4wd bil, vad skulle du ha valt?

xXSammy
28 december 2009 · 6 569 Inlägg

Lada Niva.. 100.000 fabriks ny big_smile

De/Dem
DasAuto
28 december 2009 · 2 751 Inlägg

Jag kan säga såhär, jag har rätt mycket erfarenhet av A4 quattro, både b6 och b7 vilket inte skiljer sig så jätte mycket. Bättre vinterbil är svårt att hitta. jag har aldrig fastnat nånstans o ja har varit överallt o testat. Drivlinan är jävligt bra. 1.8TQ. Motorerna är väldigt hållbara dessutom, dom krånglar inte mycket, enda felet jag hade var att en tändspole gick sönder. Inget dyrt alltså. Dom gamle B5 modellerna hade problem med framvagn o sådan, men köper du en som är över 00- så brukar det vara lugnt. Bmw kan jag inte yttra mig om, men jag hade inte viljat ha en 4x4 bmw iaf inte en i den klassen, i sånna fall en X modell.

Och försök hitta en som gått minst. ja vet alla säger öööh skit samma hur långt den har gått bara den är skött rätt, hur fan vet man om den är skött rätt då. Mycket mindre grejjer behövs bytas ut då den har gått mindre så enkelt är det.

Senast redigerat av DasAuto (28 december 2009)

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Vitamin
28 december 2009 · 719 Inlägg

Evo smile

kenny_crx
28 december 2009 · 836 Inlägg

TobbeTT skrev:
Nja en skyline gtr känns lite overkill och dyrt att ha som året runt bil men impreza låter ju intressant kanske audi med men vilken audi tycker ni fungerar bäst? och då återigen drivlina. och allmän hållbarhet för jag vill minnas att en del audis sent 90talare hade problem med klen framvagn?

så en impreza e billig att åka? haha...nej r32 gtr säjer jag bara...och den som skrev ööhh rolig att köra på vintern så JA klart 2.6 me bi turbo och 4wd! klart som faaaan att den e rolig på vintern...och till den andra tölpen som skrev att man kan hitta en r34 gtr för 160 tusen kan gå o lägga sej...en r34 gtt möjligtvis men inte gtr smile R32 GTR!!! KÖP NU!...


En sak till till den andra tölpen som hävda att en r32 gtr var en sämre bil än min vet nog inte riktigt vad det e för bilar smile

Honda CRX "Lets Stance 2015" (1988)
Tuffhaggman
28 december 2009 · 864 Inlägg

kenny_crx skrev:

TobbeTT skrev:
Nja en skyline gtr känns lite overkill och dyrt att ha som året runt bil men impreza låter ju intressant kanske audi med men vilken audi tycker ni fungerar bäst? och då återigen drivlina. och allmän hållbarhet för jag vill minnas att en del audis sent 90talare hade problem med klen framvagn?

så en impreza e billig att åka? haha...nej r32 gtr säjer jag bara...och den som skrev ööhh rolig att köra på vintern så JA klart 2.6 me bi turbo och 4wd! klart som faaaan att den e rolig på vintern...och till den andra tölpen som skrev att man kan hitta en r34 gtr för 160 tusen kan gå o lägga sej...en r34 gtt möjligtvis men inte gtr smile R32 GTR!!! KÖP NU!...


En sak till till den andra tölpen som hävda att en r32 gtr var en sämre bil än min vet nog inte riktigt vad det e för bilar smile

Han sa t.o.m 100 000:- cool

TobbeTT
28 december 2009 · 948 Inlägg

kenny_crx skrev:

TobbeTT skrev:
Nja en skyline gtr känns lite overkill och dyrt att ha som året runt bil men impreza låter ju intressant kanske audi med men vilken audi tycker ni fungerar bäst? och då återigen drivlina. och allmän hållbarhet för jag vill minnas att en del audis sent 90talare hade problem med klen framvagn?

så en impreza e billig att åka? haha...nej r32 gtr säjer jag bara...och den som skrev ööhh rolig att köra på vintern så JA klart 2.6 me bi turbo och 4wd! klart som faaaan att den e rolig på vintern...och till den andra tölpen som skrev att man kan hitta en r34 gtr för 160 tusen kan gå o lägga sej...en r34 gtt möjligtvis men inte gtr smile R32 GTR!!! KÖP NU!...


