100% urladdning är när spänningen ligger på 10,5 V enligt diverse litteratur som jag har kikat i. Exempelvis när man mäter kapaciteten eller reservkapacteten så är mätgränsen just 10,5 V.

En liten "historia":
Ett 13,5 år gammalt Optima 850 (motsvarande Red Top) råkade ut för en megaurladdning förra våren. Batteriet sitter i min fars gamla Amazon och innerbelysningen hade glömts påslagen i ett antal dagar, batterispänningen var runt 2 V.
Jag laddade upp batteriet med en C-TEK och körde en boostning, dagen efter låg vilospänningen på 12,84 V. För att se ifall vilospänningen var "falsk" så fick min far köra startmotorn i 30 sekunder, spänningen var stabil hela tiden (minns inte värdet) och startmotorn snurrade på som bara den.
När jag kollade spänningen ytterligare en dag senare så låg spänningen fortfarande på 12,83-12,84 V. Då ska man komma ihåg att detta batteri är ett startbatteri, inte ett djupcyklingsbatteri.

Den historien kanske inte har så mycket med tråden att göra, men jag har mycket svårt att tro att Optima YT (som ju är ett djupcyklingsbatteri) är så "dåligt" som folk påstår.