Tjena har märkt att det har varit en liten pöl under min bil och vattnet försvinner, så tittade lite så hittade jag läckan, kommer bild på var den läcker, men på bilen sen kommer ni se att det sitter en svart kopp typ på denna grejjen och den läcker mellan dom 2 typ som att där är en o-ring som torkar eller en packning, men langar 2 bilder så får ni säga vad ni tror.
Där jag ritat rött sitter koppen elle vad man ska kalla det.
Okej så du skulle tro att det bara är en packning? för det sitter ju typ som en kopp som är fast skruvad i termostaten om det är det nu. för läcker liksom imellan dom 2 och eftersom jag inte kör med den nu på vintern bara startar den i bland så kanske den torkat ?
Är inte det en cirkulationspump, som pumpar runt vattnet efter att bilen blivit avstängd för att förhindra att den kokar? Plocka bort den och kolla om du hittar en packning som går att byta, annars kanske du behöver byta pumpen. Kan till och med ligga nån sån i garaget.... Det är många VR6or som gått till sista vilan där..
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
Är inte det en cirkulationspump, som pumpar runt vattnet efter att bilen blivit avstängd för att förhindra att den kokar? Plocka bort den och kolla om du hittar en packning som går att byta, annars kanske du behöver byta pumpen. Kan till och med ligga nån sån i garaget.... Det är många VR6or som gått till sista vilan där..
Okej kan ta bort den men vad händer när jag gör det rinner allt vatten bort, så kylsystemet blit somt för vill ju inte få luft och grejer i systemet.
det är termostaten, bytte den på min igår. 99:- på biltema. töm ur ALL glykol innan du tar toss den, annars kommer du få det över dig när du tar loss den , det fick jag...
för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!
Någon som kan hjälpa mig va det är jag ska tömma är det bara behållaren med vatten där jag fyller på elle något mer? kommer det in luft osv i systemet då elle det är bara tömma byta termostat sen tuta och köra?
Någon som kan hjälpa mig va det är jag ska tömma är det bara behållaren med vatten där jag fyller på elle något mer? kommer det in luft osv i systemet då elle det är bara tömma byta termostat sen tuta och köra?
Lossa huvudslangen på nedre delen av kylaren och låt allt kylarvatten rinna ut i en stor balja eller något. Sedan kan du ta isär cirkulationspumpen och ev byta ut den, som flera skrivit verkar den inte vara dyr. Sedan fyller du upp med nytt kylarvatten och startar bilen och sedan låter du den stå på ett tag. Den kommer lufta sig själv tillräckligt.
det är termostaten, bytte den på min igår. 99:- på biltema. töm ur ALL glykol innan du tar toss den, annars kommer du få det över dig när du tar loss den , det fick jag...
Jag har samma problem på min vr6:a nu.
Sitter och kollar i biltema katalogen nu men hittar bara vattenpump och termostat till Golf men bara upp 2,0 motorerna.