Regga en volvo 2/7/9a med turbo fyra eller femma ?

MrGralle
11 januari 2010 · 60 Inlägg

Tror detta var de bästa stället ja kunde tänkte mig att frågan passade !


Är det någon som vet exakt va som ska göras ändras byggas om för att regga tex en GL kaross med Turbo eller med en Turbofemma ?

är de någon skillnad på reggningen mellan Turbofemma och en B230FK/FT ?

Vilka krav ställs och vad exakt ska göras för att reggningen ska gå smärtfritt ?

Nån här som kan skriva antecka vad som exakt ska göras för att få igenom bilen som amatörbyggt fordon eller ombyggt fordon.

Själv har jag en 240 GL -88 som är ombyggt en del , så utgå från den modellen med vad som ska göras/byggas/ändras, antar det är samma som en 740gl men är de nån som har nån aning så är ja tacksam för svar

//Gralle

Senast redigerat av MrGralle (11 januari 2010)

XeptiQ Whatever :)
12 januari 2010 · 1 652 Inlägg

Ja du hänger i 5an, och du måste ju ha med boxarna och lamdan och katten från donatorbilen. sen ska de inte vara något proglem att få den reggan.. för jag fick inte i genom min 740 som jag hängde i en B230ET för att min kaross var -88 och motor var -86 så kunde inte koppla in lamda i systemet.


Så ta allt i ett paket..

Senast redigerat av XeptiQ (13 januari 2010)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
MrGralle
13 januari 2010 · 60 Inlägg

Okejokej Låter lovande smile ska dock köra me sprut så får antagligen sätta i boxarna o dra undan kablarna o gömma dom ! men aa de visar sig !

Senast redigerat av MrGralle (13 januari 2010)

XeptiQ Whatever :)
13 januari 2010 · 1 652 Inlägg

jo precis. men tänka på bara att du inte glömmer att få med dig de viktigaste i motor bytet.. lamdan och katten boxar...

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Knugcab
13 januari 2010 · 5 111 Inlägg

Tror det är 220 hk och 275 Nm man får ha i en Volvo 240 om man har ventilerade frambromsar och 1031-axel bak (en 88 har mest troligt båda delarna redan från fabrik).

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang