5624
Sök

Tips inför bes onsdag 27/1

1 253 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Dags att bes bilen på onsdag och undrar om ni har lite tips inför vad jag ska kolla innan och vad de vanligast bes anmärkningarna är på min saab 9000 2,3T? Den är chippad så ca 260 hk och 430 Nm men kommer dra APC säkringen så man har grundladd för säkerhets skull. Sen har jag ju en demonterbar krok men vet inte om den funkar för har inte hunnit med det alls, den måste väl kunna tas bort o sättas dit under bes va? Sedan har jag en spricka i vindrutan fram men den går bara jäms med nedre listen en bit kanske 1/2 dm - 1 dm ovanför den så tycker inte den är i siktfältet?

Sen har man ju en öppen dump o vad säger de om den? Många säger att det är inga problem medans vissa säger nej nej nej det går inte genom. Förvirrad är ju bara förnamnet... :?

Lev livet nu innan det är för sent

3 390 Inlägg
25 januari 2010
Jag har öppen dump på min Audi, och det har aldrig varit något. Om du sen har demonterbar kula så SKA den iaf testas att den går att sätta dit-ta bort utan problem. Min testade dom inte ens medans brorsan fick ombes på sin hmm

Hade en 2-3 dm spricka i min ruta på den senaste bes och det sa de inte heller något om, har bara hört att det kan vara känsligt om det är mitt i synfältet. Sant eller inte ver jag ej.

Sen är det ju som vanligt med besikning, det är ett lotteri. Bara för att min ruta gick genom betyder ju inte det att din gör det. Men jag säger bara utifrån mina erfarenheter tongue
Senast redigerat av WeDo (25 januari 2010)

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

1 697 Inlägg
25 januari 2010
Såhär sa dem till mig. Kan du hålla ett a4 ark på ratten utan att sprickan hamnar dolt av pappret så ska den gå igenom. Om det inte är en stor spricka vill säga.

1 253 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
WeDo skrev:
Jag har öppen dump på min Audi, och det har aldrig varit något. Om du sen har demonterbar kula så SKA den iaf testas att den går att sätta dit-ta bort utan problem. Min testade dom inte ens medans brorsan fick ombes på sin hmm

Hade en 2-3 dm spricka i min ruta på den senaste bes och det sa de inte heller något om, har bara hört att det kan vara känsligt om det är mitt i synfältet. Sant eller inte ver jag ej.

Sen är det ju som vanligt med besikning, det är ett lotteri. Bara för att min ruta gick genom betyder ju inte det att din gör det. Men jag säger bara utifrån mina erfarenheter tongue

Låter bra det då slipper man böka bort dumpen o hålla på smile Kulan kommer jag nog smörja upp ordentligt ifall de bryr sig om o kollar den. Jo lotteri är det men så ska det ju inte vara, ska ju vara lika bedömning överallt men tyvärr är det ju inte så...

1 253 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Juvakka skrev:
Såhär sa dem till mig. Kan du hålla ett a4 ark på ratten utan att sprickan hamnar dolt av pappret så ska den gå igenom. Om det inte är en stor spricka vill säga.

Då borde jag klara det för det är längs med nedre listen o den är inte i närheten av ratten smile
Senast redigerat av opeldrifter (25 januari 2010)

196 Inlägg
27 januari 2010
Värm upp bromsarna för bästa bromsvärden smile

Full fart spar tid!

1 253 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Sådär fick genom den utan anmärkning smile Nu är man glad big_smile

196 Inlägg
27 januari 2010