En sak till till den andra tölpen som hävda att en r32 gtr var en sämre bil än min vet nog inte riktigt vad det e för bilar smile

jag har absolut ingenting emot en skyline tvärtom r34gtr:en är ju en drömbil men som sagt det får man nog inte för 100k wink sen som sagt känns en r32 lite overkill att ha som vardagsbil sen vill jag gärna ha vänsterstyrt som bruksbil och sen borde det väl vara lite billigare med en impreza med delar och service iom den säljs här i sverige vilket r32gtr:en inte är alltså en import men visst lite fränt förslag helt klart.

och tack för alla svar och förslag smile

Anubis
28 december 2009 · 1 255 Inlägg

Hade lätt skaffat en Nissan Sunny GTi-R big_smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
_Norrland_ Bilvårdstekniker
28 december 2009 · 766 Inlägg

Nu är man dock ganska fast vid tyska bilar, jag hade personligen valt en
Audi S4 B5 , Audi A4 B6 1.8T Quattro , BMW E46 325/330Xi (Dock verkar det inte finnas så många under 100k )
Imprezan är nog ingen dum bil heller, men som sagt många gånger förut :
Åk ut och provkör och känn vilken du gillar mest!

Senast redigerat av _Norrland_ (28 december 2009)

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
DasAuto
28 december 2009 · 2 751 Inlägg

_Norrland_ skrev:
Nu är man dock ganska fast vid tyska bilar, jag hade personligen valt en
Audi S4 B5 , Audi A4 B6 1.8T Quattro , BMW E46 325/330Xi (Dock verkar det inte finnas så många under 100k )
Imprezan är nog ingen dum bil heller, men som sagt många gånger förut :
Åk ut och provkör och känn vilken du gillar mest!

Det är sen ingen tveka att han kommer har roligare med en trimmad impreza gentemot en vanlig audi 1.8T eller en Bmw xi, men frågan är kommer bilen bli vardagsbil etc etc. En trimmad impreza kör ju varken snällt av den första eller andra ägaren, så jag skulle knappast köpa någon impreza för under 100 då de kostar mycket. jag syftar självklart på STI

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 december 2009 · 5 650 Inlägg

nån audi med turbo quattro alla alla gånger

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
_Norrland_ Bilvårdstekniker
28 december 2009 · 766 Inlägg

DasAuto skrev:

_Norrland_ skrev:
Nu är man dock ganska fast vid tyska bilar, jag hade personligen valt en
Audi S4 B5 , Audi A4 B6 1.8T Quattro , BMW E46 325/330Xi (Dock verkar det inte finnas så många under 100k )
Imprezan är nog ingen dum bil heller, men som sagt många gånger förut :
Åk ut och provkör och känn vilken du gillar mest!

Det är sen ingen tveka att han kommer har roligare med en trimmad impreza gentemot en vanlig audi 1.8T eller en Bmw xi, men frågan är kommer bilen bli vardagsbil etc etc. En trimmad impreza kör ju varken snällt av den första eller andra ägaren, så jag skulle knappast köpa någon impreza för under 100 då de kostar mycket. jag syftar självklart på STI

Precis,  svårt att få en bil som har allt och fungerar bäst i alla förhållanden och lägen
så man får ju prioritera en del.

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
BergsST
28 december 2009 · 177 Inlägg

Har just valt själv, BMW X5 4,4 V8 men kostar lite mer än 100.000.

Försäkring ca 4400 halvår.

