Hej nu behöver jag råd vad som ska göras , fick en tråkig nyhet när jag tvättade bilen förut idag.
Har fått klarlacksläpp på motorhuven, bagageluckan och lite på taket. Det kom väldigt hastigt tyckte jag, skulle gärna veta hur det kan komma sig att det bara skiter sig så fort, den var fin i sommras.
Jag kan tillägga att jag inte har några direkta erfaranheter av lackering.
Bild på eländet: (den mörkare fläcken är lacksläppet fick inte till någon bättre bild pga regnet.)
Så, kostnadsförslag på vad det kan kosta att lägga på nyklarlack, och är det bara att kontakta firma för min del?
Kommit fram till att jag ska sälja min 940 då jag studerar och inte har råd med alla "sånnahär" kostnader, frågan är hur jag ska göra , lackera är påtok för dyrt (10 900 sade dom på lokala lackfirman :S).
Så jag ska försöka snoka reda på en motorhuv och bagagelucka i samma färg och byta ut dom med klarlacksläpp på.
Annars vad tror ni man kan ta för en 940 med klarlacksläpp som gått runt 23 000 mil? (jag utgår ifrån att det är som det är nu, dvs lacksläpp på huv,bagagelucka,tak).
Sen blir det att återgå till de något billigare bilarna, dvs 240/740 i 5-7000 krs klassen (så kan lackhelvete få släppa hur mkt det vill :@)
du kan väll ha kvar den där o de får lacksläppa hur mycke de vill sen lackar du om bilen när du har råd sen? bilen kommer ju knappast rosta då du har ett lager färg under klarlacken=P
Ska du sälja bilen så skulle inte iaf jag lägga pengar på varken ny lack eller nya plåtdetaljer från skrot. Är du rädd för rost så kan du alltid köpa en klarlackburk och fylla i tills du får råd att lacka.