Men har jag tur kanske den är startad innan denna månad är slut.
Du glömmer inte att vi slog vad va?
Host* Jag har inte sagt något. För det har redan skitit sig..
Fick "spons"grejer från bakaxeldelar i slutet av veckan. Ny momentstags historia ala 3-länks upphägning, justerbar pinjongvinkel m.m.
Skulle monterat kam och justerat ventilspel och massa mer men det sket sig totalt denna helg. Av någon anledning får jag inget spel med ens volvos minsta originalshims. Antagligen har ventilerna hamnat lite lite längre upp efter mira fräsningen. Så ventilerna måste kortas i ovankant för att få spel, har ej tid eller grejer till det så Luhr som gjort iordning toppen åt mig får ta hand om detta.
Den sista delen du fått, vissa gärna bilder på hur den ska sitta, inte direkt nåt proffs på sånt här, men såklart e man hur villig som helst att lära sig
Den sista delen du fått, vissa gärna bilder på hur den ska sitta, inte direkt nåt proffs på sånt här, men såklart e man hur villig som helst att lära sig
Får ta bild när den sitter på bilen då.
Farsan hämtade framvagnsbalken åt mig från pulverlack igår.
Skruvat ihop den idag lackade motorfästen m.m.
Fyllt hela skuffen med grejer i 245an som skall monteras på bilen imorgon. Inte lika kul är att jag iofs lär få tvätta motorrummet på 740n innan jag börjar.
Oj vad du kostar på den gamla Volvon Balken blev nice...
Drabbar ingen fattig. Men ja fyfan, börjar bli lite pengar nerlagt nu.
strandberg31 skrev:
Framvagnsbalken blev ju riktigt bra!! vart lämna du in den?
Triton valsteknik i vålberg. Sök på pulverlack på blocket så har de en annons.
Fan va nice! tror du det är bättre och lämna in där än på folkes?
Nja lämna in det på vanlig våtlack vettefan om det är så bra. Visst blir det ju bättre finish, men kommer nog inte hålla sig lika bra. Men beror väl på vad du ska ha lackat? Hjulupphängningsdetaljer är ju svårslaget i pulverlack iaf, det är ju lite utsatt..
500kr kostade det att få framvagnsbalken gjord så inte värst dyrt heller tycker jag.
Oj vad du kostar på den gamla Volvon Balken blev nice...
Drabbar ingen fattig. Men ja fyfan, börjar bli lite pengar nerlagt nu.
Triton valsteknik i vålberg. Sök på pulverlack på blocket så har de en annons.
Fan va nice! tror du det är bättre och lämna in där än på folkes?
Nja lämna in det på vanlig våtlack vettefan om det är så bra. Visst blir det ju bättre finish, men kommer nog inte hålla sig lika bra. Men beror väl på vad du ska ha lackat? Hjulupphängningsdetaljer är ju svårslaget i pulverlack iaf, det är ju lite utsatt..
500kr kostade det att få framvagnsbalken gjord så inte värst dyrt heller tycker jag.
Hela framvagnen skall pulverlackas så det får bli på triton då Mailade och frågade och de trodde att det skulle gå på runt 1000 för hela framvagnen!
Jävlar vad jag har att göra.. Varit borta och skruvat hela dagen idag. Beställde nyss det som fattades till framvagnen från skruvat. Får bli en tur till biltema och handla bromsok m.m nån dag.
Tvättat motorrummet på 740n, fått dit framvagnsbalk, rev ner hela rattstången på isbilen så jag kunde ta div. styrleder från den. Var rejält glapp på turbon, men nu är styrningen tight som en 13åring igen.
Inte minsta fint här just nu.
Pallbocksräsern! Skitig, äcklig och långt ifrån körbar.