har en till fråga vet inte rktigt hur jag ska göra med kompet, om jag ska köra så som de är eller sätta dit två stycken topplockspackningar ?
tacksam för tips!
Sök, det finns en miljon trådar om det, tillochmed en FAQ!! Och för de andra finns det bättre forum än garaget för bmw turbo. Dock kommer du nog bli ännu mer dissad där, då du inte verkar ha så stor kunskap, inget fel med det, men man börjar inte med att överladda en motor innan man kan motor teknik ut och in.
har en till fråga vet inte rktigt hur jag ska göra med kompet, om jag ska köra så som de är eller sätta dit två stycken topplockspackningar ?
tacksam för tips!
Sök, det finns en miljon trådar om det, tillochmed en FAQ!! Och för de andra finns det bättre forum än garaget för bmw turbo. Dock kommer du nog bli ännu mer dissad där, då du inte verkar ha så stor kunskap, inget fel med det, men man börjar inte med att överladda en motor innan man kan motor teknik ut och in.
MVH D
men är så att jag är helt okunnig men alltså är ute efter att få höra tips på hur de har funkat för andra med dubbla pakningar
har en till fråga vet inte rktigt hur jag ska göra med kompet, om jag ska köra så som de är eller sätta dit två stycken topplockspackningar ?
tacksam för tips!
Sök, det finns en miljon trådar om det, tillochmed en FAQ!! Och för de andra finns det bättre forum än garaget för bmw turbo. Dock kommer du nog bli ännu mer dissad där, då du inte verkar ha så stor kunskap, inget fel med det, men man börjar inte med att överladda en motor innan man kan motor teknik ut och in.
MVH D
men är så att jag är helt okunnig men alltså är ute efter att få höra tips på hur de har funkat för andra med dubbla pakningar
lågt ladd funkar det ett tag, har själv provat. har du kat-motorn så är det 1000 ggr bättre att svarva kolvarna för att få rätt komp.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
byt ut wastegate delen då om problemet är att den är svetsad, det där ser ut som ett vanlig stenålders saab aggregat. det finns en hel uppsjö av reservdelar till såna på närmaste skrot.. om inte det låter bra så kör med extern wastegate..
byt ut wastegate delen då om problemet är att den är svetsad, det där ser ut som ett vanlig stenålders saab aggregat. det finns en hel uppsjö av reservdelar till såna på närmaste skrot.. om inte det låter bra så kör med extern wastegate..
okeej tack för tipset om va de vart för turbo, lutar åt att de blir en extern wastegate (Y)
du ska mäta storleken på själva "snurran" men kan gissa att det är originalsnurra till typ saab, volvo 740 turbo eller liknande, så den lär ge rätt mycket mottryck och inte orka alltför mycket.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.