mina chefer på jobbet bänka sin m3:a där med ms men det var ingen höjdare tyckte ärtan han sa att det satte stopp för mer effekt, men dom kör sugmotor i den
Vi får väl se, inte megasquirtet som kommer begränsa effekten i första hand iaf.
Gått och blivit sjuk med.. Hade som plan att coilsen ska sitta på bilen färdiga innan nästa helg är klar. Behöver få lite grejer omgjorda och nybyggt för att jag ska få ihop det.
läst igenom hela din tråd och din bil är ju bara så underbar. älskar verkligen färgen. såg att du hade remhjul från kl-racing:) har med skaffat de, men jag har inte hittat remmar som är tillräckligt korta. vad för remmar kör du med???
Hm jo jag leta bra länge innan jag fick tag på rätt. Jag klippte till de gamla så jag fick ut ungefärliga längden. Sen for jag till biltema och köpte remmar i liknande längd. Om jag kommer ihåg kan jag ju kolla på mina vad det är för artikelnummer.
Coilsen sitter nu på bilen efter lite strul med några hylsor som var tvungen att tillverkas. Även justerbara länkarmar från myranes sitter på. Lagom med camber nu. Adapterkit från "dannej" är på väg. Får montera på det när det kommer.
Förberett lite för uppstart IGEN, hoppas jag har bättre tur denna gång. Om inget krånglar blir det boka tid för bromsning så fort allt är ordentligt testat.
Gick inte så bra för mig nej, biltemas tändkabel mellan spole och fördelare hade självdött under vintern. Får en ny imorrn, förhoppningsvis puttrar den igång igen.
Hämtade en 14 000 mil gammal M90L2 igår som får agera reservlåda tills min nuvarande sagt upp sig.
Bromsning bokad 25e maj. Om inget nytt börjar krångla, ms boxen har nu varit iväg 2 ggr på "service". Backeliten hade klippt bort hela hallgivarkretsen för mig.. :S :S Den var förfan rättbyggd från början.
Läste nu genom Hela tråden och är mäkta imponerad, tog ca. 2 timmar. (tänk om man själv kunde bygga). Hoppas du kan lägga upp någon sista bild när bilen är fulländad!
Nu ryker megasquirtskiten, inte varit mer än krångel sen jag skaffade det. Hädanefter ska det inte snålas på grejer, man får vad man betalar för. Nu blir det ordentliga doningar.