Pensionärsbil?

iNa89
15 januari 2010 · 34 Inlägg

TenZer skrev:
Pensionärsbil? Nejdu som att sitta på en parkbänk och bli sparkad i ryggen av en liten döende get tongue Jag tycker dom är helt ok men som sagt, säterna kunde dom sparat och satt in parkbänkar istället, då kanske dom kunde klämma in ett mittarmstöd också big_smile

Jag har faktiskt ett "mittarmstöd" tongue

FreddeK
15 januari 2010 ·

haha nej du har ingen ungdomsbil, dem är säkert inte så bilintresserade dina såkallade vänner!

Rquired Allmänt envis
15 januari 2010 · 12 512 Inlägg

Senast jag kollade var Octavia RS en bil som erbjöd mycket prestanda och sport för lite pengar, det är inget dina bekantas 740s kan skryta med direkt. Sedan så är VW och Skoda i princip samma sak, Octavia bygger visserligen mer på Golf men det vet inte dom. Så jag tycker dom kastar rejält med sten i glashus wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Racso Dr Snuggles
15 januari 2010 · 956 Inlägg

Om det är en pensionärs bil? Det beror väl på om du är pensionär eller inte.
För det är väl din bil antar jag?

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Mortalis VW-nörd?
15 januari 2010 · 4 332 Inlägg

Tycker inte RS sticker ut tillräckligt mycket utseendemässigt, kan ta ett tag innan ja ser att de e en RS när man blir omkörd eller kör om..själva märket Skoda som har en pensionärsstämpel på sig.
Nästan jämt när de e nån jävel som drar ner farten i filen till 60 så kan man ge sig fan på att de e en Skoda Fabia, me en livrädd dam i smile
Men de e jag de! E ju kanonbilar i'm sure, men skodamärket e inget ja vill leva med iaf

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
15 januari 2010 · 3 404 Inlägg

iNa89 skrev:

TenZer skrev:
Pensionärsbil? Nejdu som att sitta på en parkbänk och bli sparkad i ryggen av en liten döende get tongue Jag tycker dom är helt ok men som sagt, säterna kunde dom sparat och satt in parkbänkar istället, då kanske dom kunde klämma in ett mittarmstöd också big_smile

Jag har faktiskt ett "mittarmstöd" tongue

Fram ja men bak kanar man runt som en jädra vante tongue

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Mattsson_91 Självlärd
15 januari 2010 · 3 083 Inlägg

Octavia RS är väl allt annat är "pensinärsbil" "Familjebil" Absolut ingen familjebil.. Knöcka in förare, partner, tre ungar o barnvagn i en sån? Njae tror inte. Tycker personligen den é snygg osv. Skulle själv vilja ha en sån

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
iNa89
15 januari 2010 · 34 Inlägg

TenZer skrev:

iNa89 skrev:

TenZer skrev:
Pensionärsbil? Nejdu som att sitta på en parkbänk och bli sparkad i ryggen av en liten döende get tongue Jag tycker dom är helt ok men som sagt, säterna kunde dom sparat och satt in parkbänkar istället, då kanske dom kunde klämma in ett mittarmstöd också big_smile

Jag har faktiskt ett "mittarmstöd" tongue

Fram ja men bak kanar man runt som en jädra vante tongue

Jo men där sitter ju inte jag så det är ju inte mitt problem;)

Grabber Dagdrömmare
15 januari 2010 · 2 836 Inlägg

Skoda ser inte ut som ett racebil men ser man RS emblem så höjer folk på ögonbrynen. Iaf dom som vet vad RS är för något.
4 dörr sedan/kombi är för det mesta en s.k. "familjebil".

Det är ju en billigare variant av en VW o det är just många äldre som köper en sådan.
Är inte en Octavia släkt med en VW Bora???

Själv kör jag en gubbe bil men det är jag snart än då så folk kanske har rätt i mitt fall? big_smile

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Mortalis VW-nörd?
15 januari 2010 · 4 332 Inlägg

Grabber skrev:
Skoda ser inte ut som ett racebil men ser man RS emblem så höjer folk på ögonbrynen. Iaf dom som vet vad RS är för något.
4 dörr sedan/kombi är för det mesta en s.k. "familjebil".

