Volvo 850 -94 drar mycke bensin

Zapparn
3 januari 2010 · 16 Inlägg

Hej, har en volvo 850 som drar alldeles för mycket bensin ca 1,5 L när den drog 0,65-0,70 tidigare.
Har bytt ut allt förutom tändstiften och det är hål i avgasröret, någon som vet vad problemet är ?

Vodztone
3 januari 2010 · 9 Inlägg

1.5l/m vill inte jag påstå att är så himla mycket i denna kyla.. Men då har inte jag ägt någon 850 som gått så snålt som 0.7l/m heller. 
Vilken motor är det i din bil?  Kan bero på mycket, men går bilen bra? Lamdasonden?  Vart är det hål i avgassystemet?

Zapparn
3 januari 2010 · 16 Inlägg

Vodztone skrev:
1.5l/m vill inte jag påstå att är så himla mycket i denna kyla.. Men då har inte jag ägt någon 850 som gått så snålt som 0.7l/m heller. 
Vilken motor är det i din bil?  Kan bero på mycket, men går bilen bra? Lamdasonden?  Vart är det hål i avgassystemet?

Den drog 1.5 L när jag hade kört den varm och körde på en stor väg i 15 mil. Den har en motor på 2.0 L och det är hål i "burken" mitt under.

king_of_the_road89
4 januari 2010 · 33 Inlägg

kolla så du verkligen har en lambdasond mätare i panelen, låter som om den kan vara kass, kolla de,

king_of_the_road89
4 januari 2010 · 33 Inlägg

för det har jag väldiga problem med just nu

Marlboroman
4 januari 2010 · 8 234 Inlägg

king_of_the_road89 skrev:
kolla så du verkligen har en lambdasond mätare i panelen, låter som om den kan vara kass, kolla de,

Lambdasondsmätare..??? Mja... Man har en lampa som varnar för motorelektronik, men det tänds inte enabrt för att det är nåt fel på sonden, den tänds för en lång rad andra saker med.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
king_of_the_road89
4 januari 2010 · 33 Inlägg

ja lampa menar ja så klart:P haha, ja men han säger ju inget om att de e en turbo, på en vanlig gl glt o gle brukar det bara vara det som är felet på dom...

frazze-man
4 januari 2010 · 8 Inlägg

På min 850 glt -92 lös lampan för motor fel och avgasvärdena var ganska höga och gick ganska illa så bytte jag mycket utan att den slocknade.
Men när jag bytte till ett nytt batteri så slocknade den och gick genom besiktningen med godkända värden.
Detta trots jag haft hål på avgassystemet.
Lite märkligt tycker jag men så var det.

king_of_the_road89
4 januari 2010 · 33 Inlägg

haha de där låter väldigt konstigt:P

Ekis!
4 januari 2010 · 1 210 Inlägg

Men om din lampa lyser bör du kunna läsa av felkoderna?? och därigenom åtgärda felet som gör att den drar mycke soppa...

luftmassemätare lr dylikt skulle jag chansa på kanske din "Kisse katt" är trasig sitter igen... keramiken har lossnat i den vill säga...  är bilen slö??

sen 1.5 för en 850 i denna kyla stadskörning tycker jag är "normalt" dom har väll aldrig varit kända för att dra lite sås...men som du säger 15mil körning landsväg så är de helt åt helsike för mycket..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang