5941
Sök

Bas "bluddrar" när sterio är igång??

Bas älskare
716 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
okkj, tack för hjälpen smile ska kolla upp det nån dag smile

113 Inlägg
14 januari 2010
sådär sökfunktionen testad med inga resultat förutom att jag är säker på att jag lider av bränd signal jord.
jag tror ja helt enkelt får skruva isär stereon o se om jag hittar nå som ser skumt ut... har juh trots allt fått liv i en 42" plasma tv, PA slutsteg, basförstärkare mm på samma sätt:cool:

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 januari 2010
Hur kan du INTE hitta nåt om bränd signaljord när du söker!? yikes Finns ju hur många trådar som helst om det! Välj & vraka. wink Hur som helst så brukar man kunna fixa det om man har tillgång till lödkolv (och en del lödvana) samt kan lite om elektronik.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

113 Inlägg
15 januari 2010
jo jag hitta massor med folk som beskriver det som låter som bränd signal jord, och de som tror att de kan vara det som är fel, men ja hittar däremot inget om hur man fixar det lr ett kretsschema/kopplingsschema?!??! Tack på förhand

ljudfantast
1 372 Inlägg
15 januari 2010
ChriZtoffer skrev:
Hur kan du INTE hitta nåt om bränd signaljord när du söker!? yikes Finns ju hur många trådar som helst om det! Välj & vraka. wink Hur som helst så brukar man kunna fixa det om man har tillgång till lödkolv (och en del lödvana) samt kan lite om elektronik.

ingen bra idé att länka ett sökresultat, cachen töms lite då och då chrillan wink

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 januari 2010
Askolin skrev:
jo jag hitta massor med folk som beskriver det som låter som bränd signal jord, och de som tror att de kan vara det som är fel, men ja hittar däremot inget om hur man fixar det lr ett kretsschema/kopplingsschema?!??! Tack på förhand

Det kan ju kanske bero på att det ser olika ut i alla huvudenheter. wink Okej Pioneer har en säkring på sin signaljord men den behöver ju inte sitta på samma ställe tex, så du får nog kolla med tillverkaren av din HU eller så öppnar du enheten och kollar själv.

michieff skrev:
ChriZtoffer skrev:

ingen bra idé att länka ett sökresultat, cachen töms lite då och då chrillan wink

Äsh då, tänkte inte så långt... tongue Men det är ju iaf bara en sökning på "bränd signaljord" i bilstereoforumet och det gav då 2 sidor med resultat.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

113 Inlägg
15 januari 2010
okej tack så mycke smile jag har en pioneer DEH-6800 tror ja den kan heta.. jaja får kolla iaf!! trevlig helg.

Sök