Pinsammaste du gjort med bilen?

Cromeaholic
16 januari 2010 · 74 Inlägg

camaro67 skrev:

Cromeaholic skrev:
En annan grej som hände i sommras var när ja hadde två tjejer med mig i bilen, Vi åkte ner till en sjö o badade där. Efter nån timme så blev det förjävla kallt och vi skulle åka igen, Då var kl typ 23:00. När ja skulle vända så körde ja fast med bilen i ett sandtag/lera vid stranden =P

Satt fast till kl 03:00 tills vi fick tag på en spade så vi kunde gräva loss bilen. Tjejerna var måttligt glada för dom hade fått frysa i 4 timmar smile

Antar att de inte gjorde något för att hjälpa till att få loss bilen?

Dom fick putta som fan! Samt att den ena lyckades ringa sin väldigt snälla morsa som kom med en spade xD

Fritidsutforskare på heltid
Jockessaab
16 januari 2010 · 248 Inlägg

jag antar att chromeaholic inte gjorde något för att få loss bilen smile

jonas 740
16 januari 2010 · 429 Inlägg

Har inte varit med om direkt jätte pinsamma grejer men senaste var när jag skulle gå till bilen o gå runt baken på bilen och var visst rätt halt där så satte mig på röven och hade precis fått upp bilnycklarna och drar näven med lycklarna i bakluckan av ren reflex så dönar till som fan, bara det drog väl till sig några blickar...
Tur det var vinterbilen för lär ha blivit några märken efter nycklarna.

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
16 januari 2010 · 3 585 Inlägg

Rev av en drivaxel inför 300 pers smile.

Tur man har svetsat så va bara och putra där ifrån.

Annars har man väll kört fast på nått ställe eller liknande.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
camaro67 Meister
16 januari 2010 · 6 763 Inlägg

Cromeaholic skrev:

camaro67 skrev:

Cromeaholic skrev:
En annan grej som hände i sommras var när ja hadde två tjejer med mig i bilen, Vi åkte ner till en sjö o badade där. Efter nån timme så blev det förjävla kallt och vi skulle åka igen, Då var kl typ 23:00. När ja skulle vända så körde ja fast med bilen i ett sandtag/lera vid stranden =P

Satt fast till kl 03:00 tills vi fick tag på en spade så vi kunde gräva loss bilen. Tjejerna var måttligt glada för dom hade fått frysa i 4 timmar smile

Antar att de inte gjorde något för att hjälpa till att få loss bilen?

Dom fick putta som fan! Samt att den ena lyckades ringa sin väldigt snälla morsa som kom med en spade xD

Då tog de inte i tillräckligt om de frös tongue

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
laggey
16 januari 2010 · 335 Inlägg

5 bakaxelras 2 växellådor och 1 motor i våran kära grannstad Örebro.... lika pinsamt varje gång

camaro67 Meister
16 januari 2010 · 6 763 Inlägg

laggey skrev:
5 bakaxelras 2 växellådor och 1 motor i våran kära grannstad Örebro.... lika pinsamt varje gång

Vid det här laget har du väll alltid en extra axel med dig? big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
laggey
16 januari 2010 · 335 Inlägg

camaro67 skrev:

laggey skrev:
5 bakaxelras 2 växellådor och 1 motor i våran kära grannstad Örebro.... lika pinsamt varje gång

Vid det här laget har du väll alltid en extra axel med dig? big_smile

haha har ingen bil just nu men nästa blir en kombi och då ska ja ha ny axel med mig och snabbfästen...

Spelis
16 januari 2010 · 1 926 Inlägg

Fått motorstopp 3 gånger i rad innan jag insåg att jag försökte köra iväg på 3an istället för 1an..

Stoppljus i Örebro med hyffsad kö bakom, var runt 4-5 på en vardag.

Kan tillägga att det var bara jag och någon enstaka bil som han förbi innan det blev rött igen big_smile

S281
17 januari 2010 · 33 Inlägg

Spelis skrev:
Fått motorstopp 3 gånger i rad innan jag insåg att jag försökte köra iväg på 3an istället för 1an..

Stoppljus i Örebro med hyffsad kö bakom, var runt 4-5 på en vardag.

Kan tillägga att det var bara jag och någon enstaka bil som han förbi innan det blev rött igen big_smile

Roligt:D

Jokke_
17 januari 2010 · 453 Inlägg

camaro67 skrev:

laggey skrev:
5 bakaxelras 2 växellådor och 1 motor i våran kära grannstad Örebro.... lika pinsamt varje gång

Vid det här laget har du väll alltid en extra axel med dig? big_smile

loltonguelol

Opelmadness German cars, quality and beyond
17 januari 2010 · 8 197 Inlägg

NissanMotorsport skrev:
Vem går och på toa medans man tankar?

Det tänkte jag med på. Bättre att parkera och gå på muggen innan man tankar då, om man är så nödig. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
carloz
17 januari 2010 · 43 Inlägg

NissanMotorsport skrev:
Vem går och på toa medans man tankar? :S tanka klart och parkera bilen.. verkligen att leva frihet och inte tänka på andra..

Det var ju inte smink eller nr2 det var tal om så jag tänkte slå flera flugor i en smäll.

Själv brukar jag låta bilen stå kvar brevid pumpen när jag går in och betalar för att hålla koll på vilken pump man tankade ifrån.

Kulin
17 januari 2010 · 29 Inlägg

Jag och min familj badade i Gardesanna borta vid Vänernäs för många år sen. När vi började gå tillbaka till vår bil så kom en riktigt snygg stylad 740 rullandes fram på sanden vid kiosken där. 740in var så snygg att jag tappade hakan. Detta var då innan jag var körkortsmyndig. Killen som klev ur bilen var en riktig brat med hög självförtroende. Mycket riktigt kom en snygg lättklädd blondin mot honom som han skulle plocka upp.

Jag går bortåt våran bil men kan inte sluta titta bakåt på den snygga 740in och paret som satte sig i den bilen. Sen slår det mig att han borde inte kört ändå fram till sanden med risk för att fastna...
Mycket riktigt fastnar han och bakhjulen bara gräver sig djupt ner i sanden och jag känner hur skadeglädjen sprider sig i varenda fiber i min kropp! big_smile

erlandssonarn
17 januari 2010 · 1 Inlägg

Sjukt rolig tråd detta! tongue

En sak som jag gjort.
Det hade just kommit lite snö i byn och tänkte att "härligt! nu kan man dra ut och dra en sladd" så jag samla ihop några polare som ville med ut o åka och drog ett par härliga ställ. En kompis som åkte då hade varit med förut då jag kört i diket ett par gånger, så han sa lite på skoj just innan vi kom till en mycket skön kurva att "kör för fan inte i diket nu" och skratta lite. jag sa ju "nej nej.. lugn ba lugn". Jag växlar ju ner och gasar på och börjar få ut baken lite. och då helt plötsligt får ju bilfan fäste och styr rakt ut i diket. med massa vatten i och med full bil. plus en tjej som jag hade på G.  Stog och putta o slet i ungefär 2 timmar innan vi tillslut kom upp. lerig och kall.

Cupra_
18 januari 2010 ·

Minns förra vintern när jag skulle köra in i en rondell för att sedan ta första avfarten. Började med att jag kom lite fort och skulle byta till den högra filen, körde över en kraftig moddsträng, då ställde sig bilen på tvären så jag åkte på bredden in i rondellen, förbi min avfart och till slut tog det stopp mot en trottoarkant. Kanske inte så kul för övriga i rondellen som glodde förskräckt och tutade men jag skrattade mest åt deras miner då det inte blev något på bilen.. Men det var rätt pinsamt att backa loss och åka ett varv i rondellen för att komma rätt sen..

