2808
Sök

Fälgar till bmw e46

38 Inlägg
22 mars 2010
Yes, det blir replikorna som är staggered. Och om det mot förmodan inte blir bra eller de inte passar så blir de till salu!

Ska bli skoj att se hur de blir.. Tyvärr tog jag reda på att "ju högre ET-mått desto längre in hamnar fälgarna". Så någon ovan hade fel tyvärr, men det blir väl ingen jätteskillnad, 4mm fram respektive 2mm bak?

Och annars kan man väl skaffa spacers för att fylla ut? typ en femma fram och en femma bak?

"BMW, probably the best car maker in the world.."

461 Inlägg
22 mars 2010
Garagettomt skrev:
Yes, det blir replikorna som är staggered. Och om det mot förmodan inte blir bra eller de inte passar så blir de till salu!

Ska bli skoj att se hur de blir.. Tyvärr tog jag reda på att "ju högre ET-mått desto längre in hamnar fälgarna". Så någon ovan hade fel tyvärr, men det blir väl ingen jätteskillnad, 4mm fram respektive 2mm bak?

Och annars kan man väl skaffa spacers för att fylla ut? typ en femma fram och en femma bak?

Såg nu att dina M135 fälgar hade ET30, original M135 anpassade för E46 ligger på ET47 bak och ET50 fram har jag för mig, antog att du hade original fälgar. Därav mitt felaktiga påstående!

BMW - Better Make Way

2 982 Inlägg
22 mars 2010
vad innebär staggerade ?

38 Inlägg
22 mars 2010
Von_blad: No problem, svårt med alla siffror! Jag hade faktiskt 135M replikor då de var 19". Därav ett annat offset på fälgarna så de är rätt så som du tänkte, blev ett mindre missförstånd bara smile

Tror det blir bra med dessa iaf så kommer att lägga en beställning imorrn. Och funkar det men de blir för långt in så blir det 5mm h&r spacers runtom eller kanske 10mm bak om det går! Annars blir det Blocket wink

Tack för all hjälp!

Staggered betyder att de är bredare bakfälg, att fälgbredderna fram och bak inte är likadana..

Om någon är sugen på gruppköp eller så är tillfället nu smile

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
22 mars 2010
von_blad skrev:
Garagettomt skrev:

Såg nu att dina M135 fälgar hade ET30, original M135 anpassade för E46 ligger på ET47 bak och ET50 fram har jag för mig, antog att du hade original fälgar. Därav mitt felaktiga påstående!

Det är tvärtom, bakfälgarna har högre ET för att de ska sitta längre in, och inte skava på skärmarna:)

M135 med ET30 låter som replicor?

"Assumption is the mother of all fuckups"

461 Inlägg
23 mars 2010
Chrise skrev:
von_blad skrev:
Garagettomt skrev:

Det är tvärtom, bakfälgarna har högre ET för att de ska sitta längre in, och inte skava på skärmarna:)

M135 med ET30 låter som replicor?

Jaha, nu vet jag det också smile allt är nu utrett!

BMW - Better Make Way

38 Inlägg
23 mars 2010
Yes, mina förra fälgar var replikor. Alltså style 135M i 19", de gjordes mig veterligen bara i 18" original. Därav det annorlunda och låga ET-måtten. Men dom satt jävligt fint alltså, titta på bilderna. Riktigt kant i kant utan några problem överhuvudtaget!

Så blir nog till att sätta på 5mm spacer fram och 10mm bak på nya 225M fälgarna. Om det går!

38 Inlägg
24 april 2010
Bump smile

Ni som är intresserade av hur resultatet blev med fälgköpet kan kolla de nya bilderna jag lagt upp smile

Sök