2806
Sök

Hjälp har troligen virus på dator behöver bättre virus program.

1 581 Inlägg
16 januari 2010
pukan2 skrev:
måste bara siga att allt jag laddar hem kommer till en extärn hårddisk och bör inte påverka den stora dator. rätta mig om jag har fel.

Då rättar jag dig eftersom du har fel. Viruset ger sig på operativdisken vartden än hamnar från början. Sen kan det alltid finnas spår kvar på de andra hårddiskarna. Jag menar, vem gör ett virus som sprids för att sätta sig på en extern hårddisk med 500gb .rar filer? Nej, dem är kodade för att ge sig på primära windowspartitionen.

8 920 Inlägg
17 januari 2010
Håll er borta från warez m.m för att förhindra låsning av tråden.

Fotograf på Tierp iDag

3 182 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
tackar för all hjälp har fått reda på det jag ville. så nån moderator får mer än gärna låsa tråden.

bappelsin
390 Inlägg
17 januari 2010
pukan2 skrev:
Phaetoon skrev:
Dom flesta antivirus-programmen missar spyware/malware. Testa Spybot Search & Destroy och sen Lavasoft Ad-Aware.
Jag gillar Nod32, då det antivirus-programmet inte slukar lika mycket resurser som andra antivirus-program.

ad awere  har jag tankat hem och det funka bra det hittade rätt mycket.

Spybot Search & Destroy kostar 3sms o varje sms kostar 20kr st så det hoppar jag nog.

Försök få tag på en lite äldre version av spybot eller en med crack så  kostar det inte pengar...
Jag kör på en äldre som ja tankar ner uppdateringar till... funkar lika bra som nyare spybot..

Sök