Framhjuls drift vs 4x4

kung1
25 maj 2006 · 180 Inlägg

Bazzum skrev:
Jag ville bara vet hur det skulle tex gå mellan en chippad audi s4 från 98 och en chipad volvo 850 t5. Har själv en s4 så det skulle vara intressant o veta. Dock så är den helt orginal, än. Sen det där med bränsleförbrukningen... vad ska man säga. Personligen tycker jag det är värt det. Visst den drar mycket men 1,3 i snitt är väl inte mycket tongue Har bara lyckats att få den drick 1 liter milen en gång... men har även lyckas att få den att dricka 1,45 big_smile

Min är chippad av BSR och ja ligger på 1,2 blandad och 0.85 landsväg.Visst,man kan få upp den i mer än 1,2 L/mil oxå.. wink

Senast redigerat av kung1 (25 maj 2006)

Owzer Rallykalle och kabeltattare
25 maj 2006 · 422 Inlägg

HyPeRiOn skrev:

Stoltz skrev:
framhjulsfrift....vad ska det va bra till....alla fyra eller bak är det som gäller..

precis, totalt värdelöst med framhjulsdrift iaf om man har lite effekt i kärran smile. Då bara det spinner hejdlöst med framhjulsdrift. Men mellan fyrhjulsdrift coh bak så är det jämnare, 4wd bättre fäste i starter och sånt, bak så blir det mindre effektförlust vilket bidrar till bättre drag efter att man kommit upp i sånna hastigheter att fästet inte längre har nån betydelse

Men med framhjulsdrift så gasar man i kurvorna tongue
Men som du säger så är det svårt att få ner kraften till marken när man kör FF.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang