BRL I konkurs...

henkz MR
7 januari 2010 · 295 Inlägg

minix skrev:

Volvo544special65 skrev:
Jäklar...

En fråga... Jag har en trasig pioneer CD, med garanti kvar, som köptes hos BRL...

Man tycker att jag borde väl kunna få den lagad på garantin i alla fall, Pioneer finns ju trots allt kvar? hmm Eller funkar det inte så? Är det någon som har koll? hmm

Nja, alltså går om i konkurs och dom är jävliga så har du inga garanter eller liknande. Helt upp till BRL eller ifall någon köper upp dom. Därför skyltar många företag som är påväg mot konkurs "flytt rea" m.m fast det inte står vart man flyttar eller liknande, för vem köper ens stereo som är nedsatt från 2000 till 1000 när dom går i konkurs å man kan prata till sig den för en 500

Klart du har oftast 2års garanti på elektronik prylar... enda du behöver bekosta själv är frakten till en verkstad...  om du inte har en jääävligt snäll butik som fixar det åt dig....

Butiken brukar oftast bara stå för garantifrakten.... men tillverkaren i sig har ju fortfarande 2års garanti.....

Hee-Maan
7 januari 2010 · 3 113 Inlägg

det va ju synd.. men men, kanske man får köpa lite skit

Semper Fi
Funkiee Saab älskare!
7 januari 2010 · 4 597 Inlägg

Får se hur det kommer gå för MDS nu då, om många kunder går dit eller om man använder sig av alla online butiker, vad tror ni?

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
michieff ljudfantast
7 januari 2010 · 1 372 Inlägg

Funkiee skrev:
Får se hur det kommer gå för MDS nu då, om många kunder går dit eller om man använder sig av alla online butiker, vad tror ni?

Bilstereopöbeln kanske smile märken som GAS kommer ju dö ut och isf ersättas med MDS?

Kesler
7 januari 2010 · 3 650 Inlägg

nej, wtf, brl va ju kung

BergsST
7 januari 2010 · 177 Inlägg

Gäller som gött e inte butiken här smile

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5
Berglund_89
7 januari 2010 · 1 474 Inlägg

Butiken i Karlstad blir alltså kvar?

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Frissan
7 januari 2010 · 4 693 Inlägg

michieff skrev:

Funkiee skrev:
Får se hur det kommer gå för MDS nu då, om många kunder går dit eller om man använder sig av alla online butiker, vad tror ni?

Bilstereopöbeln kanske smile märken som GAS kommer ju dö ut och isf ersättas med MDS?

Neeeeeeeeeej!

Booyakasha!
Stefan Varberg Supraman
7 januari 2010 · 2 300 Inlägg

Hmm, intressant att kolla bakåt hur det har gått för dom och det är ingen kurv uppåt om man säger så.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Fellow
7 januari 2010 · 1 581 Inlägg

Dags o ringa runt i butikerna o pruta på produkter dåsmile

Senast redigerat av Fellow (7 januari 2010)

loow Jävel
7 januari 2010 · 2 018 Inlägg

Horsyhorse skrev:

Plankpojk skrev:
fyfan vad tråkigt om det är sant. Brl var min absoluta favoritkedja inom billjud sad allt jag äger kommer därifrån o så har det vart i alla bilar / epor.

Har du åkt ÄNDA dit tidigare? wink

Pierre

jaha, jag trodde att det var hela BRL-koncernen. Inte några få ställen, ursäkta om jag missuppfattade tråden smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
Thaien
7 januari 2010 · 933 Inlägg

Plankpojk skrev:

Horsyhorse skrev:

Plankpojk skrev:
fyfan vad tråkigt om det är sant. Brl var min absoluta favoritkedja inom billjud sad allt jag äger kommer därifrån o så har det vart i alla bilar / epor.

Har du åkt ÄNDA dit tidigare? wink

Pierre

jaha, jag trodde att det var hela BRL-koncernen. Inte några få ställen, ursäkta om jag missuppfattade tråden smile

han mena nåt annat tror jag tongue

BMW M5 (1999)
evilaudio
7 januari 2010 · 16 195 Inlägg

Plankpojk skrev:

Horsyhorse skrev:

Plankpojk skrev:
fyfan vad tråkigt om det är sant. Brl var min absoluta favoritkedja inom billjud sad allt jag äger kommer därifrån o så har det vart i alla bilar / epor.

Har du åkt ÄNDA dit tidigare? wink

Pierre

jaha, jag trodde att det var hela BRL-koncernen. Inte några få ställen, ursäkta om jag missuppfattade tråden smile

några få???   9 av 12 butiker stänger.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
steifan DR!FTT3KN!K3R
7 januari 2010 · 10 427 Inlägg

BRL franchise-butiken (tydligen) i Borlänge gick ihop med Euronics för ett tag sen.
(Dvs de säljer även Euronics produkter och gör reklam gemensamt typ)

Är det nåt som är nationellt eller bara lokalt?

Thaien
7 januari 2010 · 933 Inlägg

är det någon som vet om dom stänger nr brl som ligger typ vid ikea i skärholmen?

BMW M5 (1999)
evilaudio
7 januari 2010 · 16 195 Inlägg

martincool skrev:
är det någon som vet om dom stänger nr brl som ligger typ vid ikea i skärholmen?

jepp den ska stänga-

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Fellow
7 januari 2010 · 1 581 Inlägg

Någon som vet NÄR dem ska stänga? När det är dags att åka till affärerna och "förhandla" smile Är i karlskoga nu så om man ska kika förbi örebroaffären sen affären i skärholmen.

RPM2006
7 januari 2010 · 537 Inlägg

Synd...! Finns inte mer o säga..

Thaien
7 januari 2010 · 933 Inlägg

ok då blire att åka dit imorrn då smile

BMW M5 (1999)
CrilleD
7 januari 2010 · 831 Inlägg

Surt sa räven! Nästan så man känner att man skulle kunna unna sig något i ljudväg om det är utförsäljning smile Fast skönsången från v-tecen slår bra mycket högre!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang