2413
Sök

Hedlund - Volvo 740 Turbo, Startad med Nirat!

Med lem
1 127 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
lillkjell skrev:
fan så snygg motorn blev då smile mycket bra jobbat! big_smile

Ja den börjar se rätt så najs ut. smile Men en hel del kvar med.

Marbu skrev:
de blev porrigt! big_smile

de nuke kamdrevet är inte fel smile

Ja känns synd att gömma det bakom kamkåpan sen, lär få köra ur ett hål i kåpan. tongue

556 Inlägg
26 maj 2010
H3dlund skrev:
lillkjell skrev:
fan så snygg motorn blev då smile mycket bra jobbat! big_smile

Ja den börjar se rätt så najs ut. smile Men en hel del kvar med.

Marbu skrev:
de blev porrigt! big_smile

de nuke kamdrevet är inte fel smile

Ja känns synd att gömma det bakom kamkåpan sen, lär få köra ur ett hål i kåpan. tongue

haha lätt!, lr så skiter du i kåpan wink

jag är själv grymt sugen på samma drev till mitt motorbygge.. de lyfter ju utseendet  en del!

förresten, ta en titt! smile http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177804
Senast redigerat av Marbu (26 maj 2010)

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

Med lem
1 127 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Dock inte för syns skull jag köpte det. Tvungen att ha ett justerbart för att kunna justera in kammen.

70 Inlägg
26 maj 2010
Clean motor måste jag säga.big_smile

556 Inlägg
26 maj 2010
H3dlund skrev:
Dock inte för syns skull jag köpte det. Tvungen att ha ett justerbart för att kunna justera in kammen.

jo det är sant.. finns ju dock anda för en mindre peng tongue, som inte är lika snygga smile

2 419 Inlägg
29 maj 2010
Hur går det? är motorn i än? smile

Med lem
1 127 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
Marbu skrev:
H3dlund skrev:

jo det är sant.. finns ju dock anda för en mindre peng tongue, som inte är lika snygga smile

LG hade utförsäljning på nuke grejer när jag köpte grenrör så kunde lika gärna ta med ett kamdrev. tongue

strandberg31 skrev:

Sjuk så inte orkat, skulle gjort det idag annars. sad Får se om jag orkar imorgon.

2 419 Inlägg
29 maj 2010
H3dlund skrev:
Marbu skrev:
H3dlund skrev:

LG hade utförsäljning på nuke grejer när jag köpte grenrör så kunde lika gärna ta med ett kamdrev. tongue

strandberg31 skrev:

Sjuk så inte orkat, skulle gjort det idag annars. sad Får se om jag orkar imorgon.

OO töligt å va sjuk tongue då var det inte du som åkte förbi på hojen här förut då? smile

Med lem
1 127 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
H3dlund skrev:
Marbu skrev:

strandberg31 skrev:

OO töligt å va sjuk tongue då var det inte du som åkte förbi på hojen här förut då? smile

Jo lite segt när man har hur mycket som helst att göra, kan nog va farsan du såg då. tongue

2 419 Inlägg
30 maj 2010
H3dlund skrev:
strandberg31 skrev:
H3dlund skrev:
Marbu skrev:

Jo lite segt när man har hur mycket som helst att göra, kan nog va farsan du såg då. tongue

heh kan det nog vara det gick ju på två däck wink

795 Inlägg
30 maj 2010
Seriöst o snyggt bygge må jag säga

Nissan Skyline R32GTR

Med lem
1 127 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Justerat rätt kam, fått på fördelare. Aldrig varit med om att så simpla grejer kan jävlas så förbannat tidigare. tongue

Och motorn sitter i bilen!

Fan inte dåligt trots att jag mår skit, får bli hemma från jobbet imorgon. sad Men så fort jag blir bättre ska original kabelhärva slitas ut, och ny ska påbörjas. Måtta till oljeretur och oljematning till turbo, så får VMS pressa nya fina stålomspunna slangar åt mig. smile
Senast redigerat av H3dlund (30 maj 2010)

Med lem
1 127 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Motorn sitter ju i som sagt, ingen bild på det men fann denna i telefonen iaf. Bilen står en bit bort från där jag bor så var tvungen få dit den på nått sätt. tongue

http://img683.imageshack.us/img683/2792/dsc00470hc.jpg

Varit sjuk denna vecka men orkade iaf med hjälp av en kompis slita ut original kabelhärvan. Var för övrigt så idiotiskt gjort så det finns inte, härvan till motorn går i samma stam som kablar till framljus m.m.  tongue Gjorde en liten elcentral till sprutet alldeles nyss iaf.

http://img340.imageshack.us/img340/3668/megasquirt006.jpg

2 419 Inlägg
2 juni 2010
Jobbigt med all el tongue skall din bil vara med på carlstad streetmeet som team bil eller nått? smile

556 Inlägg
11 juni 2010
har du fått start på motorn?

Med lem
1 127 Inlägg
11 juni 2010
Trådstartare
Marbu skrev:

Nej har lite kvar på sprutet., avgassystem ska byggas, intercooler fattas. Skall montera på låda, upp med fjäderben m.m imorgon så det är gjort.

Blir klar när jag blir, ger fan i att säga nått mål för ingen risk jag håller dom ändå. wink

556 Inlägg
12 juni 2010
H3dlund skrev:
Marbu skrev:

Nej har lite kvar på sprutet., avgassystem ska byggas, intercooler fattas. Skall montera på låda, upp med fjäderben m.m imorgon så det är gjort.

Blir klar när jag blir, ger fan i att säga nått mål för ingen risk jag håller dom ändå. wink

kanske ja får igång min före wink

Med lem
1 127 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
Marbu skrev:
H3dlund skrev:
Marbu skrev:

Hehe kanske det, men hmmm inte ska du väl köra originalsprut? Tyckte jag läste det.

556 Inlägg
12 juni 2010
H3dlund skrev:
Marbu skrev:
H3dlund skrev:

Hehe kanske det, men hmmm inte ska du väl köra originalsprut? Tyckte jag läste det.

de blir orginalsprut till att börja med, har inte råd med sprut som de ser ut nu..
blir civinco stand alone senare, var på kurs nere i göteborg och de verkade himla smidigt, men måste ha 15000 över först hmm

2 419 Inlägg
28 juni 2010
Hur går det här då? uppstart snart? smile

Sök