Val av mono block?

2fast4U BAAAS SKADAD!! =)
19 december 2009 · 190 Inlägg

Hallå alla ljudfreaks där ute :cool:

Jag funderar på att köpa ett mono block. Min budget är runt 2500kr.

Har kikat lite på detta steget och är sugen på det, men finns det bättre val än detta?

Info om steget:
macAudio Fearless 1000D är ett mycket potent monoblock optimerad för att driva bashögtalare.
1-kanaligt monoblock som driver 1-4 bashögtalare optimalt. 2200 Watt max! Den digitala tekniken ger klara fördelar med lägre drift temperatur och lägre strömförbrukning. Digital visning av spänning och temperatur. macAudio frångår inte sin vana att konstruera kraftfulla, välljudande slutsteg med mycket hög och stabil byggkvalitet.
Inbyggt steglöst justerbart lågpass filter och steglöst justerbart subsonicfilter. Bass Boost omkopplare för extra bastryck.
Ketskort med dubbla lager koppar förbättrar strömförsörjningen. TOSHIBA Audio power transistors. Inkapslade potensiometrar. Massiva inkapslade anslutningar för ström och högtalarkabel. XXL Aluminium kylprofil för effektiv kylning. Ett snyggt bygge både på in och utsida!
Lågnivåutgång för vidarekoppling till fler slutsteg. Skyddskretsar mot överhettning och kortslutning. Levereras med fjärrkontroll med 4,5 meter kabel.

Pris: 2595:- (3495:-)
Digitalt Monoblock
1 kanal för 1-4 bashögtalare
600 Watt RMS 4 Ω
900 Watt RMS 2 Ω
2200 Watt Max
Inbyggda delningsfilter
Bas Boost
visning av spänning och temperatur
Fjärrkontroll

TEKNISK DATA FEARLESS 1000 D
Max. utgångseffekt (1 kHz Sinus Burst 2:8, B+=14,4V) 1200 W på 4 Ohm
Nominell utgångseffekt (DIN 45 324, B+=14,4V) 600 W på 4 Ohm
Max. utgångseffekt (1 kHz Sinus Burst 2:8, B+=14,4V) 2200 W på 2 Ohm
Nominell utgångseffekt (DIN 45 324, B+=14,4V) 900 W på 2 Ohm
Högtalarimpedans 2 – 8 Ohm
Frekvensgång 5 – 75 000 Hz (-3 dB)
Total distorsionsfaktor (DIN 45 403) < 0,03 % (1 kHz)
Brusspänningsavstånd (IEC A) > 100 dB
Ingångskänslighet LOW LEVELINPUT 0,4 – 4 V
Ingångsimpedans LOW LEVELINPUT 30 kOhm
Lågpassfilter 40 – 300 Hz, 12 dB per oktav
Subsonicfilter 10 – 80 Hz, 12 dB per oktav
Bas Boost 0...12 dB bei 45 Hz
Fasreglering 0...180°
Försörjning +12 V ( 9 – 15 V), minus på massa
Säkring 3 x 30 A
Mått (B x H x D) 454 x 59 x 290 mm
Vikt 6,0 kg

Pontiac LeMans "Black Ghost" (1972)
BJonsson
19 december 2009 · 4 074 Inlägg

vad ska du driva med steget?
spela högt eller fint?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
2fast4U BAAAS SKADAD!! =)
19 december 2009 · 190 Inlägg

Jag har diverse basar liggandes.. bla 2 st mds fzr 12" sen har jag två 8" och en 10" i hatthyllan av okänt märke men dom är ifrån biltema. Eventuellt så ska jag köpa någon bas till men den kan jag driva på ett annat steg smile Jag ska spela fint tongue

Pontiac LeMans "Black Ghost" (1972)
TT-Avant
19 december 2009 · 6 851 Inlägg

2fast4U skrev:
Jag har diverse basar liggandes.. bla 2 st mds fzr 12" sen har jag två 8" och en 10" i hatthyllan av okänt märke men dom är ifrån biltema. Eventuellt så ska jag köpa någon bas till men den kan jag driva på ett annat steg smile Jag ska spela fint tongue

Du ska väl inte ha alla inkopplade på samma gång hoppas jag?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
evilaudio
19 december 2009 · 16 195 Inlägg

2fast4U skrev:
Jag har diverse basar liggandes.. bla 2 st mds fzr 12" sen har jag två 8" och en 10" i hatthyllan av okänt märke men dom är ifrån biltema. Eventuellt så ska jag köpa någon bas till men den kan jag driva på ett annat steg smile Jag ska spela fint tongue

ska du spela "fint" så kan du ju börja köpa en bas som e byggd för de endamålet..   å då ska du bara ha EN bas.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
2fast4U BAAAS SKADAD!! =)
19 december 2009 · 190 Inlägg

Nja en bas låter sjukt tråkigt tongue jag misstolka nog de där med att spela fint.. Jag vill ha så mycket tryck som möjligt vill känna hur håret vibrerar när jag sitter i framsätet wink Det gjorde de med mina jbl tolvor som min idiot f.d vän antagligen har sålt när jag förvarade dom hos honom. Jag kanske borde satsa på jbl basar igen istället för ett nytt steg smile

Pontiac LeMans "Black Ghost" (1972)
peterholm
19 december 2009 · 216 Inlägg

jag har ett stetsom 6k om du e sugen

Volvo V70 r-design "R-design" (2011)
2fast4U BAAAS SKADAD!! =)
19 december 2009 · 190 Inlägg

Hur mycket vill du ha för det?

