Pulkatråd - Vad drar ni bakom bilarna?

sirmiro Double-Unicorn Rider
3 januari 2010 · 2 486 Inlägg

Roundcube skrev:

sirmiro skrev:

Ruuska_ skrev:

Det kanske går att slå det om man kör på en stor frusen sjö?

Går nog att slå ganska enkelt. Den sträckan när det inte är 2plus, salt, snömodd och 30km/h sidvindar så är 250 troligen möjligt. Men det vet jag inte om jag ens vill se video på. hmm

och hur fort har du åkt på snowracer igentligen ? Va svårt att kontrollera den redan i 80 km/h. tunnelseende och skit fick man också.

Edit : Ska du inte koppla tefatet efter ett jetplan också ?

Om jag la ut den slutliga filmen och förklarar tankar runt det när en bob åkte 170km/h, borde jag då inte ha lite koll över hur vilka hastigheter som kan tänkas möjliga?
Kontrollen är bra men sikten dålig.

Så jag tror jag har lite koll på just detta ämne. Enligt det som går att hitta på youtube är vi troligen bland de i världen som vet mest om hur en snowracer beter sig över 150km/h.
När vi sen diskuterade efter fanns ingen som tvivlade på att det skulle gå att ta 200km/h utan bekymmer bara väglaget var bättre. Och vi kom fram till att mellan 230-250 ligger nog gränsen på vad som är möjligt att klara utan olycka.
Men vi har inte gjort det (ännu) och om det görs kommer det tas steg för steg upp i fart.

Tunnelseende är ingen av oss som känt av, bara en massa snörök. tongue

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
3 januari 2010 · 938 Inlägg

sirmiro skrev:

Roundcube skrev:

sirmiro skrev:

Går nog att slå ganska enkelt. Den sträckan när det inte är 2plus, salt, snömodd och 30km/h sidvindar så är 250 troligen möjligt. Men det vet jag inte om jag ens vill se video på. hmm

och hur fort har du åkt på snowracer igentligen ? Va svårt att kontrollera den redan i 80 km/h. tunnelseende och skit fick man också.

Edit : Ska du inte koppla tefatet efter ett jetplan också ?

Om jag la ut den slutliga filmen och förklarar tankar runt det när en bob åkte 170km/h, borde jag då inte ha lite koll över hur vilka hastigheter som kan tänkas möjliga?
Kontrollen är bra men sikten dålig.

Så jag tror jag har lite koll på just detta ämne. Enligt det som går att hitta på youtube är vi troligen bland de i världen som vet mest om hur en snowracer beter sig över 150km/h.
När vi sen diskuterade efter fanns ingen som tvivlade på att det skulle gå att ta 200km/h utan bekymmer bara väglaget var bättre. Och vi kom fram till att mellan 230-250 ligger nog gränsen på vad som är möjligt att klara utan olycka.
Men vi har inte gjort det (ännu) och om det görs kommer det tas steg för steg upp i fart.

Tunnelseende är ingen av oss som känt av, bara en massa snörök. tongue

galna jävla idioter yikes tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
sirmiro Double-Unicorn Rider
3 januari 2010 · 2 486 Inlägg

TobbeE_87 skrev:
galna jävla idioter :O :P

Vi? :rolleyes: Neeeeeeejdå. :P
Vi gör aldrig något galet. ;)

SNL
3 januari 2010 · 615 Inlägg

haha, som sagt, 200km/h+ vill jag ta innan jag ger mig tongue
Men då vill jag inte få så jävla mycket snöslask och vägsalt i munnen, så det får helst vara under -2 iaf big_smile

Let's stance!
Lassing Industridesigner
3 januari 2010 · 324 Inlägg

...och jag som tyckte det började bli jobbigt i 60 på miniskidor tongue

– ––– -–- ––- -- -–--
Mitt projekt (bilen)
Min hemsida (industridesign)
MilleN
7 februari 2010 · 9 108 Inlägg

Passa er bara.. Hoppas det inte är någon här som är med i artikeln neda, 30 låter inte så snabbt men jävlar vad man slår sig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6559950.ab

sirmiro Double-Unicorn Rider
7 februari 2010 · 2 486 Inlägg

MilleN skrev:
Passa er bara.. Hoppas det inte är någon här som är med i artikeln neda, 30 låter inte så snabbt men jävlar vad man slår sig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6559950.ab

Jag har själv gått av i 50-70 och inte ens fått blåmärken, men det har varit TUR och i pulka så man inte kan fastna lika lätt.
Ska man koppla saker bakom bilen är det hjälm på.
Ska man sen åka lite fortare får man tänka sig snowracern som en mc och ta på skydd lämpade för en mc-olycka. Skinnställ och crossutrustning över det följt av vinterkläder så undviker man de flesta av skadorna till den dag olyckan är framme, och då kan man lika gärna halka när man kliver av och snowracern står still. hmm Men att åka utan något skydd alls (eller utan hjälm) är inte bra när man tänker lite...

Gronwalls
24 februari 2010 · 1 808 Inlägg

Vet inte om det räknas, men ja åkte rullstol bakom en moped en gång smile de var roligt, men det gick inte så fort ( 60km/h )

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
saab_tompa Älskar Emelie<3
24 februari 2010 · 339 Inlägg

vi band fast en solstol på en motor huv o drog bakom bilen jävligt svårt att styra därav farten på kanske 20-30 km/h

Audi A4 TS Quattro "GT35" (1998)
r_win
25 februari 2010 · 88 Inlägg

Åkte för någon vecka sen efter evon med snowboard i 100km/h på isen. Rejäl adrenalin kick:)

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
26 februari 2010 · 661 Inlägg

HAHAHA hilarious, måste ge er credits för dessa filmer, riktigt komiskt haha tack för någon underhåller en sen kväll som denna

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Liner
26 februari 2010 · 583 Inlägg

varför ska man dra nått efter bilarna när man kan ha det på dom?

http://www.garaget.org/video/dew5d4j8yqhu

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
RobiinK Rust Is Not A Crime
26 februari 2010 · 1 215 Inlägg

Jag åkte kundvagn bakom en bil i ca: 70-80km/h, det var nog det mest nervösaste jag har gjort:P men som tur var hände det inget och jag kommer aldrig göra om det.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
Boaturbo
26 februari 2010 · 10 Inlägg

duetthuv bakom bilen på snöig väg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang