Iskörning

Bjork OEM <3
9 januari 2010 · 6 957 Inlägg

amazon_jonsson skrev:

Bjork skrev:
Var ute vid sjön idag (för tidigt, för det var 2 bilar där tongue) Men far min var där lite senare under eftermiddagen, tydligen hade 2 bilar smällt..Jonsson var det du? tongue

nej det va inte jag som tur va.. men dom hade tydligen sopat i ordentligt. jävla sopor som inte har bättre koll på grejerna. vilken väg åker ni dit förresten????

Frågade Johan ("Jyhan") vad som hände, följande svar:
det va nån som lånat ut sin 740 till en keb som hade snurrat å sen inte sett sig för utan bara kört in på banan igen och där kom KG i full fart så det sa smack.. kg`s fick bula på fram å bakskärm blinkers lossna å så punka på fram hjulet. den andra fick mosad framskärm. inga skador inget anmält.. sånt som händer

Ang. väg så åker vi (iaf jag) via Odensberg och in på en liten grusväg via en välldans smal tunnel, man
åker i princip längs järnvägen hela tiden tills tunneln så åker man åt andra hållet igen, jävla omständigt.

Vi blir några som ska ut vid 12 imorrn...måste fan få tag i bil nu tongue

OEM <3
pippaaN
10 januari 2010 · 987 Inlägg

känns som att 1 meter är lite överdrivet ^^

i like it load
Kinnastreet
10 januari 2010 · 362 Inlägg

Bjork skrev:

amazon_jonsson skrev:

Bjork skrev:
Var ute vid sjön idag (för tidigt, för det var 2 bilar där tongue) Men far min var där lite senare under eftermiddagen, tydligen hade 2 bilar smällt..Jonsson var det du? tongue

nej det va inte jag som tur va.. men dom hade tydligen sopat i ordentligt. jävla sopor som inte har bättre koll på grejerna. vilken väg åker ni dit förresten????

Frågade Johan ("Jyhan") vad som hände, följande svar:
det va nån som lånat ut sin 740 till en keb som hade snurrat å sen inte sett sig för utan bara kört in på banan igen och där kom KG i full fart så det sa smack.. kg`s fick bula på fram å bakskärm blinkers lossna å så punka på fram hjulet. den andra fick mosad framskärm. inga skador inget anmält.. sånt som händer

Ang. väg så åker vi (iaf jag) via Odensberg och in på en liten grusväg via en välldans smal tunnel, man
åker i princip längs järnvägen hela tiden tills tunneln så åker man åt andra hållet igen, jävla omständigt.

Vi blir några som ska ut vid 12 imorrn...måste fan få tag i bil nu tongue

ok, samma väg som vi åker då. känns surt att behöva åka den j*vla skitvägen bara för att komma ner.
vi kikar nog ut runt 12-13 också skulle ja tro.. kanske syns

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
Bjork OEM <3
10 januari 2010 · 6 957 Inlägg

amazon_jonsson skrev:

Bjork skrev:

amazon_jonsson skrev:

nej det va inte jag som tur va.. men dom hade tydligen sopat i ordentligt. jävla sopor som inte har bättre koll på grejerna. vilken väg åker ni dit förresten????

Frågade Johan ("Jyhan") vad som hände, följande svar:
det va nån som lånat ut sin 740 till en keb som hade snurrat å sen inte sett sig för utan bara kört in på banan igen och där kom KG i full fart så det sa smack.. kg`s fick bula på fram å bakskärm blinkers lossna å så punka på fram hjulet. den andra fick mosad framskärm. inga skador inget anmält.. sånt som händer

Ang. väg så åker vi (iaf jag) via Odensberg och in på en liten grusväg via en välldans smal tunnel, man
åker i princip längs järnvägen hela tiden tills tunneln så åker man åt andra hållet igen, jävla omständigt.

Vi blir några som ska ut vid 12 imorrn...måste fan få tag i bil nu tongue

ok, samma väg som vi åker då. känns surt att behöva åka den j*vla skitvägen bara för att komma ner.
vi kikar nog ut runt 12-13 också skulle ja tro.. kanske syns

Mm, den suger!

pippaaN skrev:
känns som att 1 meter är lite överdrivet ^^

Mja, beror väl på hur djup sjön är? Där vi håller till (har jag hört nu iaf) var det 30-40cm och på ett ställe
60cm..dock kan jag inte bekräfta att det är sant men sjön är inte djup här.

OEM <3
-Sjoblom- snel hest
10 januari 2010 · 152 Inlägg

http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs164.snc3/19157_1074327553764_1693466026_142186_5865065_n.jpg Vart lite körning idag:).. imorn med,kommer säkert bilder o filmer !

Opel Ascona B "Bwopel" (1977)
Jeep Cherokee chief "Chefen" (1979)
Volkswagen Bubbla "BAW" (1968)
Tonycrona
10 januari 2010 · 400 Inlägg

ME_Racing skrev:

Tonycrona skrev:

joelimmo skrev:
bilder från rotsjön i kolsva idag smile

Får man komma dit och köra lite? smile Eller måste man känna någon för att få det?