Pontiac LeMans "Black Ghost" (1972)
Hoonas Dieselpower!
19 december 2009 · 534 Inlägg

typ 10k gissar jag.

BJonsson
19 december 2009 · 4 074 Inlägg

peterholm skrev:
jag har ett stetsom 6k om du e sugen

Nån anna kan vara intresserad! big_smile
Pris?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
evilaudio
19 december 2009 · 16 195 Inlägg

2fast4U skrev:
Nja en bas låter sjukt tråkigt tongue jag misstolka nog de där med att spela fint.. Jag vill ha så mycket tryck som möjligt vill känna hur håret vibrerar när jag sitter i framsätet wink Det gjorde de med mina jbl tolvor som min idiot f.d vän antagligen har sålt när jag förvarade dom hos honom. Jag kanske borde satsa på jbl basar igen istället för ett nytt steg smile

Tokken har En bas i sin bubbla å den spelar byxorna av de flesta.. tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Naughty Tee "There can only be one"
19 december 2009 · 205 Inlägg

evilaudio skrev:

2fast4U skrev:
Nja en bas låter sjukt tråkigt tongue jag misstolka nog de där med att spela fint.. Jag vill ha så mycket tryck som möjligt vill känna hur håret vibrerar när jag sitter i framsätet wink Det gjorde de med mina jbl tolvor som min idiot f.d vän antagligen har sålt när jag förvarade dom hos honom. Jag kanske borde satsa på jbl basar igen istället för ett nytt steg smile

Tokken har En bas i sin bubbla å den spelar byxorna av de flesta.. tongue

Ja om man tror att det krävs flera basar för att det skall spela roligt kan jag rekomendera att lyssna i Bubblan wink

kalle_kalle
19 december 2009 · 2 914 Inlägg

Naughty Tee skrev:

evilaudio skrev:

2fast4U skrev:
Nja en bas låter sjukt tråkigt tongue jag misstolka nog de där med att spela fint.. Jag vill ha så mycket tryck som möjligt vill känna hur håret vibrerar när jag sitter i framsätet wink Det gjorde de med mina jbl tolvor som min idiot f.d vän antagligen har sålt när jag förvarade dom hos honom. Jag kanske borde satsa på jbl basar igen istället för ett nytt steg smile

Tokken har En bas i sin bubbla å den spelar byxorna av de flesta.. tongue

Ja om man tror att det krävs flera basar för att det skall spela roligt kan jag rekomendera att lyssna i Bubblan wink

eller din renult 4a tongue

kalle_kalle
19 december 2009 · 2 914 Inlägg

här har du "mycket watt för pengarna" http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA … ;VGR=U4000
disten får du inpå.

TT-Avant
19 december 2009 · 6 851 Inlägg

2fast4U skrev:
Nja en bas låter sjukt tråkigt tongue jag misstolka nog de där med att spela fint.. Jag vill ha så mycket tryck som möjligt vill känna hur håret vibrerar när jag sitter i framsätet wink

Kan man få med en 12" oxå..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
stahre
19 december 2009 ·

evilaudio skrev:

2fast4U skrev:
Nja en bas låter sjukt tråkigt tongue jag misstolka nog de där med att spela fint.. Jag vill ha så mycket tryck som möjligt vill känna hur håret vibrerar när jag sitter i framsätet wink Det gjorde de med mina jbl tolvor som min idiot f.d vän antagligen har sålt när jag förvarade dom hos honom. Jag kanske borde satsa på jbl basar igen istället för ett nytt steg smile

Tokken har En bas i sin bubbla å den spelar byxorna av de flesta.. tongue

undrar vad den kostar bara... smile

Frissan
19 december 2009 · 4 693 Inlägg

Tror den kostar runt 40 lök

Booyakasha!
stahre
19 december 2009 ·

billigt och bra det! kanske skulle köpa en på måndag då wink

ekelund88
19 december 2009 · 2 656 Inlägg

Softis skrev:
Tror den kostar runt 40 lök

har ungeför ett 40 tal lökar hemma så är de nån som vet va man kan handla en dd bas för 40 lökar ?

Naughty Tee "There can only be one"
19 december 2009 · 205 Inlägg

Japp och jag vet var man kan handla DD bas för 1500:- med wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang