JT 3" Halvsats Volvo 940!

Kentakofot
16 december 2009 · 21 Inlägg

Hej!

Tänkte beställa ett JT 3" halvsats avgassystem till min 940 GL!

Har dock några frågor, kommer det låta fint samt är det svårt att montera? Sen om man ev vill byta till grövre slutdämpare måste man då ha tillgång till svets eller likande!?

Alla svar upskattas något oerhört!

MVH / Kenta!

addek
16 december 2009 · 55 Inlägg

hett tips, don´t! Det kommer låta as... Tror du blir mer nöjd med ett 2,5" system... Det är ju inte direkt så att du har någon nytta av 3"... Jag hade 3" förr i tiden när jag åkte 240, och jävlar vad det lät illa... Hördes på flera kilometers håll när man kom...

JT´s system är rätt okej i passform...

Du behöver inte ha svets, det finns stegmuffar att köpa... Varför du nu än skulle vilja ha grövre dämpare...

Kia Cee´d SW 2013 (yey)
Saab 9-3 Aero SS 2003
Ricky
16 december 2009 · 1 062 Inlägg

så här låter d på en 740 http://www.garaget.org/video/ftqa99adj3kv

Busgrabb Rejsa ?
16 december 2009 · 2 959 Inlägg

addek skrev:
hett tips, don´t! Det kommer låta as... Tror du blir mer nöjd med ett 2,5" system... Det är ju inte direkt så att du har någon nytta av 3"... Jag hade 3" förr i tiden när jag åkte 240, och jävlar vad det lät illa... Hördes på flera kilometers håll när man kom...

JT´s system är rätt okej i passform...

Du behöver inte ha svets, det finns stegmuffar att köpa... Varför du nu än skulle vilja ha grövre dämpare...

Du tror inte det är ljuddämparna (antal och hur effektiva) som bestämmer ljudnivån mer än diametern på rören ?

Autotech
BMW 335D (2008)
Kentakofot
16 december 2009 · 21 Inlägg

Vad kostar ett helt komplett 2.5" system då?

addek
16 december 2009 · 55 Inlägg

Busgrabb skrev:

addek skrev:
hett tips, don´t! Det kommer låta as... Tror du blir mer nöjd med ett 2,5" system... Det är ju inte direkt så att du har någon nytta av 3"... Jag hade 3" förr i tiden när jag åkte 240, och jävlar vad det lät illa... Hördes på flera kilometers håll när man kom...

JT´s system är rätt okej i passform...

Du behöver inte ha svets, det finns stegmuffar att köpa... Varför du nu än skulle vilja ha grövre dämpare...

Du tror inte det är ljuddämparna (antal och hur effektiva) som bestämmer ljudnivån mer än diametern på rören ?

jo, naturligtvis... Men även med stora dämpare blir det väldigt högljutt... hade ett JT själv...

Kia Cee´d SW 2013 (yey)
Saab 9-3 Aero SS 2003
Panzar_Audi
16 december 2009 · 820 Inlägg

Ett tips är att köpa ett simons 2.5" system, blir ett diskret men trevligt ljud, sportigt och lagom.

Om man säger
Arnie
17 december 2009 · 295 Inlägg

simons system är av egen erfarenhet skräp, låter nåstan inget mer än orginal och rostar som satan!  JT alla dagar i veckan säger jag!

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
mulleri
17 december 2009 · 508 Inlägg

har haft  3" på sugismotor, det lät förjävligt...  har nu 3 tum på turbon och det låter fint, mullrar gött! ta max 2.5 tum och en/två ljuddämpare...

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
17 december 2009 · 3 180 Inlägg

på en GL...nej, max 2.5" annars låter det epa
på en turbo, visst då låter det okej.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang