6262
Sök

Trimning av Audi S4 2.2 T -92

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Letar efter en bra setup till min bil.

har kommit fram till följande. lägg gärna till eller ändra efter vad ni tycker. alla tips är välkomna.

rs2grenrör eller extraktor
kkk k27 turbo
större ic
gröna "968" spridare
3" avgas (utan katt)
3 bars mapsensor?
1.5 wg fjäder?

är osäker på grenrör samt mapsensor och wg fjäder... behöver mer tips.

kommer leta efter firma i stockholm som mappar original sprut. turbo center?

vad kan detta göra för skillnad i effekt?

Mvh Micke

-den satt som en fläskläpp-

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
är detta nåt att ha kanske? smile

http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=4547

någon som har erfarenhet från dessa?
hur är passformen. vart hamnar turbon osv..
kvalitet?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
31 december 2009
Köp inte ett kinagrenrör till den bilen tycker jag, är ganska kraftiga grejer i bilen kombinerat med kassa svetsar wink Leta hellre begagnat extraktorrör om du inte vill bygga själv eller hålla budgeten nere.

Här har du annars en bra kille som är sjukt duktig på grenrör och i min mening inte för dyr heller:
http://ajden.se/ajden/grenror/index.htm

Angående turbo så tror jag en ren KKK 27 blir för trög, en nyare garrett eller en KKK 26/27 (hybrid) fungerar nog bättre. smile
Senast redigerat av Mäki (31 december 2009)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Mäki skrev:
Köp inte ett kinagrenrör till den bilen tycker jag, är ganska kraftiga grejer i bilen kombinerat med kassa svetsar wink Leta hellre begagnat extraktorrör om du inte vill bygga själv eller hålla budgeten nere.

Här har du annars en bra kille som är sjukt duktig på grenrör och i min mening inte för dyr heller:
http://ajden.se/ajden/grenror/index.htm

Angående turbo så tror jag en ren KKK 27 blir för trög, en nyare garrett eller en KKK 26/27 (hybrid) fungerar nog bättre. smile

tack så mycket för tipsen! smile ska leta vidare efter delar

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
lite halv svårt att hitta en k26/27 till ett bra pris. men här hitta jag en annan. vad tror ni om den? http://www.turbobanditen.se/shop/

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
31 december 2009
Vad heter turbon du tänkte på? Länkarna fungerar inte så bra verkar det som wink
Har hört ganska bra om turbobanditens snurror, och eftersom du inte tänkt pressa den till max så borde det fungera bra.
Tänk på att inte överskrida 400-450hk, då vill motorn gärna ha nya stakar innan dom gamla tittar ut genom blocket, en liten varning bara wink

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Mäki skrev:
Vad heter turbon du tänkte på? Länkarna fungerar inte så bra verkar det som wink
Har hört ganska bra om turbobanditens snurror, och eftersom du inte tänkt pressa den till max så borde det fungera bra.
Tänk på att inte överskrida 400-450hk, då vill motorn gärna ha nya stakar innan dom gamla tittar ut genom blocket, en liten varning bara wink

oj. blev fel med länken tongue
tänkte på den där tb60-02
sen tror jag att det lutar åt att jag bygger grenrör själv smile
mitt mål är satt till 350-400hk så inga stakar skall bytas. dock blir det väl en genomgång av toppen samt nya packningar och arp bultat

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
31 december 2009
Det låter som ett väldigt bra koncept. smile

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Mäki skrev:
Det låter som ett väldigt bra koncept. smile

va bra.. tror det jag också smile
bara massera plånboken lite så kanske man gör ett ryck snart
tack för tipsen!

10 Inlägg
31 juli 2010
jag kan hjälpa dig med tillverkning av ett extraktor grenrör till din bil.. för att få maximalt flöde.. då jag tycker att ett rs2 inte räcker till ett så seriöst bygge du är inna på.. hör av dig vid intresse till mig på jonny_davidsson26@hotmail.com

Sök