4670
Sök

Uppgradera ifrån 2-vägs till 3-vägs

1 581 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Njae jag hittar absolut inget på Nardik som säger att man får tag i dem utan delningsfilter och diskant utan för 1395 för kitsystem r4. Men du anser efter själv ha provat att jag ska köpa mig R4 kit eller inte och koppla den på mitt delningsfilter istället för UP6i och köra delningen på steget för 6.5" i dörren. Så långt hänger jag med och jag förstår att en 4" bör pusha på bättre än en 2.5". Delningen kommer som sagt ske på ett DLS Ra40 eller likvärdigt steg sen har jag nada koll på mina inställningsmöjligheter på Pioneer 4100 dvdn.

Sen tänkte jag fråga. Kör mina Up6 nu på orginalsteg och jag har ett helt annat ljud ur dem än dynaudiohögtalaran från Volvos premiumsystem. Alltså MYCKET dovare och inte lika klart ljud men satan vilken bas man fått ur av att dämpa dörrarna. Verkligen KICKAR i sidorna:) Men till frågan, kommer jag få mig ett ordentligt ljud när jag byter steg? För jag antar att högtalarna är helt olikt avstämda varandra.

16 197 Inlägg
24 januari 2010
Fellow skrev:
Njae jag hittar absolut inget på Nardik som säger att man får tag i dem utan delningsfilter och diskant utan för 1395 för kitsystem r4. Men du anser efter själv ha provat att jag ska köpa mig R4 kit eller inte och koppla den på mitt delningsfilter istället för UP6i och köra delningen på steget för 6.5" i dörren. Så långt hänger jag med och jag förstår att en 4" bör pusha på bättre än en 2.5". Delningen kommer som sagt ske på ett DLS Ra40 eller likvärdigt steg sen har jag nada koll på mina inställningsmöjligheter på Pioneer 4100 dvdn.

Sen tänkte jag fråga. Kör mina Up6 nu på orginalsteg och jag har ett helt annat ljud ur dem än dynaudiohögtalaran från Volvos premiumsystem. Alltså MYCKET dovare och inte lika klart ljud men satan vilken bas man fått ur av att dämpa dörrarna. Verkligen KICKAR i sidorna:) Men till frågan, kommer jag få mig ett ordentligt ljud när jag byter steg? För jag antar att högtalarna är helt olikt avstämda varandra.

de går att köpa ALLA dls komponenter lösa..   köpre min R6 middar löst tex,.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

6 851 Inlägg
24 januari 2010
Faast köper han 424 oax så kommer han ju även då ha ett pa väldigt bra diskanter över..och det är ju synd ;P

16 197 Inlägg
24 januari 2010
TT-Avant skrev:
Faast köper han 424 oax så kommer han ju även då ha ett pa väldigt bra diskanter över..och det är ju synd ;P

oj tänk om man skulle tänka så varje gång man köper nya saker å lägger de gamla på hyllan..HAHA

men vill man ha synlig diskant så e de nog ditt alternativ bättre big_smile man får ju liite större konare om inte diskanten är i vägen.. wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

6 851 Inlägg
24 januari 2010
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:

oj tänk om man skulle tänka så varje gång man köper nya saker å lägger de gamla på hyllan..HAHA

men vill man ha synlig diskant så e de nog ditt alternativ bättre big_smile man får ju liite större konare om inte diskanten är i vägen.. wink

Hehe..Konarea är viktigt wink

Men som AE skriver, det ska iaf. gå att beställa lösa R4 mid/mellan av alla som säljer DLS.
Om du hittar R4 kittet på tex. Nårdik, så kan du läsa att dem även säljs löst.

1 581 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Okej:) men då löser sig komponentdelen. Men sammanfattning! DLS R4 midden blir det då o köpa löst:) o FÅR jag FÖR mig att uppgradera så kommer jag köpa dyrare komponenter till framsystemen och flytta de gamla bak så ser ingen anledning att ha mer saker än vad jag har liggandes o skräpa:P

1 581 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Känns ju som att 4" är maxstorlek iaf btw. Blir svårt at passa in den på vänstra sidan brevid hastighetsmätaren annars. Något mer jag ska tänka på? Har redan dämpat framdörrarna med 2 paket stp mattor och har beställt 40 till för tak, bagage och tänkte om man skulle dämpa instrumentbrädan också?

1 581 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
Efter en lång sommar så har jag fortfarande inte tagit mig i kragen o ordnat högtalare på brädan.
Efter denna tråd och diskussioner med försäljare är jag fortfarande splittrad. 4" eller 5.25" verkar vara allas förslag då det ger mest men det blir ett jävla jobb o få plats med så stora högtalare iaf på förarsidan.

Jag är ute efter SQ, men är skitnöjd med ljudet jag har nu. Stummare montering av middarna i dörren bara. Har inga planer på att tävla men kul att testa någon gång o få tips!
Det enda jag kan klaga på är ljudbilden som ligger lågt och väldigt off axis vilket jag då tänkt lösa med mellanregister på brädan samt en Bit 1 processor.

Så tror ni jag blir nöjd om jag bara uppgradera så det blir ett UP36i kit? Kan man köpa Gothias mellanregister då den är 3" istället för 2.5"?

Tacksam för svar:/

Sök