Bor nämligen i Arboga och är sugen på att köra på is!

Klart du får köra smile ba komma dit idag, hoppas att vattnet som vi borrade upp har fryst bara, för det var typ 10 bilar som körde 4 timmar i sträck med spikdäck så det slets upp såna jävla spår så det blev fan farligt att åka, så vi borrade och lät vatten fylla upp alla spår runt hela sjön, så hoppas det frysit redan, vi borrade klockan 4a igår på eftermiddan smile

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
Tonycrona
10 januari 2010 · 400 Inlägg

Bjare skrev:
Läser att vissa är ute och kör på isen när det är så lite som 25cm.
Hade jag aldrig vågat.

Tänk en vanlig bil som lätt väger över 1ton, isdäck kör dom flesta med.
Isdäck gräver i isen. Många bilar på sjön samtidigt ökar trycket. Sen har vi alla vibrationer.

Nej minst 1meter ska det vara för jag ska våga mig ut big_smile

HAHAH har du läsit det jag la upp om iskörning? tidigare i denna tråd!!!!

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
Tegelstenen Vingåkers Bo
10 januari 2010 · 70 Inlägg

vi kör mellan 10cm- 25cm, och senm körde vi bort dubbelisen och körde på den understa isen, och där var det 5cm, dock så hade den isen välldigt mycket sprickor i sig då, så vi la upp för dagen. knappt nån kärnis heller, kör på en välldigt lång grund badplatts..

Nissan King cab "Diesel" (1987)
Volvo Amazon "weber" (1962)
Kinnastreet
10 januari 2010 · 362 Inlägg

nu blir det sjötorpa om en liten stund. ska bara gnugga ur gruset ur ögonen först..
ses där nere

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
Tonycrona
10 januari 2010 · 400 Inlägg

Vi fick såna jävla spår i isen igår, det var ju ca 10 bilar som körde med isdäck i 4 timmar i sträck varav 3 var turbo samt 1 hade fyrhjulsdrift, så vi bestämde oss för att borra i spåren så att vatten pumpas upp och sedan fryser och det blir en plan och fin bana, detta gjorde vi igår vid 16.00 och när vi kom till isen idag så hade ju folk kört i vattnet igår så det är nu sten hårda is vallar samt is splitter både här och där. samt snor halt! blank is. Men den hade inte frusit tillräckligt än häller, vi gick igenom på 3 ställen, Men det var ingen fara för vi hade först 30 cm kärn is sen 5 cm vatten sen 5 cm is högst upp. Men det fryser nog på inatt smile men inge roligt med sten hårda vallar:S

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
Vitamin
10 januari 2010 · 719 Inlägg

Kolla min evo, körde igår på isen smile

Tonycrona
10 januari 2010 · 400 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=78011
lagt upp massa bilder nu, om länken inte funkar så är det bara att gå in på min profil och mina projekt och vinter bilder smile
Kommentera gärna:)
Finns några filmer upplagda också, kommer fler innom kort smile

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
S60RAWD
11 januari 2010 · 64 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/94308/836000_snt380.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/94308/836005_iri3me.jpg
De yr bra me snö när 6an jobbar wink

Jeep cherokee "Jaktbilen" (1995)
Tonycrona
11 januari 2010 · 400 Inlägg

HAHA:P jag kör aldrig på växlar över 3an wink men skillnad på bil och bil och sjö och sjötongue

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
S60RAWD
11 januari 2010 · 64 Inlägg

Tonycrona skrev:
HAHA:P jag kör aldrig på växlar över 3an wink men skillnad på bil och bil och sjö och sjötongue

på banan vi hade förra året så använde man  upp till 4an   men den lilla vi körde på förra veckan gick bara att köra 3an som mest på tongue  Menade alltså att motorn jobbar;P (6a i 960 vet du;)

Senast redigerat av S60RAWD (11 januari 2010)

Jeep cherokee "Jaktbilen" (1995)
Tonycrona
12 januari 2010 · 400 Inlägg

aha^^ missuppfattade ;P

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
Kinnastreet
12 januari 2010 · 362 Inlägg

blir körning på lördag igen på sjötorpa, hoppas på många fordon då

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
Tonycrona
13 januari 2010 · 400 Inlägg

Inga andra än vi som har ett problem med att alla som kör med isdäck river ner så sjukt mycket! hade spår på upp till 20 cm:O livsfarligt! och det var efter 2 dagars körning:O

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
Rojpen
13 januari 2010 · 2 230 Inlägg

Tonycrona skrev:
Inga andra än vi som har ett problem med att alla som kör med isdäck river ner så sjukt mycket! hade spår på upp till 20 cm:O livsfarligt! och det var efter 2 dagars körning:O

åker man is så använder man ju isdäck så klart:P är ju det dom är tillför oavsett om det är rallydäcken eller dom riktiga isdäcken:P men är det spårigt så kan man ju spärra av och ploga alt borra hål som du tidigare skrev smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang