Mortalis skrev:
"Flytta dig om du kör sakta så slipper ja lägga mig nära" är ett så härligt citat.
För när det är fullt i innerfilen och det går i 55 (min 45an utanför här som har 70 i begränsning) och det går i 70-85 i ytterfilen så ligger ja naturligtvis i ytterfilen om jag inte går på valium.
Jag har bilar som ligger inom eller strax över 3 sekunders regeln framför mig i ytterfilen och måste ju observera om det kastar sig ut någon från innerfilen som "blivit less" eller "fastnat" därinne för ingen hållit avstånd i ytterfilen utan varje litet gap på 25 meter har täppts till med gas-i-botten-pelle.
Ska jag då a) brassa upp i 110 och in i arslet på de framför eller helt enkelt minska min 3-4 sek regel till 0.5?
b) kasta mig in i innerfilen vilket resulterar i att jag får alla i innerfilen bakom mig att ställa sig på hejdarn, samt att idioten som pressade in mig här ändå bara tjänat 5 meter, samt att jag inte kommer in i ytterfilen igen, eftersom gasen-i-botten-pelle fyller igenom luckan omedelbart...
Hoppas verkligen inte att de här "flytta om ni kör för sakta" i tråden resonerar att detta är helt acceptabelt...
Dessutom, står det 70 knyck måste man inte köra 69 eller 70 exakt med GPS precision.
MEN jag blir också förbannad när folk ligger i ytterfilen t.ex. trots en helt öde väg och i 60. Sen lägger man sig bakom vet man inte om de flyttar sig till innerfilen eller inte, ibland gör dom de, ibland gör de inte, ibland gör dom de MEDAN man kör om på insidan...så visst, de är rätt irriterande människor