5120
Sök

Hyra eller icke hyra (garageplats) Rimligt eller ej?

3 650 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
halloj!

Har hittat en garageplats nu i Stockholmsstad. Men vet inte om jag ska hyra lr ej, rätt hög månadskostnad

Det är ialf en plats på ca 32kvadrat med väggar och låsbar dörr
Ska vara värmegarage
Tillgång till vatten, kan även bli högtryck (inte färdigbyggt än, så vet ej säkert) ( finns på en plats i hela lokalen som är flera 100/1000 kvadratmeter)
Tillgång till el i mitt "bås"
Tillgång till toalett
tillgång till 3fas (ej i mitt bås utan får använda skarvsladd isåfall)
Väktarbevakning flera gånger om dan

Månadshyran är 3000kr inkl el

Rimligt lr inte? garaget ligger inom tullarna, ganska nära mitt jobb och ca 20 min med bil från mig
Senast redigerat av Kesler (19 december 2009)

475 Inlägg
19 december 2009
kanske skillnad mellan örebro och stockholm men här betalar polaren 670kr/månaden för 30kvm med el

mitt garage är 255kvm som jag har med 3st polare hyra är 4000kr månaden med el och vatten..
men som sagt.. skillnad mellan stad och stad..
personligen så tycker jag att det är åthelvete för dyrt

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

3 650 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
ok, jo stockholm/speciellt stan är väl dyrast. Tycker också det är grymt mkt pengar, men samtidigt är det vääldigt svårt att hitta garage: Gör man det så är det antingen lång kötid eller hög kostnad.

vette fan va man ska göra, finns ett fåtal platser kvar så måste bestämma mig tills imorgon typ

Edit: hela lokalen är ett stort f.d parkeringsgarage, men där då dessa "bås" m.m ska byggas upp
Senast redigerat av Kesler (19 december 2009)

1 653 Inlägg
19 december 2009
om det är innanför tullarna så är det nog varken dyrt eller billigt, är väl därikring det ligger skulle jag misstänka.

utanför tullarna, lite utanför stan får man ju ge över 2K för en motsvarande plats.

Jag själv hade aldrig betalat över 2K för en garageplats, men då har jag hittils vart ganska bortskämd med billiga garageplatser i mindre städer.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

NissanMotorsport
19 december 2009
om det vore jag, så skulle ja väntat me och se om det blir högtryckstvätt inne, annars är det för dyrt enligt mig..frågan är ju hur mycke du kommer vara där också, mekar du mycke?

8 928 Inlägg
19 december 2009
3000:- för 32 m2 inanför tullarna är billigt.
Slår du inte till nu så lär du få vänta och garageplatser är det ju ont om, där av priserna.
Senast redigerat av Hamilton (19 december 2009)

Fotograf på Tierp iDag

3 650 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
NissanMotorsport skrev:
om det vore jag, så skulle ja väntat me och se om det blir högtryckstvätt inne, annars är det för dyrt enligt mig..frågan är ju hur mycke du kommer vara där också, mekar du mycke?

Jo, men grejen e den att väldigt många platser redan har gått åt, finns ett fåtal platser kvar, vill man ha en bra plats så gäller det att bestämma sig fort. Eftersom jag inte haft garage på ett tag så har jag inte kunnat grejja alls. men när jag väl har garage så kommer det nog hända en del.

3 650 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
3000:- för 32 m2 inanför tullarna är billigt.
Slår du inte till nu så lär du få vänta och garageplatser är det ju ont om, där av priserna.

du får gärna förklara vad du vet och hur du tänker..eller om du jämför med nån plats som redan finns innanför tullarna?

NissanMotorsport
19 december 2009
Kesler skrev:
NissanMotorsport skrev:

Jo, men grejen e den att väldigt många platser redan har gått åt, finns ett fåtal platser kvar, vill man ha en bra plats så gäller det att bestämma sig fort. Eftersom jag inte haft garage på ett tag så har jag inte kunnat grejja alls. men när jag väl har garage så kommer det nog hända en del.

Okej, ja om du känner att du har råd så bara slå till och hoppas på att de kommer en tvätt också. Sen kan du ju fortsätta leta garage och kolla om något är billigare och köra över bilen till det istället isåfall..

3 650 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
NissanMotorsport skrev:
Kesler skrev:
NissanMotorsport skrev:

Okej, ja om du känner att du har råd så bara slå till och hoppas på att de kommer en tvätt också. Sen kan du ju fortsätta leta garage och kolla om något är billigare och köra över bilen till det istället isåfall..

jo precis, e lite inne på det att testa å se hur det funkar..men så är det 3 månaders uppsägningstid också

Sök