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5
Krist
28 december 2009 · 716 Inlägg

Audi s3. Gocart på vintern, gocart på sommaren, gocart året runt... Små, tuffa, snabba som f*n. Vet dock inte priser på dessa och om 100k uppnås eller så, orkar inte titta blocket :p

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
sirmiro Double-Unicorn Rider
28 december 2009 · 2 486 Inlägg

Gillar min kombi (Nissan Stagea).
Dock kan man hata försäkringspremien - jag är under 25, så 30k/år... hmm

kenny_crx
28 december 2009 · 836 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

kenny_crx skrev:

TobbeTT skrev:
Nja en skyline gtr känns lite overkill och dyrt att ha som året runt bil men impreza låter ju intressant kanske audi med men vilken audi tycker ni fungerar bäst? och då återigen drivlina. och allmän hållbarhet för jag vill minnas att en del audis sent 90talare hade problem med klen framvagn?

så en impreza e billig att åka? haha...nej r32 gtr säjer jag bara...och den som skrev ööhh rolig att köra på vintern så JA klart 2.6 me bi turbo och 4wd! klart som faaaan att den e rolig på vintern...och till den andra tölpen som skrev att man kan hitta en r34 gtr för 160 tusen kan gå o lägga sej...en r34 gtt möjligtvis men inte gtr smile R32 GTR!!! KÖP NU!...


En sak till till den andra tölpen som hävda att en r32 gtr var en sämre bil än min vet nog inte riktigt vad det e för bilar smile

Han sa t.o.m 100 000:- cool

Att folk som inte har koll på något ens skriver vissa saker...gå ut o titta på blocket så kan jag garantera dej att du kommer hitta ett ANTAL r32 kom ihåg TRETTIOTVÅ gtr för priset runt 100k

Till trådskaparen så har du helt klart rätt det när det kommer till att imprezan e bättre som bruksbil smile

Honda CRX "Lets Stance 2015" (1988)
Surikaten Japsare
28 december 2009 · 479 Inlägg

Impreza ä både lyxig o kul, skulle nog ta en sån, evo ä klart rolig oxå men inte lika lyxig, dock skiljer de sig ett par år mellan modellerna (beroende på va man ä ute efter) men evo 3 tex. ä ju inte ny direkt ^^ men går bra gör dom

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!
Honda Civic ej2 "Bee" (1995)
labbas
28 december 2009 · 15 Inlägg

Av blockets 12 sökresultat på "r32" i "Hela Sverige" och "Pris till: 100.000kr" så är två (2) r32 gtr så några mängder för under 100.000 finns det inte.
Dock är jag beredd att hålla med på att det är en r32 gtr eller en impreza du ska införskaffa, vilken är en smaksak.

Aerocombi Xenoholic
29 december 2009 · 2 559 Inlägg

Ett jädra tjafs om r 32 men ingen som sagt Golf r 32?
http://www.blocket.se/kalmar/Golf_R32_2 … 18&w=3
Den här går kanske att få för dom pengarna smile

Senast redigerat av Aerocombi (29 december 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Grim "Blå dåre"
29 december 2009 · 35 Inlägg

Bmw 325 xi e46 lätt, helt fantastisk 4wd, samma sladd som bmw, men med audis stabilitet smile.
Absolut den bästa bil jag haft snart 15500mil utan strul, ligger som ett strykjärn på vägen , brummar på bra i snön. 5600kr helförsäkring året bmw orginalförsäkring.

Köp min bmw 95.000kr, hämta när du vill.

Senast redigerat av Grim (29 december 2009)

Ur Burnouten hördes en röst som sade "Le, ty den kunde ha varit värre!". Så jag log... Och den blev värre!
Having a fast Volvo is like coming out of the closet, you might surprise people but your still gay
TobbeTT
29 december 2009 · 948 Inlägg

Grim skrev:
Bmw 325 xi e46 lätt, helt fantastisk 4wd, samma sladd som bmw, men med audis stabilitet smile.
Absolut den bästa bil jag haft snart 15500mil utan strul, ligger som ett strykjärn på vägen , brummar på bra i snön. 5600kr helförsäkring året bmw orginalförsäkring.

Köp min bmw 95.000kr, hämta när du vill.

he he får se när det blir, nu känns det väldigt långt fram var mest intressant att se och höra vad det fanns för alternativ iom man varit och är insnöad på volvo (bokstavligen wink ) och jag låter tråden vara öppen ett tag till om det nån mer som har nått att tillägga skulle vara kul från nån subaru ägare att yttra sig med

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang