6137
Sök

Volvo s80 T6 original laddtryck?

falken
27 december 2009
Trådstartare
har nu fått igång min bil med t6 motorn.. men vart lite fundersam när den började ladda över 1,5Bar?

vad ska en s80 t6 ladda original?
och vad ska den ladda när den chipas?

558 Inlägg
27 december 2009
om jag inte missminner mig så är de en lättryckare. så ska ju knappt ladda nånting?

820 Inlägg
27 december 2009
Normark skrev:
om jag inte missminner mig så är de en lättryckare. så ska ju knappt ladda nånting?

Det är väl bara en skröna med lätt-tryckare, är väl bara en annan programmering/tryckklocka som ställer laddet lägre mot en vad en "högtryckare" laddar.

Det är väl 2-stegsladdning på dom? Då är det nog inte så konstigt att den laddar såpass mycket eftersom att luften komprimeras 2 gånger = högre laddtryck, men 1.5bar lät ändå lite väl mycket, du ska nog kolla upp om det är optimerad programvara till motorn.

Hoppas det hjälpte något smile
Senast redigerat av Panzar_Audi (27 december 2009)

Om man säger

558 Inlägg
28 december 2009
ja tryckklockan är annorlunda för att laddet ska finnas tillgängligt tidigt:) jag sökte på google men lyckades inte hitta nån info om vad dom ska ladda. men nån som äger en t6 kanske vet:)

falken
28 december 2009
Trådstartare
joo jag har ju inte motorn i en s80 så programvaran finns inte utan jag kör med 960 elsystem....
joo jag har googlat och kollat men får heller inte fram vad den ska ladda .... sad

Sök