Hjälp med duett svår starad!

fr0berg
20 december 2009 · 113 Inlägg

Nyss köpt en duett mitt problem är att starta den utan startgas! Den startare lättare när den är kall jätte svårstartad när den är varm men startar direkt om man använder startgas! vad kan problemet vara?

kolvas
20 december 2009 · 4 001 Inlägg

kollat tändstift osv.? hur länge har den stått och är det ny bensin i tanken?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
fr0berg
20 december 2009 · 113 Inlägg

Neej inte kollat stiften kan de vara dom? bensinen är helt ny och fräch

945TurboMS
21 december 2009 · 261 Inlägg

Kontrollera tiill en början ALLA tänddelar så dom är i bra skick (Man behöver inte byta nåt för att komma fram till i vilket skick dom är i, även om det är lättare å göra som amatör roll )
När tändnigen är kontrollerad och kollat att den är sjysst, går man vidare å felsöker bränslet....

Gissar på en gammal sur B18?  Det finns väldigt bra manualer på Amazonklubbens hemsida å ladda ner som pdf.

Dessutom borde väl denna ligga under felsökning, och inte under motorteknik?  (får jag testa rapporteringsfunktionen då kanske för första gången lol )

Senast redigerat av 945TurboMS (21 december 2009)

The_Rebel Gréve
21 december 2009 · 497 Inlägg

låter som att brytarspetsarna står för tätt tycker jag, hade samma fel på min 142a för nån dag sen tongue

fr0berg
21 december 2009 · 113 Inlägg

okej, tack för hjälpen ska kolla senare:p

SoNic- Okejbratja
21 december 2009 · 255 Inlägg

Lika bra å byta fördelarlock, tändkablar, rotor och stift.....

BMW 325 e36 (1994)
Karlstrand_
21 december 2009 · 123 Inlägg

SoNic- skrev:
Lika bra å byta fördelarlock, tändkablar, rotor och stift.....

här har vi ju tex ett prakt exempel på folk man inte ska lyssna på. så fort någon har problem skriver massa nötter sånt!!

Han skriver ju tillexempel att den starta med startgas, tror du då på fullaste allvar att ditt problem sitter i fördelarlocket?

Men visst, skruva bort ett tändstift när problemet uppstår och kolla hur gnistan ser ut!
Ja hade iaf börjat med att kolla på "soppa"sidan, ta bort soppa slangen ifrån förgasarn å be någon köra på starten så du är säker på att du har bensin till förgasaren, Ånglås i föggen?

Gör som Ford köp Volvo!
mattisbig45 jabaär
21 december 2009 · 103 Inlägg

ånglås var min första tanke när jag läste problembilden,tror som karlstrand att felet är bränslerelaterad,för dåligt tryck till ferkassaren ?.kolla hur bränsleledningen är dragen till förgasaren,att den inte kommer för nära där det är riktigt varmt.

bearz
21 december 2009 · 146 Inlägg

Håller helt med Karlstrand_.
Sök felet på bränslesidan.
Vilken förgasare är det på motorn?

Senast redigerat av bearz (21 december 2009)

Vcds
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
21 december 2009 · 1 594 Inlägg

Tror oxå det absolut är bränslerelaterat...
Spekulerar över om det inte sitter en Zenit fallförgasare på den där och isåfall med jävligt glappa spjällaxlar. Hade in en PV i fjol med precis samma symtom. När han var kall startade han utan probs men inte varm utan startgas. Orsak; kall=stängt chokespjäll tjuvluften som läckte genom spjällaxlarna dödade inte soppablandningen. Varm=öppet chokspjäll innebar att han fick för mycket luft och lite bensin. Visst till saken hör att hela förgasaren var bristfälligt ihopsatt men ändå, sök felet i förgasaren eller pump..

Kollas stänklätt med motorn igång åsså spruta startgas runt förgasarfot etc.

Senast redigerat av hotrodder (21 december 2009)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
saab_power_900
21 december 2009 · 184 Inlägg

är ju bra att kolla över tänd inställningen med... kan ju vara så att den är ställd för tidigt eller för sent

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang