5370
Sök

Kicker soloX 18" byttes mot DLS UR15

1 468 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
vad ska jag göra. jag har fått erbjudande att byta bort min nya kicker soloX 12" emot 2st DLS UR15

Bild på en DLS UR15 brevid ett bilbatteri. sjukt feta. men e d värt? har aldrig spelat med en sådan 15"are. HJÄLP MIG!! Evilaudio? batterinörd? dbakuten? någon?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54071/833821_l8d9o7.jpg
Senast redigerat av Leo86 (25 mars 2010)

stahre
8 januari 2010
jag skulle bytt, har inte hört dls basen men har aldrig hört något som dom gjort är dåligt!!! Sjukt fet är den. Men vad vill du göra, spela högt eller?

1 468 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
stahre skrev:
jag skulle bytt, har inte hört dls basen men har aldrig hört något som dom gjort är dåligt!!! Sjukt fet är den. Men vad vill du göra, spela högt eller?

spela högt o rrelativt snyggt med. dom har spelat 148db med 1000w per bas tydligen i den lådan dom sitter i

4 693 Inlägg
9 januari 2010
Jag skulle lätt ha bytt... Däremot så ska det gå utan några jätte problem att spela 150 db + med X 12

Booyakasha!

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Softis skrev:
Jag skulle lätt ha bytt... Däremot så ska det gå utan några jätte problem att spela 150 db + med X 12

jo. ja kan juh tävla i klass 2 med 12an. men dls basarna e juh så GRMYT JÄVLA FEEEETA. slsaudio har ja för mig om spelade 150+ med en dls ur15 om ja inte minns mig fel. men då hade dom byggt x-antal lådor oxå. e så jävla sugen men vil ändå behålla solox basen =P. ska eller inte. det e frågan =/. vill ha båda juh =P

16 197 Inlägg
9 januari 2010
skulle utan tvekan bytt big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

stahre
9 januari 2010
byt, och om du blir besviken så säljer du dessa och köper en ny x 12 för dom pengarna wink

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
JAG GÖR BYTET!!!!! Nu jävlar ska här pumpas UR15" big_smile tack för alla svar. ni har fått mig till den säkra sidan.  TACK!!! wink
(PS) hoppas han inte ångrat sig (DS). hahaha

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Åker o hämtar baslådan idag! =P

2 665 Inlägg
9 januari 2010
Sen kan man ju fråga sig varför vill han göra bytet. för att dls inte låter bra, o din låter bra????

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
9 januari 2010
Rickard-v skrev:
Sen kan man ju fråga sig varför vill han göra bytet. för att dls inte låter bra, o din låter bra????

Precis.. jag hade inte bytt två UR15 mot en kicker solox 12.. Korkat nerbyte liksom

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
9 januari 2010
Det finns en betydande anledning det är ju platsen.

1st 12" bas tar ju en smula mindre plats en 2st 15" basar.

MVH//Björn

16 197 Inlägg
9 januari 2010
dbakuten skrev:

MVH//Björn

sen kanske ägaren av DLS basarna e sugen på att testa nåt annat.. big_smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
9 januari 2010
dbakuten skrev:

MVH//Björn

Absolut.. men en SoloX i rätt låda tar fan en hel del plats.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Rickard-v skrev:

han vile göra bytet då han inte får plats med dubbla 15" i sin bil då han behövde platsen till annat. ganska bra anledning tycker jag.

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
dbakuten skrev:

MVH//Björn

har du någon erfarenhet av dessa basar? tänkte om dom flyttar mycket luft (A)

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Tokken skrev:
Rickard-v skrev:

Precis.. jag hade inte bytt två UR15 mot en kicker solox 12.. Korkat nerbyte liksom

av vilken anledning lite mer specifiserat?

16 197 Inlägg
9 januari 2010
Leo86 skrev:
evilaudio skrev:
dbakuten skrev:

MVH//Björn

nope just dessa basar har ja inte testat,  har testat DLS MW12D.. en mycke billigare bas ån UP men MW:n spelar riktigt trevligt i hyffsat små portade lådor..   33 liter portat för en 12" bas.

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
Leo86 skrev:
evilaudio skrev:

nope just dessa basar har ja inte testat,  har testat DLS MW12D.. en mycke billigare bas ån UP men MW:n spelar riktigt trevligt i hyffsat små portade lådor..   33 liter portat för en 12" bas.

okej. men om du hade en solox 12a. hade du då bytt ig till dubbla ur15?. ja menar. visst d lär flytta luft. men spelar det lika bra tror du? d e juh ganska lagom slaglängd på UR15. xmax +-14mm och dom e rekomenderade för musik o inte spl tongue

1 468 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
wow. detta är det värsta ja varit med om alltså. vilken jävla beslutsångest!!! jag har bangat tillsvidare. får ta det nån annan dag. ska prata med en före detta återförsäljare på dessa urbasar och slsaudio som har erfarenhet av både solox och dls ur-serien. faan. hatar när det blir så här! sadsad

Sök