3657
Sök

Turbokonvertering e30

34 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
tjena ska turbokonvertera e30n men har en turbo som wastegates "regulatorn" är fast svetsad på, så undrar hur man ska göra?

( se bilden )
http://forumbilder.se/images/19212009557423d1c.jpg

Öss
24 Inlägg
21 december 2009
Kanske går att slipa bort med vinkelslip? annars får du väll köra med extern wastegate

34 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
ostan skrev:
Kanske går att slipa bort med vinkelslip? annars får du väll köra med extern wastegate

jo de är vill så men undrar om de kan ha nån inverkan på hur den kommer gå om jag slipar med vinkelslipen?

34 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
har en till fråga vet inte rktigt hur jag ska göra med kompet, om jag ska köra så som de är eller sätta dit två stycken topplockspackningar ? 

tacksam för tips!

Med.lem
3 759 Inlägg
21 december 2009
GurraR skrev:
har en till fråga vet inte rktigt hur jag ska göra med kompet, om jag ska köra så som de är eller sätta dit två stycken topplockspackningar ? 

tacksam för tips!

Sök, det finns en miljon trådar om det, tillochmed en FAQ!!
Och för de andra finns det bättre forum än garaget för bmw turbo. Dock kommer du nog bli ännu mer dissad där, då du inte verkar ha så stor kunskap, inget fel med det, men man börjar inte med att överladda en motor innan man kan motor teknik ut och in.

MVH D

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Med.lem
3 759 Inlägg
21 december 2009
edit, att du bor i avesta gör saken ännu enklare smile
Åk över till PPF och be dom fixa. haha
Senast redigerat av Mr_EmCom (21 december 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

34 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Mr_EmCom skrev:
edit, att du bor i avesta gör saken ännu enklare smile
Åk över till PPF och be dom fixa. haha

är granne med med dom

34 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Mr_EmCom skrev:
GurraR skrev:

tacksam för tips!

Och för de andra finns det bättre forum än garaget för bmw turbo. Dock kommer du nog bli ännu mer dissad där, då du inte verkar ha så stor kunskap, inget fel med det, men man börjar inte med att överladda en motor innan man kan motor teknik ut och in.

MVH D

men är så att jag är helt okunnig men alltså är ute efter att få höra tips på hur de har funkat för andra med dubbla pakningar

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
21 december 2009
GurraR skrev:
Mr_EmCom skrev:
GurraR skrev:

tacksam för tips!

MVH D

men är så att jag är helt okunnig men alltså är ute efter att få höra tips på hur de har funkat för andra med dubbla pakningar

lågt ladd funkar det ett tag, har själv provat. har du kat-motorn så är det 1000 ggr bättre att svarva kolvarna för att få rätt komp.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
21 december 2009
en sak till, vad är det för turbo du ska använda? kör inte med en för liten turbo, det blir ett satans mottryck då.

34 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
NITROUS skrev:
en sak till, vad är det för turbo du ska använda? kör inte med en för liten turbo, det blir ett satans mottryck då.

Garrett vet inte vart man kolla vad de är för hur stor den är men de står 42 på de

517 Inlägg
22 december 2009
Att det alltid ska vara så svårt... mad http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=22326Det här är bland de första länkarna som dyker upp när man går in på forumet - motorteknik(grundläggande)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
22 december 2009
GurraR skrev:
NITROUS skrev:

Garrett vet inte vart man kolla vad de är för hur stor den är men de står 42 på de

vet du vart den kommer ifrån? ta kort och fixa mått på den annars.

34 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Ghost_Face skrev:
Att det alltid ska vara så svårt... mad http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=22326Det här är bland de första länkarna som dyker upp när man går in på forumet - motorteknik(grundläggande)

står de nått hur man ska göra om wastegates "regulatorn" är fast svetsad där svar nej !

34 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
NITROUS skrev:
GurraR skrev:
NITROUS skrev:

vet du vart den kommer ifrån? ta kort och fixa mått på den annars.

nej jag vet inte vart den kommer från lite synd de, men kan fixa kort å mått smile

3 295 Inlägg
22 december 2009
byt ut wastegate delen då om problemet är att den är svetsad, det där ser ut som ett vanlig stenålders saab aggregat. det finns en hel uppsjö av reservdelar till såna på närmaste skrot.. om inte det låter bra så kör med extern wastegate..

34 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Slave_joe skrev:
byt ut wastegate delen då om problemet är att den är svetsad, det där ser ut som ett vanlig stenålders saab aggregat. det finns en hel uppsjö av reservdelar till såna på närmaste skrot.. om inte det låter bra så kör med extern wastegate..

okeej tack för tipset om va de vart för turbo, lutar åt att de blir en extern wastegate (Y) smile

34 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
http://forumbilder.se/images/6722200980503a688.jpg

34 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
där har du mått, 55mm smile

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
22 december 2009
du ska mäta storleken på själva "snurran" wink men kan gissa att det är originalsnurra till typ saab, volvo 740 turbo eller liknande, så den lär ge rätt mycket mottryck och inte orka alltför mycket.

Sök