Krockade med en typ 2003. Vi hade samma jä*la förs. bolag.
Enligt polisen som kom hade jag rätten på min sida, eftersom jag var över korsningen med mer än halva min bil innan det small.
Men försäkringsbolaget fick det att det var mitt fel, trots att den andre tjommen blåljög och "inte kunde skriva svenska" (Har haft skomakarföretag i Sverige i över 15 år innan detta.)
Han förklarade för förs. bolaget hur det gick till och fick t.o.m hjälp med att fylla i skadeanmälan av en tjej på det lokala kontoret.
Dom gick stenhårt på högerregeln. Då kan man tydligen köra på nån mer eller mindre med flit när man kommer från höger, ljuga sig blå och komma undan med det.
Jag överklagade med bildbevis på bilarna där hans "vänstra sida fram" syntes, med hel strålkastare och allt. och bevis på att han KAN skriva svenska och bevis på hans firma och allt, men inte..
Dom trodde verkligen på att jag hade kört på "hans vänstra sida fram". Det var för övrigt den enda hela delen på hans bils front. Min bil hade hela sidan intryckt från B-stolpen och bakåt. Hans bil blev lagad medans min blev inlöst...

Så Länsförsäkringar bad jag att heligt dra åt h-e då.

Dom har ringt och försökt komma med erbjudanden, men då får dom höra...