Pulkatråd - Vad drar ni bakom bilarna?

sirmiro Double-Unicorn Rider
17 december 2009 · 2 486 Inlägg

Då var det dags att bli riktigt sinnessjuka igen. Det ligger något vitt på marken och det ger ett ruskigt sug att åka just pulka. Men i Örebro har vi problemet att vi inte har något berg mitt i stan, så vi har fått välja att koppla pulka bakom bilar istället. Förra året var länsman mindre glad, men i år håller vi oss på vettigare platser och gör allt vi kan för att undvika skador.

Hur gör ni? Vad drar ni? Vilka hastigheter? (Tänk på säkerhet och trafiklagar innan ni ger er ut...)


Lägg gärna in bilder/filmer.


En början, det lär komma mer under vinterns gång...

Roos
17 december 2009 ·

Snowracer eller vafan de heter is the shit.
Förra året vart det sånnadär små skidor som åkte på blandannat, sjukt kul tills man tappade balansen eller släppte snöret.

Kmarcus
17 december 2009 · 854 Inlägg

Har kört två dagar i rad nu, pulka i 80 km/h i förrgår och tefat igår i över 100 km/h big_smile
Kul som fan, men något mörbultad efter lite krascher tongue
Ska finnas film på 100-knycksfärden, får se om jag lyckas ragga tag i den.

Senast redigerat av Kmarcus (17 december 2009)

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
Martin 9-3 Fisketokig
17 december 2009 · 2 997 Inlägg

Snöskoter och Quad är det som gäller i snön.

Är det väglag så bilar tar sig fram så är det inte lika kul. Pulkor på sådan ytor och som inte går att kontrollera i 100 knyck är bara idioti.

Dra sånt efter skoter i mjuk fin snö...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Germax
17 december 2009 · 12 086 Inlägg

Haha jag har varit ute o åkt efter bilen 2 dar irad nu big_smile

I förrgår vart de pulka, 3 samtidigt på en bred skogsväg. Gick max 60 sen hade man så mkt snö i ansiktet så man inte såg längre haha.

Igår vart de tefat på en öde landsväg, 4 samtidigt haha fan va kul.
Maxade 100 på en raka, fruktansvärt kul och mkt farligt wink

sirmiro Double-Unicorn Rider
17 december 2009 · 2 486 Inlägg

Mer bilder och film gott folk. big_smile Vi vill ju se galenskapen. big_smile

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
17 december 2009 · 938 Inlägg

De enda ja drar efter bilen är väl släpvagn me skotern på...   Vill dock minnas att sj-pall efter skotern gick rätt bra tongue
Ser ju förövrigt rätt kul ut, men tänk er bara för, rätt lätt hänt att de händer en allvarlig olycka, speciellt när de går så fort... Skulle nog nöjja mej med ca 30, å sen svänga lite mer osv. iställe...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
bmx
17 december 2009 · 7 100 Inlägg

snowracer med bmx styre och snowboard.

film kommer sen smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Sportvagnskonsult SVK Customs
31 december 2009 · 1 639 Inlägg

När vi åkte tefat förr här hemma så fick vi nita dit stålplåt undertill för de hade en förmåga att spricka och gå i tusen bitar om man åkte över lite stenar eller dylikt.

Hur åker ni på tefaten?
Vi brukade åka på magen så man tryckte på tefatet med höfterna och armbågarna så "styrde" man med benen i marken.

BMW 635 csi "S38B36" (1983)
BMW 540i/6 touring "manuell 6-pet" (1995)
BMW 3,0cs (1972)
b-fuel
2 januari 2010 · 246 Inlägg

samma här vi drar snowracer efter bil, alltid lika kul!

sirmiro Double-Unicorn Rider
2 januari 2010 · 2 486 Inlägg

Det utvecklades visst till att en kille ville upp i fart. Men då fick pulkan stå och en snowracer monteras bakom. wink


AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
2 januari 2010 · 1 948 Inlägg

sirmiro skrev:
Det utvecklades visst till att en kille ville upp i fart. Men då fick pulkan stå och en snowracer monteras bakom. wink


Det där var helt sick! cool

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
S-Performance
2 januari 2010 · 77 Inlägg

sirmiro skrev:
Det utvecklades visst till att en kille ville upp i fart. Men då fick pulkan stå och en snowracer monteras bakom. wink