Mrsky
20 januari 2010 · 218 Inlägg

Inte något vansinnigt pinsamt, säkert fler som gjort det iaf.

hade precis köpte skylinen, skulle från stockholm och ner till göteborg. kör ett par mil och svänger in för att tanka så man kan flåsa på lite sen, självklart går man ut och sätter sig på fel sida 0_O!

löste det hela smidigt genom att titta igenom handskfacket ett par ggr och vändra och vrida på mig som om jag letade efter något, vilket jag gjorde också...RATTEN!

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
Roak Jumbo Burger
20 januari 2010 · 76 Inlägg

Skulle lege driftking i regnvejr og smadrede front, intercooler og lidt andre småting... Ikke smart, haha smile

https://www1.garaget.org/archive/130/129575/174104/174104-1647929.jpg

Toyota Supra US-spec "Gurkan" (1996)
camaro67 Meister
20 januari 2010 · 6 763 Inlägg

Mrsky skrev:
Inte något vansinnigt pinsamt, säkert fler som gjort det iaf.

hade precis köpte skylinen, skulle från stockholm och ner till göteborg. kör ett par mil och svänger in för att tanka så man kan flåsa på lite sen, självklart går man ut och sätter sig på fel sida 0_O!

löste det hela smidigt genom att titta igenom handskfacket ett par ggr och vändra och vrida på mig som om jag letade efter något, vilket jag gjorde också...RATTEN!

du är inte ensam om att ha gjort de tongue

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
20 januari 2010 · 1 874 Inlägg

calibra1992 skrev:
Kom på en annan pinsam grej som hände mig i somras.

Hade haft middagsrast som jag tog hemma hos min farmor. Klockan börja närma sig 13 och jag skulle åka tillbaka till jobbet som ligger några km bort, körde Volvo 740 denna dag för Hondan stod och väntade på att få toppen planad.

Precis när jag svängde av Söderleden i Falkenberg så säger det pang och kopplingspedalen fastnar vid golvet. Vajern hade gått av och eftersom jag närmade mig en jävligt lurig korsning med skymd sikt och dessutom cykelbana som korsade så var jag ju tvungen att stanna bilen. Försöker starta med växel i men batteriet orkade inte med detta.

Stod ganska dumt till så jag ringde en kollega att rycka ut för att bogsera bilen bort till jobbet, sagt och gjort så kom kollegan och jag kliver ur bilen för att kroka fast bogserlinan.

Och vad tror ni inte händer då?!! Jo jag stängde dörren när jag klev ut och då fick centrallåset sig ett ryck och låser helt plötsligt samtliga dörrar på bilen samtidigt som nycklarna sitter i tändlåset och min telefon ligger i passagerarsätet. Nu pumpade adrenalinent rejält i kroppen. Där stod jag med bilen utelåst och med en koppling som inte fungerade tongue

Den enda utvägen var att jag fick snabbt ta jobbarbilen och åka hem till min lägenhet 15km bort och hämta reservnycklarna. Visste att polisen hade kontroll längs med vägen så jag fick ändå köra lagligt, hade ju varit ännu bättre krydda till historien om jag blivit av med kortet också tongue Men det blev jag inte och efter jävligt mycket om och men fick jag bort bilen.

Blev inte så effektiv på jobbet sen resten av dagen efter denna upplevelse tongue

Haha. Det där får mig att tänka på min gamla Volvo 855 T5:a. Var på väg med polaren till Växjö (ca 18 mil enkel resa). Hade ca tre mil kvar när jag kände att bilen började vibrera. Jag hade några dagar innan dragit på sommardäcken och tänkte att dom kanske borde dras åt lite mer i efterhand.

Sagt och gjort så stannar jag på en parkering vid vägen. Låter motorn vara igång och ska bara dra lite på alla däck. Går ut, öppnar bagagen, tar fälgkorset och slår igen bagagen... klick - alla dörrar (inkl bagagen) låses. Turen i detta fallet var ju att polaren satt kvar i bilen... annars hade det INTE blivit roligt. Där efter tar jag alltid ur nyckeln. wink

Sen finns det diverse historier med folk på jobbet som tagit tjänstebilarna (Diesel) och tankat dom med vanlig bensin och sedan försökt köra iväg. Inte jättelyckat! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang