7015
Sök

Fråga angående kamrem

1 798 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
Har en lexus gs 300 1995 Tysk-import

Dock så är problemet att jag vet inte när remmen är bytt senast har kollat på den o den ser ju inte jätte gammal ut med sprickor o liknande men då de inte finns någon service-bok o märkningen som ska sitta på kåpan verkar ha ramlat bort kan väl inte sitta någon annanstans har inte sett någon iallafall.

Kanske en dum fråga men antar att de då är omölljigt att veta när den är bytt eller hur gammal den är för kamremmar har väl ingen datummärkning vad jag vet.

Kan ju tilllägga att ägaren innan mig som köpte den av en firma köpte den 04 då med 17k mil enligt bilprovningen han visste iallafall inget om någon bytt kamrem iallafall nu har den gått ca 23k mil

Tack på förhand
Senast redigerat av fredde85 (23 januari 2010)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 798 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
Sen har jag funderat på en annan sak hur värderar man en sån här bil som inte finns med på bilpriser.se listor dock tror ja inte på dem alla gånger.

Finns endast en sån till på blocket som kostar 19999 men den har gått 38k mil o verkar ha rost som inte min har. Sen var de en för ett tag sen till salu för 60000kr som nu verkar vara borta från blocket

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 januari 2010
Räkna med att remmen byts SENAST var 12000:e mil, mao dags att byta...Det är dumt att chansa, ett rembyte kostar kanske uppåt 5", ett motorbyte börjar på gissningsvis 10-12 om ens det räcker...Att den ser bra ut är ju ett "gott" tecken men jag skulle bytt den oavsett, då har du iaf en sak mindre som gnager i bakhuvudet. Sen skall man komma ihåg, även en ny kamrem kan gå av, även om risken är liten, eller rappa över om den inte monterats korrekt.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 798 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
Jo jag har väl egentligen bestämt mig från början för att byta den nästan då han jag pratade med hade bytt 3 st motorer på senaste tiden på grund av just de trodde att remmen var bytt hehe.

Han tar inte så mkt för att byta den heller sen är de lite skillnad på att kunna visa upp ett kvitto på att remmen är bytt istället för att säga att man bytt den själv vill helst inte byta den själv heller så

men vad tror ni man gör för att räkna ut ett ungefärligt värde på en så pass ovanlig bil i sverige iallafall av denna årsmodell de nyare från 98 är mkt vanligare

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 januari 2010
Värdet är nog i bästa fall som på en fin BMW 540 E34 sista årsmodellen (-95/-96), dvs kring max 30-35", förmodligen får du svårt att få ut dessa pengar...Det är en sak vilket pris en bil annonseras för o en annan vad den säljs för...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 798 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
Ja de var väl runt 30-35 ja tänkte pröva med iallafall sen får man som sagt se vad man får men de får vi se den dagen den ska säljas

Sök