6128
Sök

850 t5 trimning

Dåre
182 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Tjo har en 96a 855 T5 och vill trimma siktar på ca 400 - 450 hk bara med dom ska komma från i stort sätt orginal turbo tryck "och motorn ska hålla om jag får för mig att öka trycket lite"

Det jag har funderat på e Byta kolvar, vev stakar, porta toppen,något fetare kam axlar, nytt insug, och så klart en ordentlig genomgång av moter.

Finns det något ni ser jag missat och har ni några tips om bra sidor där man kan köpa saker för "bra" pris så hade jag varit väldigt glad om ni kan dela med er av det.

Visst detta e mitt första större trim projekt men måste börja någon stans ju big_smile

Jag tackar på förhand Ha det fint.

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

2 656 Inlägg
27 december 2009
Gudzilla skrev:
Tjo har en 96a 855 T5 och vill trimma siktar på ca 400 - 450 hk bara med dom ska komma från i stort sätt orginal turbo tryck "och motorn ska hålla om jag får för mig att öka trycket lite"

Det jag har funderat på e Byta kolvar, vev stakar, porta toppen,något fetare kam axlar, nytt insug, och så klart en ordentlig genomgång av moter.

Finns det något ni ser jag missat och har ni några tips om bra sidor där man kan köpa saker för "bra" pris så hade jag varit väldigt glad om ni kan dela med er av det.

Visst detta e mitt första större trim projekt men måste börja någon stans ju big_smile

Jag tackar på förhand Ha det fint.

ryck tok laddar slangen bra wink skenladd e the shit

508 Inlägg
27 december 2009
spridare soppapump ic är en bra början och sen mappa s¨å att allt lirar sen...

8 297 Inlägg
27 december 2009
Vad du har glömt... Vet inte om det är så mycket, men en del detaljer kan väl kanske påpekas

Kopplingen lär ju bytas ut mot en avsevärt kraftigare. Bränslepumpen måste bytas, och så är det jju ingen nackdel att göra med ledningen fram till fuealrailen. Intercoolern lär ju bytas vilket kan komma att påverka slangar och tryckrör som måste bytas ut eller byggas om. Du ska ha ett vettiogt grenrör. Original är bara att kasta. SKa du ha ett vanligt gjutet grenrör så är "japan-grenröret" som har slutnummer 688 att föredra. Eller ska du ha ett extraktorgrenrör? Sen kommer vi till det där med turbo, intern eller extern wastegate? Det hänger ju lite ihop med valet av grenrör. Hur ska du göra med motorstyrning / tändning? Byta kammar är ju inte fel, men tänk på att vissa kammar kräver andra ventilfjädrar än original.

www.pure-pf.com
www.lgspeed.se
Senast redigerat av Marlboroman (27 december 2009)

Sök