17 januari 2010
Trådstartare
Hej ska byta bil nu och grubblar över vilken bil som ska inhandlats, har inga direkta krav.
Inköps pris mellan 20-30tusen
Bilar jag har kollar på är:
BMW 325 Coupé/sedan utan vanos
Vilka fördela med coupé/sedan?? bättre med utan Vanos?
finns planer på kanske turbokonventera i framtiden, styling är något som kommer hända, är jävligt sugen på GT kittet.
är det någon bra bil att ha? Försäkring osv?(bilen kommer stå på fassan, bor på landet och han har inga krockar osv)
Volvo 850 T5 manuell
Är inte direkt fan av Volvo men är sugen på Turbo och den verka rätt sjusst.
Fördelar/nackdelar??
Finns det något roligt bodykit till dem?? Hört att det är riktigt dyrt att trimma bilen till över 300 hk, sant??
Är det någon bra bil att ha? försäkring osv??
Ford Sierra (sen senare kaross modellen)
Bilen kommer att turbo konventeras då där inte är så mycket power och vill ha turbo bil. vad klara växellåda osv?? vad säger bes om man bara laddar 0,5??
dock så vet jag att Ford rosta som fan bilen kommer troligtvis bara köra på sommaren, men kan hända att den körs på vintern om jag inte köper vinterbil eller säljer den.. hur mycket kostar det för att konventera?? har tittat på guiden på (skogenracing) men vill inte köra sheap stuff men ändå inte det värsta, vill att det ser fint ut...
försäkring osv?? andra synpunkter
Andra bilar?? helst turbo bil och ska finnas saker att styla den med.. helst också (trim) då jag planera att lägga rätt mycket pengar på den genom åren
Senast redigerat av Dansken_fire (18 januari 2010)