3321
Sök

Fälgtjuvar!

112 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Aldrig får man ha något ifred!
Kommer till jobbet som vanligt när vår nya V70 Sport Edition ligger platt på backen. Under natten har nån (några!?) roat sig med att knycka fälgarna. Hädanefter får det nog bli dubbla fälglås samt parkering bakom låsta grindar för alla våra bilar... sad

Nu fick jag iaf skriva av mig lite, trevlig helg!

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
20 maj 2006
ahh fan va synd...jävla folk de finns! Kan inte ge fan i grejor som inte är deras

Allt för den där jävla hatten!

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 maj 2006
fan vad tjatigt, hade du olåsta fälgar nu eller hade du låsbultar?

Funderar själv på att montera en sats till på mina så tar det iaf lite längre tid för idioterna som tänker tanken på att sno dem.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

112 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Tyvärr var fälgarna på den nya bilen olåsta. Bilen var helt ny och bultarna hade inte hunnit dit.. De bilar jag har upplagda här har dock låsta fälgar. Men det är inte alltid det hjälper heller...

Hoppas bara inte nya bilen blev alltför skev när de släppte den på backen. Men det märker man väl ganska snart...
Senast redigerat av v70power (20 maj 2006)

3 Inlägg
20 maj 2006
ingen ide att montera låsmuttrar, då de inte fick loss mina fälgar så använde de kniven och skar sönder mina däck, hade bara kört typ 150 mil med dem....suck

524 Inlägg
20 maj 2006
Då blir man arg asså. Ok, att ta nått. De kan man ju fatta varför liksom men varför i hela helvete ska dom förstöra. Jag vetefan va jag hade gjort om jag såg nån förstöra mina däck eller dylikt...

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
20 maj 2006
har dubblafälglås på varje fälg

Team Insane Racing

1 079 Inlägg
20 maj 2006
ah tråkigt : (
En vacker dag snor de från fel person och blir upptäckta. Hoppas försäkringsbolaget inte trilskas iaf.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Wallo
20 maj 2006
men ska dom göra nån skada så ska dom göra den rejält... inte typ bara dra en nyckel över halva bilen... eller göra ett skoavtryck i dörren..

Gasglad
295 Inlägg
20 maj 2006
fälglås och låsbultar. Är det samma sak eller?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 maj 2006
så j*vla lågt!
dom som gör nåt sånt borde få ett nackskott!!

Jonas

3 Inlägg
21 maj 2006
Weermets, man andvänder ju en mutter/bult som de behövs en specialhylsa på, jag kallar dem för låsmuttrar/bultar med andra ord fälglås

Gasglad
295 Inlägg
21 maj 2006
Ok.. trodde jag missat något för att skydda fälgen. Blev lite konfunderad bara. Tack för svaret.

RushRacing.tk
278 Inlägg
21 maj 2006
vissa har svårt att låta bli andras saker.. skaffa plåtfälgar dom snor dom iaf inte... smile haha.. skämt å sido hoppas att de löser sig å att de inte blev för mycket skador på bilen..

112 Inlägg
21 maj 2006
Trådstartare
Har haft bilen upphissad och den ser ut att ha klarat sig bra! De hade vart snälla nog att palla upp den iaf. Gick tyvärr inte att få tag i rätt fälgar på direkten bara, får se hur det löser sig med det!

3 Inlägg
21 maj 2006
har man en sådan bil som jag har så är plåtfälgar snart dyrare än lättmetal, jag fick tag på nästan nya däck för 1500:- köpte en hel bil som hade nya däck på sig, totalt intryckt i sidan och utan försäkring, jaja nog pratat om de
15" plåtfälgar till volvo 740 är ju snart dyrare än aluminiumfälgar pga att de är rätt så eftertraktade te folkrace, tro mig jag har själv kollat många gånger på mina gamla vinterdäck som har snea plåtisar, de e snart viktigare att ha lås på dem i stället för på lättmetal

Sök