Thats fucking pushing it hard

Rquired Allmänt envis
2 januari 2010 · 12 512 Inlägg

sirmiro skrev:
Det utvecklades visst till att en kille ville upp i fart. Men då fick pulkan stå och en snowracer monteras bakom. wink


Det där var fullständigt idiotiskt tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
sirmiro Double-Unicorn Rider
2 januari 2010 · 2 486 Inlägg

Efter att ha sett filmerna och adrenalinet från att en tokig sak skulle hända så började det gå upp för oss alla hur fort det går. Föraren, självmordskandidaten, fotografen som låg i bakluckan och vi publik hade alla sån puls att vi var odödliga. Sen såg vi videoklippen och började fundera. En vecka senare köpte jag en "1a hjälpen kudde". Tidigare har jag tittat på dem och ryckt på axlarna med tonen "krashar man så dör man ju bara", men då personen på snowracern börjar diskutera 200km/h finns all anledning till oro.

Personligen tycker jag det vore roligare att åka ett varv genom stan i 50-70 istället, men vi får se var det slutar.

Värt att tänka på är att de här åken var bra planerade. Personen på snowracern har skinnställ och motocross skydd. Hjälmen i repa 1 kändes osäker när vi gjorde en testrepa på 140 och vi valde att byta för att han skulle känna sig bekväm.


Nu vet jag att många sitter och säger "va fan, det där ska vi göra i en högre hastighet".
Gör det gärna.
MEN tänk er för.
Kontrollera sträcka och hur bilen beter sig på väglaget så ni vet var ni ska ge er. Vi hade 1km vi nyttjade till försöken, sen ca 3km åt vardera håll med bra väg som "nödbromssträcka". Vi hade en följebil. Vi var ca 10pers. Vi testade köra med bilen utan "släp" först.
Allt för att göra en galen sak så kontrollerad det gick.

Så slå gärna hastigheten, men tänk säkert. big_smile



Då vet ni lite bakgrund till detta. Men var lugna, det kommer bli mer galenskap från Örebro innan vintern är slut. wink

Andreas 940 -utan 940
2 januari 2010 · 1 728 Inlägg

sirmiro skrev:
Då vet ni lite bakgrund till detta. Men var lugna, det kommer bli mer galenskap från Örebro innan vintern är slut. wink

Jag ser vart det är filmat, säg till om ni har mer tokerier på gång så jag kan komma och titta. smile

Germax
2 januari 2010 · 12 086 Inlägg

sirmiro skrev:
Det utvecklades visst till att en kille ville upp i fart. Men då fick pulkan stå och en snowracer monteras bakom. wink


hahaha vad i helvete, det där vill jag oxå prova big_smile

Ruuska_
3 januari 2010 · 474 Inlägg

sirmiro skrev:
Det utvecklades visst till att en kille ville upp i fart. Men då fick pulkan stå och en snowracer monteras bakom. wink


Det kanske går att slå det om man kör på en stor frusen sjö?

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
sirmiro Double-Unicorn Rider
3 januari 2010 · 2 486 Inlägg

Ruuska_ skrev:

sirmiro skrev:
Det utvecklades visst till att en kille ville upp i fart. Men då fick pulkan stå och en snowracer monteras bakom. wink


http://www.youtube.com/watch?v=IqdEKpCKQ44

Det kanske går att slå det om man kör på en stor frusen sjö?

Går nog att slå ganska enkelt. Den sträckan när det inte är 2plus, salt, snömodd och 30km/h sidvindar så är 250 troligen möjligt. Men det vet jag inte om jag ens vill se video på. hmm

Roundcube
3 januari 2010 · 801 Inlägg

sirmiro skrev:

Ruuska_ skrev:

sirmiro skrev:
Det utvecklades visst till att en kille ville upp i fart. Men då fick pulkan stå och en snowracer monteras bakom. wink


http://www.youtube.com/watch?v=IqdEKpCKQ44

Det kanske går att slå det om man kör på en stor frusen sjö?

Går nog att slå ganska enkelt. Den sträckan när det inte är 2plus, salt, snömodd och 30km/h sidvindar så är 250 troligen möjligt. Men det vet jag inte om jag ens vill se video på. hmm

och hur fort har du åkt på snowracer igentligen ? Va svårt att kontrollera den redan i 80 km/h. tunnelseende och skit fick man också.

Edit : Ska du inte koppla tefatet efter ett jetplan också ?

Senast redigerat av Roundcube (3 januari 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang