6435
Sök

Hur dyrt får det bli innan försäkringsbolaget ersätter din bil?

64 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Tja

Undar just  hur mkt får det egentligen kosta att laga en bil som ligger på prisvärde mellan 60-80 tusen
innan försäkringen bestämer sig för att ersätta den ??

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
25 januari 2010
Som jag har förstått de så lagar dom den så länge de inte blir billigare att lösa in den och ge dig pengarna. 

Ex. om vi säger att din bil är värd 50.000kr och skadorna uppgår till 48.500kr så lagar dom den, men om de skulle kosta mer än 50.000kr så löser dom in den.

Har jag förstått de rätt lr har jag feL? Omn jag har fel får någon gärna rätta mig.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

8 297 Inlägg
25 januari 2010
Beror lite på bolag och skador, men vid halva värdet så brukar dem kunna lösas in.

64 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
jaha okeej....hmm är lite fundersam nu till hur det hela ska sluta med min bil =S

1 697 Inlägg
25 januari 2010
POLO skrev:
jaha okeej....hmm är lite fundersam nu till hur det hela ska sluta med min bil =S

Hoppas det inte gör nåt att jag ställer en fråga här.

Om dem skulle bestämma sig för att lösa in ens bil, är det då tillåtet att plocka allt man vill ha kvar ur den innan dem tar den?

ps. hoppas det löser sig för dig
Senast redigerat av Juvakka (25 januari 2010)

DFFL
9 020 Inlägg
25 januari 2010
~75% sa skadevärderaren när en kompis mamma hade virat sin bil runt en stolpe.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
25 januari 2010
Juvakka skrev:
POLO skrev:

Om dem skulle bestämma sig för att lösa in ens bil, är det då tillåtet att plocka allt man vill ha kvar ur den innan dem tar den?

Tror inte de blir så glada om du tömmer bilen på allt av värde och ger dem en tom kaross, då de säljer bilen. Men det är ju okej att plocka det man eftermonterat..

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

832 Inlägg
25 januari 2010
Edil_ skrev:
Juvakka skrev:
POLO skrev:

Tror inte de blir så glada om du tömmer bilen på allt av värde och ger dem en tom kaross, då de säljer bilen. Men det är ju okej att plocka det man eftermonterat..

Brukar vara lite olika ibland får man plocka det man vill och ibland inte men det är ju bara fråga skaderegleraren om det. Min far blev ju påbackad och hade precis köpt nya däck och ny koppling så han frågade om han fick behålla det och det fick han göra men då skulle ju den bilen på skroten visserligen. En lite nyare bil som dom löser in lagar och säljer vidare kanske dom inte vill att man plockar en massa prylar ifrån.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

1 697 Inlägg
25 januari 2010
Lurken_85 skrev:
Edil_ skrev:
Juvakka skrev:

Brukar vara lite olika ibland får man plocka det man vill och ibland inte men det är ju bara fråga skaderegleraren om det. Min far blev ju påbackad och hade precis köpt nya däck och ny koppling så han frågade om han fick behålla det och det fick han göra men då skulle ju den bilen på skroten visserligen. En lite nyare bil som dom löser in lagar och säljer vidare kanske dom inte vill att man plockar en massa prylar ifrån.

Okej, det va en bil som ska till skroten som jag tänkte på. Tack för svaren smile

Sök