4909
Sök

Hur vet jag att steget i stereon är slut?

1 417 Inlägg
21 maj 2006
Trådstartare
Tjenare.

För några veckor sedan tvärdog mina högtalare och jag blir knäpp när jag försöker komma på vad som är problemet.
Steget till basen funkar, och basen spelar. Men inga högtalare.
Har kollat anslutningarna flera gånger och det är ingen av dem som släppt och jordat, som killen på stereobutiken sa.
Möjligen om det är brott på någon högtalarkabel, men dom är fabriksdragna, och jag ar inte rört dom.

Så, hur kan jag kolla om steget (4*50w) i stereon är slut?

För övrigt så spelade jag normalhögt när det hände. Och det hände när steget tippade i bagaget.

Edit: Den lilla 10a säkringen på stereon är hel

Hjälp!
Senast redigerat av Holme (21 maj 2006)

1 417 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
Fortfarande ingen som vet? hmm

10 287 Inlägg
22 maj 2006
Låter väldigt märkligt om alla fyra inbyggda stegen skulle dö samtidigt. Då måste det finnas någon "single point of failure" typ ....en säkring....

Vad är det för märke?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

326 Inlägg
22 maj 2006
prova å resistans mät alla kablar till högtalarna! det kanske är kortslutning i nån! så steget i stereon bryter!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

1 417 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
Sharky skrev:
Låter väldigt märkligt om alla fyra inbyggda stegen skulle dö samtidigt. Då måste det finnas någon "single point of failure" typ ....en säkring....

Vad är det för märke?

/Göran

Det är en Kenwood. Kommer inte ihåg modellen, och den finns inte kvar på kenwoods hemsida.
Den lirar CD/MP3, har ingen volymratt, utan 2 knappar för volymen. 2 blåa knappar för src och ljudinställningarna. Om nu den beskrivningen hjälper smile

Har inget instrument att mäta resistans med just nu. Ska se till att låna ett och kolla.

282 Inlägg
22 maj 2006
Lyser steget? alltså är det igång? Lågnivå kabeln kanske..

1 417 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
ja, det lösa steget funkar. Det är det i stereon jag är orolig över. Det är också det som är så skumt, att det lösa steget funkar, men inte det andra.

Sök