Köpa "Sportig" bruksbil. Vad ska man välja?

jorgen72
23 januari 2010 ·

Nazse89 skrev:
men en impreza finns med 2liters turbo diesel bra skit faktiskt håller bättre än allt typ dåliga e servce intervallerna 1500mil mellan varje service men ska man glida fint så

dock priset en begagnad 07a kostar mer än 130 tusen hmm

Jag är mycket tveksam om en subaru diesel är bättre än vw volvo o mercedes jag har kört väldigt mycke med vw diesel o dom är riktigt bra o driftsäkra d5 går ju också otroligt bra

robinwatz
23 januari 2010 · 129 Inlägg

Håller med Rquired. Volvo V70 med D5an i är mycket bil för pengarna! Den skulle jag tittat lite närmare på om ja vore dig.
--
Robinwatz

camaro67 Meister
23 januari 2010 · 6 763 Inlägg

jorgen72 skrev:

camaro67 skrev:

wallingstam skrev:
har läst tråden till och från lite ofokuserat och kan bara bidra med att v70 d5 är helt klockren, gärna den innan volvo sabbade hela utseendet! Farsans är från 06 och den åker man riktigt bra i! Sitter det största stereon i så kan man lyssna ordentligt, draget i d5an är ju helt fantastiskt det också om man nu inte ska ligga på 150+ och dra hårt. Men i normala hastigheter så är en D5a fantastisk att köra! Automat givetvis när det är diesel förresten.

http://www.blocket.se/ostergotland/V70_ … =9&w=3 - den tror ja är riktigt härlig! Är ju aktivt chassie också, inte så tokiga dämpare så man kan ju pressa rätt hårt på vägen om man vill smile

Hur kan man få diesel och automat till att bli sportigt? En 4-dörrars Nissan Skyline r34 kanske kunde vara något?

Kör man 4000mil om året så hadde jag definitivt valt en diesel o inte någon impreza eller skyline det verkar ju som det är en bruksbil han är ute efter

Ur ekonomisk synvinkel ja. Men nu vill han ha en sportig brukis och då är det inte många dieslar att välja mellan.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
lodiseN
23 januari 2010 · 806 Inlägg

Har ingen nämnt bömwö 330d? går ju att få fart på dom asen:)

Såg nu att du inte ville ha en bmw så ignorera detta inlägget:)

Senast redigerat av lodiseN (23 januari 2010)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
jorgen72
23 januari 2010 ·

camaro67 skrev:

jorgen72 skrev:

camaro67 skrev:

Hur kan man få diesel och automat till att bli sportigt? En 4-dörrars Nissan Skyline r34 kanske kunde vara något?

Kör man 4000mil om året så hadde jag definitivt valt en diesel o inte någon impreza eller skyline det verkar ju som det är en bruksbil han är ute efter

Ur ekonomisk synvinkel ja. Men nu vill han ha en sportig brukis och då är det inte många dieslar att välja mellan.

Passat o audi finns ju med 3.0 tdi på 240hk o dom går otroligt bra o d5 är ju på 185 hk så dom går ju bra dom också o det är ju mer nm i en diesel

940_Pettersson
24 januari 2010 · 2 Inlägg

Tycker du ska köra på Volvo, en S60 D5 är ju en riktigt trevlig maskin.
Annars inget fel med T5an heller. wink

joonte_ got stance?
24 januari 2010 · 546 Inlägg

honda accord type s
honda civic type r

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
Mreque89 Oturen själv
23 februari 2010 · 593 Inlägg

Sportig sedan.. Säger bara Audi...

Brum
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang