Besiktnings miss!

Klorin_Elvis Fetast i stan !!
24 maj 2006 · 991 Inlägg

Jag var och besiktade bussen idag och fick 2 stycken 2or!   men jag fick ingen 2:a på det jag trodde jag skulle få 2:a på att helljuset inte funkar! smile    han som besiktade kollade helljuset 2 ggr med ett par minuters intervall men han varken frågade elr sa nåt om det!   så det var ju bara att hålla minen och åka därifrån!     

har ni varit med om nåt liknande någon gång?

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Volvo_Mannen Volvoskadad
24 maj 2006 · 6 017 Inlägg

haha bra det! smile

Jonas
Gislekillen RushRacing.tk
24 maj 2006 · 278 Inlägg

bilprovningen har väl aldrig nånsin gjort rätt... ?? men säger dom inget om något som inte funkar så e de ju bara till å tacka å ta emot å åka... haha

callook_skane Avstängd
24 maj 2006 · 257 Inlägg

syrrans ex besiktigade en gammal volvo med en turbo motor på runt 280hk & besiktnings gubbel la inte märke till att det ens satt en turbo under huven.... så de var bara att tacka för ett blankt papper å köra där ifrån hehe smile

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
Merclone Leg. Spådam
24 maj 2006 · 816 Inlägg

Men ibland är de för jävliga... Jag får alltid minst 3 "wannabee"-mekaniker som ska dra och slita i varenda liten sladd när jag besiktar jänkarna, men de tittar knappt på bilen när jag tar min bruksbil... Fick ombesiktning för att de inte kunde mäta avgaserna för Supertrappsen. Och de tror på fullaste allvar att jag kommer skruva av dem och komma in igen... Hur fan kommer inte 7 liter V8 låta utan ljuddämpare? Halva Sverige kommer ju att bli hörselskadade... Resten är det redan...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Saabfantinasten
24 maj 2006 · 44 Inlägg

testa bilen med tonade bakljus och utan bromsljus.. hehe blankt papper.. jag kom på att jag inte hade bromsljus efter fyra månader då inte hade någon säkring där.. Så det måste vart förra ägarn som tog ur den, för det var inte jag... smile

Åh nej det är han i Saaben!!!
Saab 900 (1994)
Drönirettab
24 maj 2006 · 21 761 Inlägg

Fusk! Jag fick ombesiktning nu när jag besiktade min Volvo och båda ordinarie bromsljusen inte fungerade, dock fungerade extra bromljuset i bakrutan. Men inte ska du tro att den fina glödtrådsvakten varnade något, icke. Jag vet inte hur länge bromsljusen inte har fungerat, brukar inte kolla dem så ofta. Litar ju på att vakten ska larma.

Gloremir hmmmm
24 maj 2006 · 1 094 Inlägg

ja besiktnings mupparna kan vara jävliga... åkte in med min 740 förra året och den är VÄLDIGT låg... påpekade detta för gubben som besiktade bilen om att ta det lugnt över rullarna där dom prov bromsar... och vad gör gubb fan, jo han kör ner fortare än vad jag sett nån annan göra och spräcker hela jävla fronten..... men men gubben fick sej en läxa och fick pynta pengar för "misstaget" han gjorde.. dock gick bilen igenom med rent papper men jag visste att mina bakbromsar var kassa,,,

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
GuRveLn Däcknötare
13 maj 2009 · 82 Inlägg

Jag rullade nyss igenom besiktningen utan anmärkningar trots att mina bakljus, sidoblinkers och framblinkers är svarta som natten och min hastighetsmätare är dödare än gustav wasa tongue hahaaha

Volvo V70N 2,5T "Classic Momentum" (2007)
John87 Stolt Volvoägare
13 maj 2009 · 4 913 Inlägg

GuRveLn skrev:
Jag rullade nyss igenom besiktningen utan anmärkningar trots att mina bakljus, sidoblinkers och framblinkers är svarta som natten och min hastighetsmätare är dödare än gustav wasa tongue hahaaha

Du letade länge för att hitta tråden va?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Tom Darth Vader
13 maj 2009 · 1 644 Inlägg

Det var ju bara tre år sedan wink

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang