slänga in ipoden i handskfacket och styra från stereon.

Du får ingen tidskomp men annars en grym spelare.

vart får man tag på den då ?

Volkswagen Motorsport!
michieff ljudfantast
20 december 2009 · 1 372 Inlägg
kalle_kalle
20 december 2009 · 2 914 Inlägg

sumpis skrev:
Lånar tråden lite.

Skulle vilja ha tips på en bra stereo för ca. 3-4000 kr
vill helst ha 6 st rca utgångar och usb i bak.
nån som har nån bra att föreslå ?

säger bara en sak.
Kenwood KDC-BT8044UY
EDIT: alpinen är säkert bra. jag köpte kenwooden och är supernöjd tongue dock glappar min vid 25 minus men det är säkert en standard (den spelar oavbrutet precis som den ska men den tappar kontakten med fronten) men givetvis när det blir varmare så funkar den felfritt smile.

6 lågnivåutgångar, USB på baksidan, tidskomp, har då tagit alla format jag haft på mitt usbminne, jag ser inget fel alls på den. en kille säger att han kommit 2a i SQ med den så den har nog bra ljud också wink

Senast redigerat av kalle_kalle (20 december 2009)

sumpis
21 december 2009 · 132 Inlägg

kalle_kalle skrev:

sumpis skrev:
Lånar tråden lite.

Skulle vilja ha tips på en bra stereo för ca. 3-4000 kr
vill helst ha 6 st rca utgångar och usb i bak.
nån som har nån bra att föreslå ?

säger bara en sak.
Kenwood KDC-BT8044UY
EDIT: alpinen är säkert bra. jag köpte kenwooden och är supernöjd tongue dock glappar min vid 25 minus men det är säkert en standard (den spelar oavbrutet precis som den ska men den tappar kontakten med fronten) men givetvis när det blir varmare så funkar den felfritt smile.

6 lågnivåutgångar, USB på baksidan, tidskomp, har då tagit alla format jag haft på mitt usbminne, jag ser inget fel alls på den. en kille säger att han kommit 2a i SQ med den så den har nog bra ljud också wink

hur mkt kostar den å vart köper man?

Volkswagen Motorsport!
stRaend
21 december 2009 ·

kolla prisjakt, men jag kan länka om du inte orkar söka själv hmm

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=456986

racerwagon
4 januari 2010 · 429 Inlägg

Någon som hittat nått bättre för 1300-1500 nu när mellandagsreor har börjat?

michieff ljudfantast
4 januari 2010 · 1 372 Inlägg

vad har du för krav egentligen? Om du fortfarande har samma krav som det du skrev i topic så lägg 2000 så löser det dina krav. 1300-1500 är ingen bra budget

Senast redigerat av michieff (4 januari 2010)

PH_
4 januari 2010 · 310 Inlägg

Begagnad Pioneer DEH P77. Tveklöst.

Clean design, rejäla kontroller med bra känsla. Mycket bra ljud.

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
kalle_kalle
4 januari 2010 · 2 914 Inlägg

racerwagon skrev:
Någon som hittat nått bättre för 1300-1500 nu när mellandagsreor har börjat?

du verkar ju ha datamus och tangentbord. och även internetuppkoppling. söka själv wink

Rber
4 januari 2010 · 109 Inlägg

racerwagon skrev:
Någon som hittat nått bättre för 1300-1500 nu när mellandagsreor har börjat?

Jag tycker Pioneer DEH-P4100SD gav väldigt mycket för pengarna. Går ju att få ända hem till dörren för 1450:- Hade egentligen inga större krav än att ersätta den trötta origianlenheten, men oj vilket lyft med mina originalhögtalare i Blazern.

racerwagon
5 januari 2010 · 429 Inlägg

okej ja det lutar åt att det blit en sån pioneer verkar väldigt bra

racerwagon
5 januari 2010 · 429 Inlägg

Nu står det mellan två modeller.
ALPINE CDE-101R och Pioneer DEH-P4100SD

Det som jag gillar mycket med Pioneeren är att det finns minneskort så man slipper ha någon stor USB sticka sittandes i fronten.
Men många säger ju att alpine är mycket bra grejer och har bra kvalite.
vilken skulle ni valt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang