3312
Sök

dum fråga kanske=?

128 Inlägg
25 maj 2006
Trådstartare
Hej jag undrar vad det finns för egler angående vita blinkers? Har hört att blinkersglasen alltid måste vara gula? men det kanske väl inte stämma? har också hört att man får ha det bak men inte fram? Vad gäller=? tacksam för svar!

Burn IF performance

1 417 Inlägg
25 maj 2006
för det första är det en dålig rubrik. för det andra skulle jag tro att du får ha nästan vilken färg som helst, bara dom blinkar orange.

128 Inlägg
25 maj 2006
Trådstartare
hhehe sant,,me den rubriken så läsar alla den ju:P mer svar då, jag ursäktar mig för den dåliga formuleringen:P

Burn IF performance

409 Inlägg
25 maj 2006
nja asså som holme säger då så får dem ha vilken färg som hällst bara dem blinkar orange.

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
25 maj 2006
vampyren skrev:
Hej jag undrar vad det finns för egler angående vita blinkers? Har hört att blinkersglasen alltid måste vara gula? men det kanske väl inte stämma? har också hört att man får ha det bak men inte fram? Vad gäller=? tacksam för svar!

är säker på att det inte är olagligt, finns ju inte en ny bil som itne har vitablinkers!!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

8 156 Inlägg
26 maj 2006
Som sagt, har man bara e-märkta glas så kvittar färgen, så länge som det blinkar gult/orange.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

9 108 Inlägg
26 maj 2006
Angående rubrikval så är det väl självklart att rubriken ska handla om vad ämnet handlar om!

Det är ju inte hur många som kollar tråden som är viktigt utan om någon som KAN något om ämnet kollar tråden.

Som redan sagts får man ha vita bara det blinkar i rätt färg.

21 761 Inlägg
26 maj 2006
Är inte riktigt säker men många nya bilar har väl vita blinkersglas och istället så använder man sig av orangea lysdioder.

Avstängd
257 Inlägg
26 maj 2006
vampyren skrev:

dom måste vara "e" märkta men sen beror de på lite vilken årsmodell det är på bilen. för på äldre bilar så behövs det inte någon "e" märkning. har SFRO boken men  den ligger nerpackad i nån av flyttlådorna så jag pallar inte packa upp allt nu å leta annars hade jag kollat upp reglerna. men ring bilprovningen & fråga.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Sök