Det är ju en billigare variant av en VW o det är just många äldre som köper en sådan.
Är inte en Octavia släkt med en VW Bora???

Själv kör jag en gubbe bil men det är jag snart än då så folk kanske har rätt i mitt fall? big_smile

Bygger rakt av på Golf IV, eller Bora då ja. Samma motorer också

Senast redigerat av Mortalis (15 januari 2010)

turboforssen Telge Drifting Team
15 januari 2010 · 5 398 Inlägg

fan killar \män\gubbar börjar ju låta som  tjejer \kvinnor\tanter å kläder
skit i va andra tycker å gör\kör som\vad du vill
folk har alltid nått å klaga över eller tycka om

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
ironhead volvoraggare
15 januari 2010 · 4 776 Inlägg

man ska åka i det som ger den image man har

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Moparboy440
15 januari 2010 · 4 682 Inlägg

Den ser iaf rätt "gubbig" ut.

MilleN
16 januari 2010 · 9 108 Inlägg

Mormor och Morfar körde Skoda Octavia roll Men Octavia (och Fabia) RS är långt ifrån en standard Octavia, jag har då aldrig sett en pensionär i en sådan! Dom som påpekar att just din bil är pensionärsbil har helt enkelt inte koll på läget.

JsoooN
16 januari 2010 · 388 Inlägg

Har samma problem med min 740 för att ja vägrar sänka den till max, dra på 5" japsdämpare o rakt 3" rör o tona rutorna helsvarta o ha bonnkolfiberhuv... men som sagt det är ens egen bil och man gör med den som man vill! (:

Själv tkr jag inte att din e ett dugg pensionärsaktig.
Och familjebil, inte de heller. Har åkt i en sådan o fan knappt så man får plats med 4 pers i den, kanske vi som tog upp mkt plats dock. wink

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
Ena Colaberoende
16 januari 2010 · 1 219 Inlägg

Tar gärna och byter våran kombi (Ford Focus) mot din RS.  Var ute efter en RS när vi skulle byta bil men det fick bli Forden pg.a pengarna vid det tillfället.

Tycker inte alls det är varning för gubbe i hatt i den.

Mvh. Ena

J-P-R DO IT LOW STYLE
16 januari 2010 · 1 342 Inlägg

Helt klart en pensionärsbil..

För visst ser alla 70-åringars bilar ut så här smile
https://www1.garaget.org/archive/73/72303/135256/135256-1249217.jpg

J-P-R DO IT LOW STYLE
16 januari 2010 · 1 342 Inlägg

Mortalis skrev:
Tycker inte RS sticker ut tillräckligt mycket utseendemässigt, kan ta ett tag innan ja ser att de e en RS när man blir omkörd eller kör om..själva märket Skoda som har en pensionärsstämpel på sig.
Nästan jämt när de e nån jävel som drar ner farten i filen till 60 så kan man ge sig fan på att de e en Skoda Fabia, me en livrädd dam i smile
Men de e jag de! E ju kanonbilar i'm sure, men skodamärket e inget ja vill leva med iaf

Det är tur dina bilar sticker ut så mycket då lolcool

Där har vi prima exempel på pensionärsbilar

henne_svenne
16 januari 2010 · 668 Inlägg

Tyck er den är riktigt tuff framifrån inte jätte snygg bakifrån. Men fixa lite med bakdelen så har du en riktigt tuff bil!! OBS ingen pensionär bil!!

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
dafe_kingen
16 januari 2010 · 96 Inlägg

Håller med övriga, det är vad du tycker om bilen och inte andra.
Känner en kille som har en RS och jag tycker den är riktigt fräck faktiskt.
Sen har jag ju ordnat lite med motorn och utblås, så den är ju inte original.
Så jag anser, Nej ingen pensionärsbil!

Reach for the sky, sky is the limit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang